Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht #187– Kort en Prachtig

Assertiviteit Niemand was op blote voeten. ‘Trek aan wat lekker zit,’ had in haar uitnodiging voor de workshop gestaan. Hoewel geen schoeisel natuurlijk het lekkerst zat, werd iets blootgeven van jezelf blijkbaar niet alleen door mij te beschamend gevonden. Verschillend hadden we onze onvolkomenheden gemaskeerd; een droeg zelfs slippers, toch schuilde er achter de diversiteit ook eenheid: gelijkgestemden, die liever niks bloot gaven.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Erg goed de foto geobserveerd en in je verhaal verwerkt. :thumbsup: De derde zin vind ik persoonlijk niet zo lekker lopen. Het opknippen ervan zou de leesbaarheid ten goede komen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Desperado, Mooie vertaling van de scene op de foto. Leuk om er een therapie van te maken over blootgeven en toch niets. Zelf struikelde ik over de lengte van je zinnen. Ze worden langer naar het einde toe. Dit leest moeilijk en kan wellicht compacter.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Desperado, De combinatie assertiviteitscursus (?) - 'niets bloot geven' is een leuk gegeven. Misschien blijf je iets te dicht bij een interpretatie van de opdracht-foto, waardoor het naar mijn gevoel niet echt een verhaal wordt. Je zou kunnen proberen het wat persoonlijker te laten klinken. Bijv. i.p.v. Hoewel geen schoeisel natuurlijk het lekkerst zat, werd iets blootgeven van jezelf blijkbaar niet alleen door mij te beschamend gevonden. zoiets als Het liefst was ik op blote voeten gegaan, maar ik schaamde me daarvoor. En blijkbaar was ik niet de enige.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Desperado. Mooi de therapie van niet bloot willen geven en dat als samenhang te presenteren in de groep. Je hebt iets heel speciaals gemaakt van de foto. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste forummers, Bedankt voor jullie reactie. @ GS. De toon is bewust gekozen. Met name in een zeer kort verhaal, zoals je in je eigen voorbeeld zin kunt terug lezen krijg je dan heel vaak ik achter elkaar. Het word in mijn beleving dan: ik, ik, ik. Klinkt voor mij te zelfverzekerd. . De boodschap zit ook 'tussen' de regels: Je bent nooit helemaal alleen, hoe gek, raar of afwijkend je jezelf ook vindt.