Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#261 - Taboulé

'Hallo, met Tessa, personal assistant van Geert Geeraert. Waar kan ik u mee van dienst zijn?' 'Hallo, Merel hier, de PA van Frank Meeuws. Frank vroeg me een lunchafspraak te regelen met meneer Geeraert.' 'Is Geert ervan op de hoogte dat meneer Meeuws met hem wil gaan lunchen?' 'Ja, ze hebben elkaar gisterenavond ontmoet op een netwerkborrel en ze wilden nog wat bijpraten.' 'Een ogenblik, ik kijk even in Geerts agenda. Had meneer Meeuws een bepaalde dag in gedachten?' 'Het zou fijn zijn als ze elkaar deze week nog konden ontmoeten.' 'O, maar dat zal helaas niet lukken. Geerts agenda is volgeboekt tot het einde van de maand. Hij heeft het duidelijk drukker dan meneer Meeuws.' 'Frank zei dat meneer Geeraert vrijdagmiddag een afspraak had die gemakkelijk verzet kon worden. Kunt u dat eens nakijken?' 'Vrijdag… vrijdag… Laat me eens kijken. Op vrijdag heeft Geert een lunchafspraak met mij.' 'Inderdaad, dat is ook wat meneer Geeraert aan Frank vertelde. Hij zei erbij dat u het niet erg zou vinden die afspraak te reschedulen.' 'Als u het zegt. Moet ik ook een reservatie maken bij een restaurant?' 'Als dat kan, dan zou ik dat heel erg appreciëren.' 'Dat kan, Merel. Heeft meneer Meeuws een voorkeur laten blijken voor een bepaalde keuken?' 'Wel Tessa, Frank is onlangs een nieuw dieet begonnen en hij zou wel eens dat nieuwe vegetarische restaurant willen proberen in de Langestraat, "De Artisjok".' 'Meent u dat? Voor zover ik herinner was Frank niet vies van een lekker stuk rood vlees.' 'Dat weet ik, Tessa, maar Frank heeft besloten om gezonder te leven. Hij mijdt voortaan alles wat toxisch is.' 'Ik ben er zeker van dat het maar een fase is. Hij draait wel weer bij.' 'Niet als ik er iets kan aan doen.' 'Ach mijn kind, maak je geen illusies, meisje. Ik ken Frank al veel langer dan jij.' 'Ik ben geen kind, Tessa.' 'In de ogen van Frank ben je dat wel, Merel. Je bent niet het eerste jong blaadje dat hij consumeert. Dat maakt van hem nog geen vegetariër.' 'Ik ben wel het eerste groene blaadje waar hij jou voor heeft verlaten!' 'Is dat wat hij je wijsmaakt? Dat hij mij verlaten heeft? Ik heb hem zelf het huis uit gezet.' 'Als jij dat wil geloven, geloof dat dan maar. Mij interesseert nu vooral die lunchafspraak met meneer Geeraert.' 'Weet je wat, ik ga mijn lunch met meneer Geeraert vrijdag niet verplaatsen. Zeg tegen meneer Meeuws dat hij vrijdag kan lunchen met meneer Geeraert, maar dat ik met hen meelunch.' 'Ik denk niet dat dit de bedoeling…' 'Het aanbod is te nemen of te laten. Zelfs al moet ik daar konijnvoer voor vreten: ik ga mee of de lunch gaat niet door.' 'Als het zo zit, reserveer dan meteen voor vier personen, want dan ga ik ook mee.' 'Ha! Vertrouw je Frank niet in mijn bijzijn misschien?' 'Frank vertrouw ik volledig. Als ik iemand wantrouw, ben jij dat!' 'Ik ben niet de echtbreekster in dit verhaal.' 'Whatever!' 'Al goed, ik bel "De Artisjok" voor de lunch op vrijdag, een tafeltje voor vier waarvan drie volwassenen.' 'Bitch!' 