Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#219 Bron

'Weet je zeker dat je niet meegaat?' vragend kijk ik opzij. Juliette zit naast me, haar rug tegen de koele rotswand, haar ogen gesloten. Ze schudt loom maar weloverwogen haar hoofd. 'Je zou me na een dag weer terug moeten brengen, Marc. Nog voordat we überhaupt de bergpas over zijn.' Ze opent haar ogen en laat haar blik over het kristalheldere water voor ons glijden. Daar waar de zomerzon het oppervlak raakt, glinstert de oude bron als een smaragd. Theatraal spreidt ze haar armen en omhelst het zoete luchtledige van onze geboortegrond. 'Ik kan deze plek niet missen, Marc. Het is mijn levensader. Ik sterf als ik hier vandaan zou moeten.' Ze grijnst verontschuldigend naar me, alsof ze daarmee haar dramatische woorden wil ontkrachten, maar ik zie dat ze het meent. Als ze daarna opstaat en in één soepele beweging haar topje uittrekt, overweeg ik heel even om mijn reisplannen aan de wilgen te hangen. Ze stapt uit haar spijkerbroek en pakt mijn hand. 'Kom' zegt ze zacht en ze leidt me naar de waterrand. Daar draait ze zich naar me toe en laat ze haar handen onder mijn shirt glijden. Haar vingertoppen dwalen over mijn borstkas terwijl haar ogen zich vasthaken in de mijne. Een vreemde mengeling van opwinding en weemoed trekt door mijn lichaam. Hongerig begraaf ik mijn gezicht in de holte van haar hals en adem diep de vertrouwde geur van haar huid in; fris als het water dat hier al eeuwenlang naar de oppervlakte borrelt. 'Als je maar nooit vergeet waar je thuis hoort,' fluistert Juliette. En nog voordat mijn reis begonnen is, weet ik dat heimwee me zal volgen, waar ik ook naartoe ga.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Chantal. Een levensreis gezien vanuit twee perspectieven. Even haperde ik bij deze zin: 'Je zou me na een dag weer terug moeten brengen Marc. Nog voordat we überhaupt de bergpas over zijn.' Hoewel voor mij in een verhaal niet alles gelijk duidelijk hoeft te zijn. Later spreekt juist uit deze zin de heimwee van haar. Wel vraag ik me af of je in één soepele beweging je top en bh kan uittrekken. Mij lukt dat nooit met die haakjes van bh. Misschien schaf ik altijd de verkeerde aan?

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heel mooi verhaal met diepe verlangens van de hoofdpersonen. Ik ben een tikkeltje nieuwsgierig, schuilt in je verhaal een restje Griekenland...? Met plezier gelezen!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edwin Ik krijg bijna het gevoel dat Juliette een soort nimf, is die haar geboorteplek niet kan verlaten. Ik hoop dat die twee nog erg gelukkig zullen worden met elkaar.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal . Als ik een opmerking mag maken. 'Weet je zeker dat je niet meegaat, 'vraag ik en kijk opzij. Vragend opzij kijken loopt niet lekker. Net als loom gesloten ogen?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, dank voor je fijne reactie! En vwb die bh; je hebt gelijk. Ik laat hem er hier maar gewoon helemaal uit ; ). Anke, fijn dat je het een leuk verhaal vond! Geen Griekenland dit keer, maar een magisch plekje in Frankrijk. Op een van de warmste dagen van dit jaar vonden wij er verkoeling. La source bleu was betoverend mooi!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv, ik denk dat je er wat Juliette betreft niet ver naast zit. Ze was bij het schrijven al zo ongrijpbaar ;) John, dank voor je kritische blik. Ik twijfelde ook over die loom gesloten ogen. Ik pas het aan! Peter, als je verdwaald beleef je vaak de mooiste avonturen, toch?!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat is nou het voordeel van wat laat reageren. Dan lees je de gekuiste versie waarin feedback al verwerkt is. In deze vorm: niets meer aan doen. Ik zit helemaal in je verhaal en kan meevoelen met beide personen. Wel komt er aan het einde iets van een moralist in me naar boven (doe dat nou niet, laat hem nou gewoon los) maar dat zal de leeftijd zijn :lol:

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ontzettend mooi geschreven, Chantal. Het ontroerd me. Knap hoe je het gevoel van het vertrouwde thuis en het lokkende nieuwe avontuur hebt beschreven. Je laatste zin is heel mooi. gr. Nynke

