#214 De sprong van mijn leven.
Met schrik besef ik dat ik het spel deze keer aan het verliezen ben. Na maandenlang grof geld winnen, is het nu mijn beurt om te pletter te slaan. Het touwtje van de reserveparachute hangt levenloos in mijn handen, als een van de moederkoek losgerukte navelstreng en ik schreeuw als een pasgeborene.Ik probeer wanhopig in het moment te blijven, dat heb ik geleerd met mindfulness. Ik bezweer mijn angst en zuig de sfeer zo diep mogelijk in mij op. Eenzaam zweef ik een innige doodskus met moeder aarde tegemoet.
Toch nog even naar beneden kijken, juist omdat ze zeggen dat je dat nooit moet doen als je bang bent. Onder mij een uitvergrote landkaart, her en der een ronde wolk. Dan hoor ik een ver gesnater en zie onder mij een enorme zalmroze zwerm boven een azuurblauw aquarel. Ik dwing mijzelf te beseffen hoe bijzonder ook dit moment is, een adembenemend perspectief op leven en dood.
Mijn vallen duurt langer dan gedacht en ik word toch nog bang. F*ck mindfulness! Zelfs dat romantische filmpje van mijn leven waar ik recht op heb blijft uit. Ik hoor nu alleen nog maar mijn eigen gehuil en geschreeuw. Dan raak ik onverwacht iets zachts, heel veel zachts, een verig roze gevoel. Er krast iets langs mijn wang. Hoor ik engelengekrijs? Wild sla ik om me heen en grijp me als een drenkeling vast aan alles wat ik kan pakken.
Ik doe mijn ogen open. Ben ik in de hemel of in de hel? Ik ben bedekt met iets kleverigs. Het stinkt. Ze liggen op en naast me. Leeg gescheten flamingolijken bewaken het hiernamaals tegen idioten zoals ik.
Boeiend stukje heb je
Dankjewel
Bianca mooie zinnen schrijf
ik viel bijna in slaap bij de
Leuk inspirerend verhaal.
geweldig stuk, leest snel en
Ik vind dat ook het roze
Bedankt allemaal voor jullie
Hoi Bianca, ik hou ervan, dat
Goh, Bianca, als je nog maar
Bijzonder verhaal met een
Haha...ik heb zelf helemaal