#270 De tedere huid van het Vondelpark
Het was een mooie zomerse dag in Amsterdam-Zuid. De ochtend was nog jong toen fietsers over het knerpende grind reden. Mensen in trainingsbroek draafden voorbij en de grond werd vroeg wakker geschud. De wind zuchtte, wiegde blad aan boom, deed gras ruisen en nodigde eenden uit om te badderen in de vijvers waar een fontein hen klaterend verwelkomde. Iedereen leek gelukkig en de zon scheen. Het was een prachtige dag. Ze hadden niets te klagen behalve Het Park zelf. Dat gebeurde wel vaker; zeg maar elke dag zo'n beetje.
Het water liep het park in letterlijke zin in de mond, toen twee eendjes langs de fontein dreven. Ze kwaakten sarrend wat Het Park als gelach opvatte en het alleen maar bozer maakte. Het Park fantaseerde dat de vijver kwijl op zijn tong voorstelde en het de dieren zo naar binnen kon laten glijden. In de mond van Het Park of zoiets dergelijks. Aan de andere kant van zijn lichaam plukte een kind gras aan de oever, naast een picknick mandje. Het voelde aan alsof alle haren uit het lichaam van Het Park werden getrokken. Stop daarmee rot joch! Het is dat je zelf geen haar op je hoofd hebt, want anders...
Het park slaakte een imaginaire zucht. Overal vulden mensen Het Park als mieren in een nest. De irritaties stapelden zich op, terwijl Het Park voelde alsof het gekneed werd, gekieteld en geplet. Wat zou het fijn zijn als er geen mensen en dieren bestonden, of andere levende bacteriën, die de tedere huid van Het Park maar constant bleven deren.
Royolosch, de personificatie
mw.Marie schreef: Royolosch,
[Hey Marie, je bent weer de
Ik ben nog vrij nieuw op dit
Royolosch schreef: Daarnaast
- Iedereen leek gelukkig.
- De zon scheen.
- Het was een prachtige dag.
Je combineert die door de middelste tussen gedachtenstreepjes te zetten. Neem je die gedachte weg, dan hou je het volgende over: "Iedereen leek gelukkig Het was een prachtige dag." Naar mijn gevoel klopt daar iets niet.@Bruno Lowagie Ik heb er twee
Royolosch schreef: @Bruno
mw.Marie schreef: Royolosch
Hoi Royolosch Volgens mij heb
Siv schreef: Hoi
@ Royolosch, Het Vondelpark,
Hey Greet, bedankt voor de
Royolosch schreef: Hey Greet,
@ Royolosch, Bruno heeft de
Wat films betreft ben ik meer
greet berghmans schreef: En
Interessante tekst! Omdat
Ik heb het aangepast coach,