Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#235 - 2039

Lief dagboek, Zo 'n twintig jaar geleden, begin maart 2019 als ik het mij goed herinner, deed ik mee aan een schrijfopdracht. Ja, je kunt het je nu niet meer voorstellen, maar schrijven deden wij toen zelf. We hadden al wel van schrijfrobots gehoord, maar ach, wie nam dat nu serieus? Wij schreven zelf en we deden het volop. Romans, verhalen, korte verhalen, zeer korte verhalen, ultrakorte verhalen en nog kortere ultrakorte verhalen, van alles rammelden wij uit onze laptop. Het schijnt overigens dat zelfdenkend schrijven weer populair wordt bij de jonge generatie. De producten van artificial intelligence beginnen voorspelbaar en saai te worden. Zelf zie ik trouwens enorm uit naar de dag dat ik weer eens onbevangen een boekwinkel kan betreden, zonder dat een voorleesrobot mij lastigvalt met saaie stukken proza die ik niet wil horen. De koffie, de wijn en de blokjes lamakaas mogen ze ook houden. Behalve de V-pil natuurlijk, die neem ik graag. Afijn, de schrijfopdracht. De schrijfcoach vroeg ons een dagboekpagina te schrijven over ons leven twintig jaar later. Hij was jong, anders zou je dat toch niet bedacht hebben. Ik was in die tijd 50-plus, plus nog een beetje. Dan heb je toch weinig zin om daar nog eens twintig jaar bij op te tellen. Ik zag het al voor me, kinderen die niet op bezoek komen, rondkomen van een AOW’tje en vergeetachtig door het huis strompelen op benen die niet meer willen. Zou dat nou interessant zijn? Hoe anders is het geworden. En dat allemaal dankzij de V-pil. Jawel, de vitaliteitspil. De moderne tijd brengt ook heus wel iets goeds voort. Voor een habbekrats te koop en de effecten zijn enorm. Met mijn kleinzoon beklom ik vorig jaar de Mount Everest, zonder zuurstof. Met mijn zus zwem ik deze zomer de Elfstedentocht en zojuist hebben mijn man en ik een ticket geboekt voor een basejump vanaf de Euromast. Wat een levenslust, wat een levenslust. We kunnen ons geluk niet op. Maar ach, lief dagboek, niemand zou mij toch geloofd hebben, als ik dat twintig jaar geleden opgeschreven had.

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, die V-pil lijkt me wel wat ;-) En wat die ultrakorte verhalen betreft: proficiat met de publicatie van "Beste vriend" in de 55 woorden verhalenbundel. (Ik heb er ook een plaatsje in weten te bemachtigen met een verhaaltje dat eigenlijk ook in het thema 2039 past.)