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, dank voor je reactie! En wees niet te streng voor Juliette. Ze laat hem wel gaan, maar hoopt gewoon dat hij haar niet vergeten zal. Zij is de bron waaruit zijn vrijheid geboren is. Nynke dank voor je mooie commentaar! Daar word ik heel blij van!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi verhaal. Goed te lezen dat hij altijd weer naar haar toe gaat. Beetje jammer dat Juliette niet ergens anders heen wil. Zo mist ze veel. (Voor missen en brengen een komma) (hoort' - hoort,')

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven verhaal. :thumbsup: Er hangt iets mystieks om haar heen. -'Weet je zeker dat je niet meegaat?' vragend kijk ik opzij. - Het woord vragend vind ik hier heel overbodig. Alsof je mij als lezer niet slim genoeg acht. -haar rug tegen de koele rotswand,- hier twijfel ik of het woord koele kan. De hp zit waarschijnlijk ook tegen die wand en vind deze koel maar misschien ervaart zij het anders? :? De laatste zin is mooi veelzeggend, toch heeft hij de drang om te gaan. Arme zij :( Onze invullingen hebben deze week veel gemeen. :nod:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal, poetisch geschreven reisverhaal. Deze zin: 'Als je maar nooit vergeet waar je thuis hoort' fluistert Juliette. Doet me denken aan 'the Crown', waarbij the queen op de envelop voor Philip schrijft: weet dat je een gezin hebt. Heel sterk. Fijne sfeer in je verhaal, ik lees zoiets graag. Bron, verwijzend naar De bron van liefde in het leven. Prettige zondag.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, dank voor je reactie en de komma's! Ik pas het aan. May,dank voor je fijne reactie! Ja, ik zag inderdaad ook de overeenkomsten van onze teksten! Misschien kunnen we de achterblijvers aan elkaar koppelen ;). Ik denk na over je suggesties! Marie, dank voor je mooie commentaar! Ik ken die scene van The Crown. Wat leuk dat je daaraan denkt. Dat beschouw ik als een compliment! Jij ook een fijne zondag!

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Hongerig begraaf ik mijn gezicht in de holte van haar hals' klinkt als bouquetreeks. Het hele stuk eigenlijk. Ook met die smaragd en die levensader. En het loom en het zoet en het verontschuldigend grijnzen. Prima als je daar voor ging dus.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tilma, als reactie op je laatste zin: wat dacht je zelf? Maar jammer dat je het te zoet vond. Hongerig is misschien net iets te pot pourri, daar geef ik je gelijk in. Een beetje dan.

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees hier een verhaal dat gaat over iemand die graag op reis gaat en iemand anders die hem nog even een flinke dosis ambiguïteit meegeeft. Goed neergezet!

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal. Direct bij de eerste zin greep het me en wilde ik doorlezen. En een geweldige laatste zin. helemaal rond dus.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk zwijmelverhaal maar toch net anders dan bouquetreeks. Het gaat al richting Paulo Coelho met name de Alchemist. Heb je gebruik gemaakt van je stem om de opdracht te maken of ben je gewoon gaan schrijven?

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal, ik zie het voor me. Ook een mooi gegeven uberhaupt, bij het thema reis :). Puntjes: - Af en toe vind ik het wat beschrijvend, maar ik kan niet precies mijn vinger erop leggen waar. - De namen leiden me wat af van het verhaal. Aangezien het in een bergpas plaatsvindt zou eventueel iets meer exotisch dan Juliet en Marc passend kunnen zijn. Verder sprak het fysieke in het verhaal goed :). Dank!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
lekker dromerig verhaaltje iets om te lezen op een mooie vakantiebestemming, of juist wanneer je zelf nooit gaat, wellicht ... een beetje zoet is soms best lekker

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile, dank voor je reactie! Ik heb alleen de stem in mijn hoofd gebruikt. Mijn echte stem gaat niet snel genoeg om min gedachten bij te houden. Karel, dank voor je commentaar! Mijn verhaal speelt zich af in de Franse Alpen. Vandaar de namen :). Naar dat beschrijvende zal ik nog eens kijken. Schrijvenmaar, heel fijn dat je glazuur nog heel is ;). Dank!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Chantal, … een verhaal om heerlijk bij weg te dromen. Ze lossen samen op in de bron, dacht ik nog. Een beetje mythisch. Graag gelezen.