#217 Lang gekoesterde droom!
De dag kan niet mooier beginnen, het zonnetje schijnt en we zijn vandaag allebei vrij. Vanmiddag gaat het eindelijk gebeuren ik krijg een wit katje. Maar waarom heb ik dan een onbehagen gevoel?
Ik wilde vroeger al zo’n wit katje, maar kreeg het nooit.
‘Er rust een vloek op witte katten in onze familie, ’zei mijn moeder steevast.
‘Natuurlijk mam,’ lachten wij smakelijk. Hoeveel ik ook zeurde ze ging nooit overstag.
Toen we gingen samenwonen, kwam het ter spraken, mijn moeder was ten einde raad.
‘Alsjeblieft doe het niet,’ jammerde ze.
We werkten toen beide fulltime en besloten het niet te doen.
Maar nu onze kleine geboren is, ben ik meer thuis, dus nu is het moment.
Lotte kirt het uit. ‘Wij gaan straks een lief vriendinnetje voor jou halen klein honneponnetje, ‘liefkoos ik haar. Ik ben zo gelukkig met mijn gezinnetje en straks een mooi wit katje erbij.
Toch blijf ik me onrustig voelen.
Ik schrik op van de telefoon, mijn moeder. ‘Alsjeblieft Sanne doe het niet die kat.’
‘Mam maak je niet druk, het is echt een lief beestje.’
‘Het gaat mis.’ Panikeert ze.
Als we s’ middags met het katje aan het spelen zijn ben ik de paniek aanval van mijn moeder weer vergeten. Ik breng Lotte naar bed en zit in de bank als mijn moeder ineens voor het raam staat te zwaaien. Ik open de deur.
‘Waar is dat beest?’
‘Eh … in zijn mandje denk ik.’
Waar we ook kijken, nergens komt het katje tevoorschijn. In een vlaag van paniek ren ik naar boven en gooi het kamertje van Lotte open.
Het witte katje rent langs mijn benen de kamer uit. Ik zwijmel, ik wankel, ik … alles wordt zwart. Als ik bijkom kijk ik naar het verminkte levenloze lichaampje van Lotte.
Nou nou...dat is wel een heel
Ik sluit me aan bij
Bianca de Vrind-Zegers
Karel123 schreef: Ik sluit me
Gruwelijk verhaal maar
Lucie oe krijg je het
John Doe schreef: Gruwelijk
mw.Marie schreef: Lucie oe
Je hebt je goed aan de
Schrijfcoach Odile Schmidt