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, die V-pil lijkt me wel wat ;-) En wat die ultrakorte verhalen betreft: proficiat met de publicatie van "Beste vriend" in de 55 woorden verhalenbundel. (Ik heb er ook een plaatsje in weten te bemachtigen met een verhaaltje dat eigenlijk ook in het thema 2039 past.)
Bruno, jij ook gefeliciteerd. De V-pil zou inderdaad wel wat zijn. Dan verslaan we de robots uit jouw verhaaltje met gemak.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sandra ik dacht bij V-pil aan de v- vitamine, de vakantie vitamine. Maar deze vondst is veel beter. Geef tzt graag de website door of kan ik hem via mijn robot aanvragen? :D Graag gelezen en fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sandra ik dacht bij V-pil aan de v- vitamine, de vakantie vitamine. Maar deze vondst is veel beter. Geef tzt graag de website door of kan ik hem via mijn robot aanvragen? :D Graag gelezen en fijne avond.
Mw. Marie, Het schijnt dat zorgrobots een hekel hebben aan de V-pil. Het maakt ze namelijk overbodig! Dank voor je reactie en een fijne avond.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis, … wat een heerlijk verhaal. Wat laat je ons een lenigheid van geest zien. Gebruik je nu al zo'n V-pil? :D Met plezier en ontzag gelezen. Ik ga op zoek naar zo'n pil, die moet nu ook wel in deze tijd van leven, te vinden zijn. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis, … wat een heerlijk verhaal. Wat laat je ons een lenigheid van geest zien. Gebruik je nu al zo'n V-pil? :D Met plezier en ontzag gelezen. Ik ga op zoek naar zo'n pil, die moet nu ook wel in deze tijd van leven, te vinden zijn. :nod: :thumbsup:
Riny, dat soort pillen zijn er geloof ik wel, maar dan belanden we in de illegaliteit.;) Dank voor je reactie. Fijne avond.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis schreef: Riny, dat soort pillen zijn er geloof ik wel, maar dan belanden we in de illegaliteit. :lol: :lol: Dat doen we dan maar niet; zet wel een cd'tje op! Jij ook een fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi SanVis, Wat een heerlijk verhaal. Ik heb er net een 4 voor gekregen, maar als ik met de v-pil alle pijntjes kan laten verdwijnen... Ik zou zeggen, blijven schrijven, dan kunnen we nog lang van je mooie en leuke verhaaltjes genieten! Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote: SanVis]Hij was jong, anders zou je dat toch niet bedacht hebben. Ik was in die tijd 50-plus, plus nog een beetje.[/quote] Ja, oeps, sorry! Ik had er wel over nagedacht, maar niet goed genoeg... Je hebt een leuke, optimistische invulling gegeven aan de opdracht, ik las het uit met een glimlach. Ik hou ervan dat het meta is, het geeft een extra dimensie aan de opdracht. [quote: SanVis]maar ach[/quote] Vaak zijn dit soort opmerkingen overbodig en kunnen ze weggelaten worden. [quote: SanVis]Wij schreven zelf en we deden het volop.[/quote] Persoonlijk zou ik de zin inkorten: 'Wij schrijven zelf, volop.' Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote: SanVis]Hij was jong, anders zou je dat toch niet bedacht hebben. Ik was in die tijd 50-plus, plus nog een beetje.
Ja, oeps, sorry! Ik had er wel over nagedacht, maar niet goed genoeg... Je hebt een leuke, optimistische invulling gegeven aan de opdracht, ik las het uit met een glimlach. Ik hou ervan dat het meta is, het geeft een extra dimensie aan de opdracht. [quote: SanVis]maar ach[/quote] Vaak zijn dit soort opmerkingen overbodig en kunnen ze weggelaten worden. [quote: SanVis]Wij schreven zelf en we deden het volop.[/quote] Persoonlijk zou ik de zin inkorten: 'Wij schrijven zelf, volop.' Graag gelezen![/quote] Dag Mike, Ik vond het een leuke opdracht. Het stuk is met een flinke knipoog geschreven. Het heeft me doen inzien dat je als je jonger bent waarschijnlijk met een wat gretiger blik naar de toekomst kijkt. Ik vond het interessant om daar iets mee te doen. Het is aan alle kanten dus inderdaad behoorlijk meta geworden. Een glimlach bij de lezer was de bedoeling en is een mooi compliment. Je suggesties laat ik nog even bezinken. Dat doe ik eigenlijk altijd. Even afstand nemen. De betreffende zinnen staan er zoals ze staan omdat ik ze vond passen bij de stem van het personage. Maar voor jouw suggesties is absoluut ook iets te zeggen. Dank voor je reactie.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi SanVis, Wat een heerlijk verhaal. Ik heb er net een 4 voor gekregen, maar als ik met de v-pil alle pijntjes kan laten verdwijnen... Ik zou zeggen, blijven schrijven, dan kunnen we nog lang van je mooie en leuke verhaaltjes genieten! Met veel plezier gelezen.
Dag Anke, Dank voor je mooie woorden. We moeten zeker blijven schrijven. Het is te leuk om je in allerlei fantasieën te verliezen. Laat dat dan maar onze V-pil zijn.