Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#228 - Dat soort dingen

Met een zucht haalde ik mijn handen van het toetsenbord. ‘Potverdorie Beau, wat mankeert jou toch vandaag?’ Het was winterdag, vroeg in de ochtend. Ik werkte aan een artikel over mindfulness. Leven in het hier en nu. Dat soort dingen. De deadline kwam steeds dichterbij en door het uitzinnige geblaf van mijn hond wilde het niet erg vlotten. ‘Ophouden. Nu!’ Het werkte. De bruine labrador ging liggen en plaatste zijn kop demonstratief op zijn linker voorpoot, een verongelijkte blik in zijn lodderige ogen. Ik verdiepte me verder in de mindfulness, maar de rust was van korte duur. Beau kwam weer omhoog. Hij drentelde naar de tuindeuren en bleef daar stokstijf staan. Hij zuchtte en piepte, terwijl hij mij doordringend aankeek. Zo kon ik niet werken. ‘Oké, oké, jij je zin. Ik ga wel kijken, maar daarna is het afgelopen.’ Ik dacht aan die keer dat de glazenwasser zijn ladder tegen de gevel van de buren had gezet. Ook een hoop drukte om niks. In het schemerdonker schuifelde ik over het pad dat van het terras naar het grasveld liep en net toen ik me ervan overtuigd had dat er niets aan de hand was, hoorde ik gerommel aan de poort. Van schrik bleef ik staan. Als vanzelf keek ik naar Beau. Hij stond hijgend achter de tuindeuren. Ik bedacht me dat ik naar hem had moeten luisteren. Het beeld van een inbreker, of erger, drong zich aan me op. De onrust trok als een razende werveling door mijn lichaam. De schuttingdeur zwaaide open. ‘Hij heeft er weer zin in!’ Ik was even de kluts kwijt, maar al snel herkende ik de opgewekte stem. ‘Ben jij het?,’ vroeg ik terwijl dat eigenlijk niet nodig was. De opluchting in mijn stem was duidelijk hoorbaar. ‘Ja, natuurlijk. Wie anders?’ Het was Gerda. Gerda van de hondenuitlaat. Al zeven jaar ging Beau een keer per week met haar mee, tot zijn grote vreugde. Nu hij haar eenmaal gezien had, was hij niet meer te houden. Met het enthousiasme van een dolle stier die na een lange winter op stal eindelijk de wei in mocht, rende hij op haar af. Uit zijn bek klonken hoge kreten, alsof hij wilde vertellen hoe blij hij was. ‘Rustig, jongen. Rustig.’ Met een handig gebaar slingerde Gerda een lijn om zijn nek. Daarna keek ze mij met een schuin oogje aan. ‘Was je nou alweer vergeten dat het donderdag is?’ Ik knikte. Dat heb je met schrijvers. Die leven nooit in het hier en nu.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis, ik zit hier te glimlachen. Heerlijk hondenverhaal en je laatste zin: perfect! Ik haperde nergens, dus mi goed geschreven. Fijne avond.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sandra, goed geschreven stukje! En inderdaad, die laatste zin rond het helemaal af. Één ding vroeg ik me af: alleen door het woord 'schemerdonker' wist ik dat het verhaal zich 's avonds afspeelt. Maar door de werkzaamheden van de hp en het feit dat ik altijd hondenuitlaatservices overdag tegenkom, zou het verhaal zich ook 's middags af kunnen spelen?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Sanvis, Het begint bijna gewoonte te worden dat ik achterloop bij jou. De nieuwe opdracht is er al en ik ben nog bij de vorige. Ach, wat maakt het uit!. Ik heb genoten van je verhaal.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Sanvis, Het begint bijna gewoonte te worden dat ik achterloop bij jou. De nieuwe opdracht is er al en ik ben nog bij de vorige. Ach, wat maakt het uit!. Ik heb genoten van je verhaal.
Dag Levina, Maakt niet uit. Ik moet zelf ook nog het een en ander lezen. Ik was het nu van plan, maar de hond moet er bijna uit (vandaag geen hondenuitlaat). Fijn dat je van het verhaal genoten hebt.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SanVis, ik zit hier te glimlachen. Heerlijk hondenverhaal en je laatste zin: perfect! Ik haperde nergens, dus mi goed geschreven. Fijne avond.
Dank je wel mw. Marie. Fijne avond ook. We kunnen alweer aan de slag met de nieuwe opdracht.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sanvis, Prachtige twist! Leuk gevonden, ik bereidde me al voor op een inbraak of erger... Graag gelezen! :thumbsup:
Dank je wel, Ton, Ja, de narigheid van inbreker of erger zit alleen in het (schrijvers)hoofd.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sandra, goed geschreven stukje! En inderdaad, die laatste zin rond het helemaal af. Één ding vroeg ik me af: alleen door het woord 'schemerdonker' wist ik dat het verhaal zich 's avonds afspeelt. Maar door de werkzaamheden van de hp en het feit dat ik altijd hondenuitlaatservices overdag tegenkom, zou het verhaal zich ook 's middags af kunnen spelen?
Hoi Chantal, Ik had er eerst nog een zin in staan waaruit blijkt dat het verhaal op een ochtend in de winter speelt. Ik ga hem er weer in zetten. Dank je wel.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi SanVis, Een heel leuk verhaal. Ik zat op het puntje van de bank. Je hebt de spanning goed opgebouwd. Ik herken het van één van onze katten. Vlak voordat het 'vrouwtje' thuis komt, is ze opeens wakker uit haar winterslaap en staat ze luid te krabben tegen de deur. Ze hebben een extra paar voelsprieten ;) Met veel plezier gelezen!

