Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#252 - Safari

‘Schiet dan!’ ‘Nee.’ ‘We hebben verdomme dertigduizend euro voor deze trip neergelegd. Schieten! Nu!’ ‘Ik kan het niet.’ ‘Ik kan het niet. Ik kan het niet. Wat ben je voor een slappeling?’ ‘Kijk dan hoe ze drinkt. Onschuldig. Dorstig. Levend.’ ‘Het is een dier. Een wild beest. Als de rollen omgedraaid waren, had ze ons allang te grazen genomen. Pak dat geweer!’ ‘Ze is prachtig.’ ‘Ja, als trofee aan de wand. Kom op nou, man. Straks smeert ze hem.’ ‘Ze is kansloos.’ ‘Dat is wel het idee, ja.’ ‘Heb je er weleens over nagedacht? Over het gemak waarmee jij een dier doodt. Een leven neemt. Is het dan niet zo dat je ook geen moeite hebt met elke andere vorm van geweld?’ ‘Psychologie van de kouwe grond. De mens is een jager, het dier zijn prooi. Het is ons recht. Bovendien, ze is zelf een kille moordenaar. Weleens gezien hoe ze de strot van een antilope doorbijt.’ ‘Ze jaagt voor voedsel, niet voor plezier.’ ‘En wat weet jij daarvan? Kan jij soms in de kop van dat beest kijken? Ik dacht het niet. Pak dat geweer op en schiet.’ ‘Nee.’ ‘Verdomme, kijk nou wat je doet. Ze schrikt op. Dertigduizend euro. Ik zal d’r hoe dan ook wat voor terugkrijgen. Hier met dat geweer. Of wou je me soms tegenhouden? Niet hè. Dat dacht ik al.’

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Sanvis, … prachtige dialoog. Geweer, dier, iemand die wel wil, iemand die niet wil en 30.000 euro daartussen. Schrijft u maar...; uiteindelijk goed gedaan.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis klinkt als een klok, liever gezegd leest. Ooit ook eens op een jacht mee geweest, ik kon mijn nierbui ook niet voor me houden :D Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een van de betere ingezonden dialogen! De twee personages zijn precies van elkaar te onderscheiden, er is voldoende conflict en er is geen extra beschrijving bij nodig om precies te weten waar ze zijn, hoe ze er eventueel bij zouden staan en hoe ze zich voelen. Knap gedaan, graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gelezen. :thumbsup: :) Als daar maar geen ongelukken van komen...
Dat heb ik er wel wat in willen leggen. Leuk dat het overkomt.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sandra, leuk je weer eens te lezen! Goede dialoog tussen twee verschillende karakters die tegen dit jachttafereel goed naar voren komen.
Dank je wel, Chantal. De jacht zet de dingen op scherp.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Sanvis, … prachtige dialoog. Geweer, dier, iemand die wel wil, iemand die niet wil en 30.000 euro daartussen. Schrijft u maar...; uiteindelijk goed gedaan.
Dank je wel, Riny. En dat terwijl er zoveel leukere dingen te bedenken zijn voor 30.000 euro.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis klinkt als een klok, liever gezegd leest. Ooit ook eens op een jacht mee geweest, ik kon mijn nierbui ook niet voor me houden :D Fijne avond.
Zo'n niesbui tijdens de jacht, daar zit een mooi verhaal in! Dank voor je mooie woorden.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een van de betere ingezonden dialogen! De twee personages zijn precies van elkaar te onderscheiden, er is voldoende conflict en er is geen extra beschrijving bij nodig om precies te weten waar ze zijn, hoe ze er eventueel bij zouden staan en hoe ze zich voelen. Knap gedaan, graag gelezen!
Dank je voor het compliment, Mike. Ik heb me nog afgevraagd of ik niet wat meer van de omgeving moest schetsen, maar dat heb je dus zelf in kunnen vullen. Fijn om dat te lezen.