Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 219 Een luchtreis

Hallo zoon, jij bent de eerste die het hoort, ook je vader weet het nog niet. Waarom niet? Omdat hij niet thuis is en ik het niet langer voor me kan houden. Je moeder heeft namelijk een uitnodiging van de NASA gekregen om een luchtreis te maken. Daar kon je je voor opgeven. Dat vond ik ook vreemd. Ik las het in een Engelse krant en dacht eerst dat het fake news was. Toch heb ik gereageerd. Je houdt het niet voor mogelijk welke eigenschappen ik mezelf heb toebedacht in een digitale brief. Met drie mannen ga ik een rondje om de aarde maken. Uiteraard moet ik gekeurd worden. Maar ik kom door elke keuring heen. Nee, wacht even. Natuurlijk ben ik niet gek. Het lijkt me fantastisch. De reis duurt maar een paar weken omdat we met een supersnelle raket gaan. Er worden geweldige opnames gemaakt. Daar ga ik in ieder geval van uit, en die mag ik van commentaar voorzien. Haha. Nee, ik kan niet voor de deur instappen. De opstapplaats is Cape Canaveral. Dat tussenritje neem ik op de koop toe. Je weet dat ik niet zo gauw ergens gevaar zie. Ik grijp die kans met beide handen aan. Sorry, maar je kunt me echt niet tegenhouden, zoon. Je vader evenmin. Ik ben vastbesloten. Het leven bestaat nu eenmaal uit risico’s. Bovendien krijg ik er veel geld voor omdat het een experimentele vlucht is. Ja, zoveel. Onvoorstelbaar, hè? O, nu vind je dat ineens wel het risico waard? Het geld gaat trouwens naar een goed doel.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, je hebt gelijk, waarom zou je voor deze opdracht op onze aardbol blijven? Nog even en jouw verhaal is geen science fiction meer. Ik betwijfel alleen of je dan met valse papieren door de screening komt :). Originele insteek en ookal ga je de lucht in, toch weer zoals gewoonlijk heerlijk in jouw down to earth stijl geschreven.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Moeders wegen zijn ondoorgrondelijk. Kostelijk verhaal, vooral hoe ze elk obstakel wegveegt of weigert te zien. Zoals ze ook de risico's negeert laat mooi zien dat de appel niet ver van de boom valt. Ook zij gaat voor het geld, zij het dat ze het aan een goed doel schenkt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Door de plotseling ommezwaai van mijn zoon wilde ik niet dat hij zich rijk rekende. Dat zat er natuurlijk achter.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap geschreven, Tja. Het einde vind ik erg grappig. Een moeder die zichzelf en haar zoon goed kent, heerlijk. gr. Nynke

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Tja, wat een heerlijk verhaal, hoe kom je d'r op! Prachtig. Je hebt het vol vuur geschreven, en ook zo nuchter.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb genoten van je verhaal, Tja Een ruimtereis om de aarde maken. En dan het einde. Het geld gaat naar het goede doel, lol. Goede reis en kom veilig terug op aarde.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, wat een heerlijk verhaal geef je me vandaag weer. Hier moet ik weer heerlijk lachen: Ja, zoveel. Onvoorstelbaar, hè? O, nu vind je dat ineens wel het risico waard? :lol: Fijne zondag.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, een reis door de ruimte. Wat een idee. Ik zou zo meegaan. Heel geloofwaardig en dus goed geschreven. Mooi einde. We leren niet alleen de moeder, maar ook de zoon goed kennen.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat mij betreft balanceer je perfect op het absurde randje. 'omdat we met een supersnelle raket gaan' : heerlijk. 'Daar ga ik in ieder geval vanuit'. zalig. 'Ik kom door elke keuring heen.' Zucht. Dankjewel dat ik dit mocht lezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het was ook een telefoongesprek, May Laysen. Daarom heb ik geen leestekens gebruikt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een verademing weer om iets van je te lezen. Mensen zoals ze werkelijk zijn als het fatsoen er vanaf gepeld is. Een vrouw met een wens, een zoon die tegensputtert ook al horen we hem niet zelf spreken. Heerlijk. Heb je gebruik gemaakt van je stem bij het schrijven van dit verhaal? Het hoefde niet, maar het is soms goed om buiten je comfortzone te stappen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb inderdaad gebruik gemaakt van mijn stem. Net gedaan of ik hem belde. Hardop gesproken. Zijn antwoorden heb ik in mijn verhaal verwerkt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Viel je iets op toen je het op deze manier deed? Je hoeft dat niet te zeggen, het is voor reflectie dat ik dit vraag. Zou je het bij een ander dialoog ook eens zo doen?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Tja en @ Odile, … dat is natuurlijk ook een idee: met de telefoon in je hand praten en zelf antwoorden in gedachten. Misschien kun je zo beter je fantasie aanboren? :rolleyes:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk het, dat - mits je jezelf toestaat om fouten te maken - het inderdaad een directere ingang zou kunnen zijn tot je fantasie. Als kind heb ik zo op school een verhaal geschreven samen met een andere jongen. Ik vond dat erg leuk om te doen en voelde me toen erg vrij om alles te zeggen en verzinnen. Als volwassene heb je een grote verzameling bezwaren tegen dit of dat opgebouwd. De kunst is dat af en toe naast je neer te leggen.