Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 221 Kalendertijd

# 221 Licht hijgend fietste ze langs de nieuwbouwhuizen. Nog twee blokken van vier te gaan, dan was ze bij Robs huis. Ze zag hoe hij opendeed. Zijn verraste blik, de grijze ogen die over haar heen gleden. Over haar verwarde haren, haar onopgemaakte gezicht - precies zoals hij vrouwen het liefst zag: naturel, de iets van elkaar wijkende vochtige lippen, het luchtige topje, de korte rok, haar slanke bruine benen, voeten met ongelakte teennagels. Ook al was het november en droeg ze een lange broek, een trui en een winterjas. De tijd verstreek in stilte, of nee: ze hoorde zijn ademhaling versnellen. Zo was het. Daar op de stoep stak ze haar armen omhoog en hij liet zijn handen onder haar topje glijden, voorzichtig streek hij met zijn duimen over de huid van haar buik, omhoog. Heel teder. Ze remde, stapte van haar fiets en keek op de smartphone aan het stuur. Precies tien minuten over drie. Hij zag graag dat iemand op tijd kwam. Met haar handen woelde ze door haar lange haren. Ze had ze laten groeien; hij hield van vrouwen met lang haar. Haar wijsvinger stak ze kort in haar mond, met een beetje spuug streek ze haar wenkbrauwen in model. Uit de fietstas haalde ze een plat pakje, gewikkeld in doorzichtig folie, versierd met een aquakleurig strikje. Zijn lievelingskleur. Ze haalde diep adem en drukte op de bel. Haar hart bonkte. De deur zwaaide open. Ze sperde haar ogen en zei hees: 'Hier is de scheurkalender die je hebt besteld.' Hij straalde, nam de kalender in ontvangst en streek over de folie met zijn lange, slanke vingers. Pianovingers, dacht ze. De toppen ervan speelden een melodie op haar huid. Ze huiverde. 'Wacht even,' zei hij. Ze wachtte. Hij kwam terug en gaf haar een euro. 'Hier, bedankt voor de moeite, Carla.' Hij sloot de deur voor haar neus. 'Carola,' fluisterde ze tegen de dichte deur, 'ik heet Carola.'

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willy, je schildert een mooi beeld. Ik zie Carola, haar verwachtingen, haar dromen. Ik denk ook niet dat ze opgeeft na deze desillusie. Werkt ze in de boekhandel waar hij komt? Stalkt ze hem? Hoe denkt ze te weten wat hij leuk vindt in de vrouwen? Een verhaal achter jouw verhaal, leuk om over na te denken.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ik lees hierin een dagdromende puber, die verliefd is op Rob. En Rob die nergens van weet. geeft de tiener een eurotje voor het brengen. Kortom meesterlijk vertelt verhaal van een puber. Knap hoe je je daarin kunt verplaatsen. Ik heb er gezellig om kunnen grinniken. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo verliefd, en dan weet hij je naam niet eens. En ze doet zo haar best voor hem. Ik vraag me inderdaad ook af hoe het komt dat zij zo veel van hem weet. Is het onschuldig of lijkt het meer op stalken? Mooi verhaal.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
agossie ... de arme gup originele rol voor de kalender, en goed verhaal
Bedankt voor je reactie met compliment, Schrijvenmaar. Daar ben.ik blij mee.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willy, je schildert een mooi beeld. Ik zie Carola, haar verwachtingen, haar dromen. Ik denk ook niet dat ze opgeeft na deze desillusie. Werkt ze in de boekhandel waar hij komt? Stalkt ze hem? Hoe denkt ze te weten wat hij leuk vindt in de vrouwen? Een verhaal achter jouw verhaal, leuk om over na te denken.
Stella, Leuk om te lezen dat je je van alles afvraagt na lezing van mijn verhaal. Ik denk dat ze niet zeker weet wat hij allemaal wel of niet leuk vind aan vrouwen maar dat ze daar zelf een invulling aan geeft., net zoals ze alvast - niet al te realistisch, zoals blijkt - invult hoe hij zal reageren op haar aanwezigheid. Maar ja, wie ben ik. ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ik lees hierin een dagdromende puber, die verliefd is op Rob. En Rob die nergens van weet. geeft de tiener een eurotje voor het brengen. Kortom meesterlijk vertelt verhaal van een puber. Knap hoe je je daarin kunt verplaatsen. Ik heb er gezellig om kunnen grinniken. Fijne avond.
Aaah, hardvochtig hoor, dat grinniken. ;) Bedankt voor je leuke reactie, mw Marie.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo verliefd, en dan weet hij je naam niet eens. En ze doet zo haar best voor hem. Ik vraag me inderdaad ook af hoe het komt dat zij zo veel van hem weet. Is het onschuldig of lijkt het meer op stalken? Mooi verhaal.
Dankjewel, SanVis. Stalken ... had ook gekund ja. Maar denk het niet. :o

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat heb je dat goed beschreven, Willemina. Wat zielig voor Carola. Nou ja, misschien maar beter zo.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven, Willemina. Je kruipt helemaal in de huid van Carola: haar verwachtingen. haar invulling en daardoor maak je de teleurstelling voelbaar.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat heb je dat goed beschreven, Willemina. Wat zielig voor Carola. Nou ja, misschien maar beter zo.
Ja, beetje sneue afloop. Misschien komt er nog een herkansing. ;) Bedankt voor je compliment, Tja.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven, Willemina. Je kruipt helemaal in de huid van Carola: haar verwachtingen. haar invulling en daardoor maak je de teleurstelling voelbaar.
Bedankt voor je mooie reactie, Nel!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Elke dag hetzelfde ritueel, de kalender lijdt net als Carola.
Het zal je maar gebeuren dat er iedere dag een velletje van je afgescheurd wordt. Zou papier gevoel hebben? :eek: Mijn moeder - 91 jaar intussen - zegt wel eens: 'Het leven is geen vreugd' alhier'. Moest ik aan denken toen ik je reactie las. :D . Dank voor het lezen en reageren.