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel, Anke. Ja, onze hond heeft dat duidelijk ook. En hij kan klok kijken. Zo rond half vijf gaat hij richting keuken. Etenstijd voor hem.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal met een verrassende wending. Misschien moet ik ook een hond nemen, haha. Om de uren in de gaten te houden.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal met een verrassende wending. Misschien moet ik ook een hond nemen, haha. Om de uren in de gaten te houden.
Dank je wel N.D.D. Een hond is leuk en nu blijkt hij ook nog een bron van inspiratie.

Lid sinds

5 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Sandra, Ook bij mij zorgde dit verhaal echt voor een glimlach op mijn gezicht. Het voelt af en ik zou zo graag meer van dit soort verhalen van je lezen. De emoties van de hoofdpersoon komen goed door. En zeker in combinatie met de laatste zin maakt dit nog iets duidelijker dat de hoofdpersoon al enigszins gefrustreerd is aan het begin van het verhaal. De combinatie van de hondenuitlaatservice en het schemerdonker voelt wat raar. Natuurlijk met de wisselende werktijden van veel mensen tegenwoordig kan ik mij voorstellen dat er ook werk is bij een hondenuitlaatservice in de avond. Dit is net het ene dingetje dat mijn hersenen wat meer liet nadenken waardoor ik een beetje uit het verhaal raakte, maar verder vond ik het echt super.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Sandra, Ook bij mij zorgde dit verhaal echt voor een glimlach op mijn gezicht. Het voelt af en ik zou zo graag meer van dit soort verhalen van je lezen. De emoties van de hoofdpersoon komen goed door. En zeker in combinatie met de laatste zin maakt dit nog iets duidelijker dat de hoofdpersoon al enigszins gefrustreerd is aan het begin van het verhaal. De combinatie van de hondenuitlaatservice en het schemerdonker voelt wat raar. Natuurlijk met de wisselende werktijden van veel mensen tegenwoordig kan ik mij voorstellen dat er ook werk is bij een hondenuitlaatservice in de avond. Dit is net het ene dingetje dat mijn hersenen wat meer liet nadenken waardoor ik een beetje uit het verhaal raakte, maar verder vond ik het echt super.
Dag Mabel, Dank je voor je mooie woorden. Ik heb er een zinnetje tussen geplaatst, waaruit blijkt dat het verhaal op een vroege ochtend in de winter speelt. Een donkere winterdag, moeten we dan maar denken.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo SanVis, … met plezier en spanning je verhaal gelezen. Leuk dat gerommel aan de poort in het donker. Juist met schrijven ben je zo elders met je gedachten en de uren vliegen voorbij.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo SanVis, … met plezier en spanning je verhaal gelezen. Leuk dat gerommel aan de poort in het donker. Juist met schrijven ben je zo elders met je gedachten en de uren vliegen voorbij.
Dank je wel, Riny. Ja, als je schrijft dan vliegt de tijd. Soms is dat schrikken. Maar ook heerlijk.