Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Geur van de dood #215

Hij loopt door het weiland en kijkt bezorgd omhoog naar de naderende donderkoppen. De laatste paar uur is hij goed opgeschoten en even stond hij zichzelf een korte pauze toe, maar nu de zon bijna onder is heeft hij daar spijt van. De duisternis spreidt zich snel uit en de hoop dat hij zijn bestemming zal halen heeft hij laten varen. De eerste regen kondigt zich aan en hij trekt zijn capuchon strakker over zijn hoofd. De weg is vlak bij. Eenmaal op het asfalt kan hij sneller vooruit komen. Opeens zakt de grond onder hem weg, hij zwaait met zijn armen in een krampachtige poging zijn evenwicht te houden en als in slow motion valt hij in een diep gat. Hij kijkt omhoog en ziet de donderwolken steeds verder weg. Een gil besterft op zijn lippen. Voor zijn gevoel duurt het een paar minuten maar in werkelijkheid zijn het slechts enkele seconden. Hij raakt onzacht de bodem. De geur van nat zand en verrotting dringt door in zijn neusgaten. Even blijft hij onbeweeglijk zitten terwijl de hemel zijn sluizen steeds verder open zet. Dan krabbelt hij overeind en glijdt weer uit. Hij staart omhoog, zijn ogen dichtgeknepen tegen de regen. De rand lijkt eindeloos ver weg. Op de bodem begint zich een flinke plas te vormen. Adrenaline stroomt door zijn aderen als hij vloekend omhoog springt. Zijn vingers klauwen wanhopig in de wand en hij breekt zijn nagels op het zand. Dikke wormen die zijn aanwezigheid betwisten kronkelen over zijn vingers. Hij dwingt zichzelf rustig te worden en te zoeken naar een oplossing. De bodem van de put verandert in een stinkende modderplas waar zijn voeten steeds dieper in wegzinken. De geur van een naderende dood wordt steeds sterker en huilend kijkt hij omhoog naar een inktzwarte nacht. Zijn tranen vermengen zich met de regen. Gedreven door een reuzenkracht, ingegeven door een drang naar overleving springt hij omhoog en ramt zijn vingers in het zand. Hij weet het..dit gat wordt zijn graf. Hij vindt nergens houvast en zijn voeten glibberen weg. Eruit, hij moet eruit!! Woede en angst geven hem reuzenkracht. Zand brokkelt af en valt op de bodem. Naar adem happend valt hij in het water dat nu al tot aan zijn knieën staat. Een bedorven lucht slaat op zijn keel. Nu zou zijn leven in een flits aan hem voorbij moeten trekken,maar er gebeurt niets. Hij sluit zijn ogen en voelt zijn hart als een razende tekeer gaan. Nog één keer doet hij een tot mislukken gedoemde poging uit het gat te komen. Dan geeft hij zich over aan het onvermijdelijke en laat zich plat op de bodem vallen. Het regenwater sluit zich boven zijn hoofd.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De duisternis spreid De bodem van de put veranderd
John, handig om #215 voor je titel te zetten en ik vind nog twee t'tjes die je even aan moet passen: spreidt en verandert. Je bouwt de spanning goed op. Originele invulling van de opdracht. gr. Nynke

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
John, … wat een nachtmerrie. Je hebt je helemaal verplaatst in die HIJ .

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'De geur van een naderende dood' is toch bijna poëtisch. Wat deed hij daar in dat weiland? Wie is hij? En waar komt dat gat vandaan? Waarom drijft hij niet? Ik zit weer met veel vragen. Ik vond voorts het woord 'armzalige' niet zo passend. Ik begrijp de lading wel, maar zou het meer voordehandliggende 'krampachtig' toch niet beter geweest zijn? Ook heb ik moeite met de wormen die over zijn armen 'lopen'. Kronkelen of kruipen zou ik zeggen. Ik vraag me ook zo af waarom het 'onvermijdelijk' en 'tot mislukken gedoemd' is. Deze tekst mist context. John, help me out.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor het verhaal is het niet relevant wie hij is. Onvermijdelijk is het omdat het gat waar hij in is gevallen te diep is om er op eigen kracht uit te kunnen klimmen. Iedere poging daartoe is gedoemd te mislukken.Hij kan ook wachten tot ooit iemand hem misschien vind. Bedankt voor jullie reacties.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@John Doe, Een verhaal over een man die zijn doel niet bereikt en verzinkt in een poel (van ellende). Je neemt de lezer mee in zijn angst en je beschrijft beeldend hoe zijn kansen steeds minder worden. De strijd verandert in overgave. Je bent in de huid van de hp gekropen. Voor de leesbaarheid zouden een paar witregels kunnen worden toegevoegd, bijvoorbeeld voor: ‘Hij staart omhoog” en voor ‘De geur van een naderende dood” Opmerkingen: komma tussen is en heeft regel 3 Vlakbij en vooruitkomen aan elkaar

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend begin. Ik betwijfelde direct of hij die bestemming wel zou halen. Ik vind het gat goed beschreven; ik kan de modder bijna ruiken. Ook heel beeldend. Het zou een filmscène kunnen zijn. Dat je niet weet wie de hij is en wat hij daar doet, geeft het verhaal voor mij juist extra lading. Eruit, hij moet eruit!! Dit mag er van mij wel uit. De dreiging is voldoende aanwezig.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brr, een echte nachtmerrie! :( Door de hij-persoon beschrijf je het op afstand dus ook de lezer houd je op afstand. Wat gebeurt er met het verhaal als je een ander perspectief neemt? Ik vind het jammer dat de hij het opgeeft. ( Zo leef ik mee :nod: )

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
John, m je verhaal roept wel wat vragen op, maar je neemt me toch volledig mee in de duistere wanhoop die je oproept. Ik ga dus niet vragen waar dat gat vandaan komt (dat zo diep is dat er geen uitkomen meer is), maar huiver gewoon nog even lekker mee.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De wanhoop van het vallen in de kuil, waarbij aan het einde het water de hp opslokt. Ook ik kreeg vanaf het begin het idee, dit gaat naar aflopen. Je liet het me beleven, dus realistisch beschreven. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi John,

Een spannend en huiveringwekkend verhaal. De angst en wanhoop waren voelbaar. Je hebt het beeldend geschreven. Ik kon de gebeurtenis zo voor me zien.

Het is alleen geen verhaal voor het slapen gaan... ;)