Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#224 Vijf over drie

Het was vijf over drie. In haar ooghoek zag ze hem op haar af komen. ‘Zullen we even zitten?’ Ze draaide zich om en deed alsof ze de afspraak even was vergeten. ‘Oh ja, sorry. Druk! Ik kom er aan.’ ‘Zo, hoe gaat het met de voorbereidingen?’ Hij keek haar onderzoekend aan. Was dat sarcasme in zijn stem? Was er spot in die glimlach? Dat ze zich nog moest bewijzen, omdat ze nieuw was, snapte ze wel. En ze wist dat ze niet goed was met eerste indrukken. Maar híj had haar aangenomen! Waarom kreeg ze dan nu het idee dat hij haar in de gaten hield? ‘Het gaat prima. Alles op orde.’ Was ze maar wat minder stil en ongemakkelijk. Dan kon ze hem duidelijk maken dat ze capabel was. Dat hij haar niet in de gaten hoefde te houden. Dat hij niet zo vaak hoefde te vragen hoe het met haar ging. Hij had totaal geen vertrouwen. Hij schoof wat ongemakkelijk in zijn stoel. ‘Ik.. eh.. kan een beetje moeilijk hoogte van je krijgen. Voel je je hier een beetje op je plek?’ Was dit oprechte interesse? Of was het kritiek? Ze had haar collega’s niet vermeden, maar at wel haar lunch altijd aan haar bureau. Omdat ze door wilde werken. Werkte die ijver nu tegen haar? ‘Geef ik het idee dat ik me niet op mijn plek voel? Geef ik het idee dat het werk niet goed gaat?’ Het was niet slim om zo defensief en kwetsbaar te reageren, maar ze kon het niet helpen. ‘Nee! Nee, absoluut niet. Je bent goed bezig.’ Hij was in de war van hun gesprek. Hij had precies het verkeerde gezegd. Hij had niet gedurfd haar te vragen. Hij zou de reservering bij het restaurant weer cancellen. Dit werd niets.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
veel onzekerheid onder de trots verborgen; dat vind ik leuk gedaan Het idee dat iemand die haar kennelijk nog maar net aangenomen heeft, niet alleen een date wil, maar kennelijk alweer een reservering moet afzeggen, vind ik minder; de verhoudingen zijn extra scheef zo en de meeste leidinggevenden zullen niet zo snel zo sterk achter hun nieuwe werknemers aanzitten, omdat het nu eenmaal nier erg netjes lijkt. Waarom niet gewoon een collega, die al langer bij dit bedrijf werkt, terwijl zij zich bedenkt dat ze evenveel ervaring heeft, zij het ergens anders?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven. Heel herkenbaar. Toont maar weer aan hoe belangrijk het is om open te communiceren in een werksituatie, waar we vaak de neiging hebben om de intenties van de ander zelf in te vullen. gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
herkenbaar en leuke twist tot slot, al is die wel wat ongehoord, in elk geval wist hij zich te beheersen en beschrijf je zijn kwetsbaarheid

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Natuurlijk vraag je je af wat je verkeerd hebt gedaan en het gevoel hebt dat je eruit geknikkerd wordt. Hij heeft het inderdaad verkeerd gedaan. Opdracht goed uitgevoerd. Ik hoop dat hij nog een kans krijgt..

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een realistisch misverstand. Juist op de werkvloer is het uitspreken van een (stille) verliefdheid lastig. Dus goed bedacht en goed opgeschreven.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Alinevera, Je verhaal leest heel prettig. Mooi de gevoeksnuances weergegeven: de twijfel, de vooronderstellingen, de misverstanden. Een prima invulling van het thema. De hp bekijkt alles vanuit haar perspectief en dan laat goed zien, waartoe dat leidt. Verrassend hoe je aan het eind laat zien, hoe onzeker de ander ook is. Misschien niet helemaal realistisch dat het haar “baas’ is. Maar voor dit verhaal is het machtsverschil wel nodig. Paar opmerkingen: Regel 1 haar > zich Nieuwe spreker op een nieuwe regel, dan is duidelijker wie wat zegt. Bijvoorbeeld “Zullen we ...?’ Op regel 1

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi realistisch met onzekere hp en man, door vooroordelen gevoed. De trots van hp over haar werk, ook door onzekerheid versterkt in je verhaal. Graag gelezen, fijne zondag