'Bitch yourself! Tot vrijdag!' [hr] (Vervolgdialoog toegevoegd door Kruidnagel in commentaar #15) 'Dag Geert.' 'Hé, Frank.' 'Geert, moet je horen. Ik zie hier dat jouw Tessa mijn Merel net gebeld heeft.' 'Merel belde Tessa, Frank. Laten we wel bij de feiten blijven.' 'Jaja. Maar over die lunch. In de uitnodiging staan we alle vier. Was dat jouw idee?' 'Moet ik dan echt alles zelf doen? Nee, ik wil geen double date.' 'Het punt is namelijk, kijk. Tessa is mijn vrouw. Ik bedoel, mijn ex.' 'Jij? De ex van Tessa? Nee Frank, het wordt gewoon een lunch voor twee. Zakelijk.' 'Zakelijk, precies. En Merel ... nou ja, dat is niet wat je noemt zakelijk.' 'Haha, zit je bij haar onder de plak? De Artisjok, zie ik, getver. Dat is dan zeker haar idee? Ik laat Tessa de lunch wel omboeken naar de Steakshack.' 'Geld alleen is niet genoeg meer, Geert. Niks mag er hangen, het gaat tot botox aan toe. Ik ben tegenwoordig een trophy boyfriend.' 'Ik vond je er gister op de netwerkborrel al zo afgetraind uitzien. Terwijl je toch aardig wat van barbecues afwist.' 'Het is ook wel lastig hoor, daten met je PA. Altijd op je lip, geen moment rust. Maar ze is het allemaal waard. Hoe doe jij dat? Ik bedoel, niet met je PA natuurlijk, maar verder?' 'Nou ja, jullie zijn uit elkaar, toch? Dan kan ik het wel gewoon zeggen. Wat een weldadige rust brengt die vrouw. Zo scherp. Zo in control. Mooi mens ook.' 'Mooi mens? Je hebt het over mijn Tessa?' 'Ja, ze vertelde laatst over haar vechtscheiding. Van jou dus, begrijp ik nu. Haha, wat is Gent toch een dorp, ons kent ons. Maar ze is echt weer helemaal zen.' 'Je bedoelt toch niet dat ...?' 'Gun haar de liefde, Frank. Ik bespaar je de details. Weet je, vrijdag ga ik wel met haar naar de Steakshack. Dan mag jij proberen of je Merel meekrijgt.' 'Nee, wij doen dan toch maar weer de Artisjok. Laten we voortaan rechtstreeks afspreken, Geert.' 'Doen we. Morgen wel tijd voor koffie?' 'Op mijn kantoor dan maar. Tot morgen.' 'Oké. En doe Mereltje de groeten van me. Ze kent me nog wel.'

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Suggesties; ik worstel vooral in het eerste deel van je tekst met het steeds maar noemen van 'meneer Geeraerts' en 'meneer Meeuws.' Ik denk dat je dit doet om de dames uit elkaar te houden in de conversatie? Het komt voor mij gekunsteld over. Zou je daar een andere oplossing voor kunnen vinden?
Ik heb de "meneer" geschrapt elke keer de eigen PA aan het woord was. "Meneer" staat er nu enkel nog als over de werkgever van de andere PA gesproken wordt. Ik heb Tessa ook iets eerder gewoon de voornaam laten gebruiken. Op die manier heb ik toch al een "meneer" of acht kunnen schrappen.
In de eerste paar zinnen introduceer je daarnaast je personages, je laat ze zich aan elkaar voorstellen zodat de lezer weet wie er met elkaar spreken, in welke functie. Ze zeggen beiden hetzelfde; 'Hallo, met Tessa, personal assistant van Geert Geeraert.' 'Hallo, ik ben Merel, personal assistant van Frank Meeuws.' Als je ze dit ieder op een eigen manier laat doen, geef je Merel en Tessa een eigen stem en karakter.
OK, ik heb Merel iets informeler gemaakt.