Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #165 – Stroopwafels (fictie) Door schrijfcoach Lineke Eerdmans

Wekelijkse schrijfopdracht #165 – Stroopwafels (fictie) Door schrijfcoach Lineke Eerdmans; Het laatste diner De stroopwafels die bij ''De Bulkende buik'', niet rendabel genoeg blijken, krijgen een enkeltje naar hun laatste kans. Het moorddiner, ''de Donderkooi'', in Amsterdam, is de laatste kans op nog een comeback in de wafel-industrie. Van verre zijn de wafels hoorbaar, gillen als kokende mosselen en kokkels wanneer ze buiten gezet worden. De mannen van de wafelwagen zijn ruig en smijten zakken vol tegelijkertijd op de wagen. Er staan veel mensen toe te kijken wanneer dit gebeurt. De mannen kijken niet op of om. Want regels zijn regels. Naast zich horen ze de mensen roepen ''Laat die wafels gaan, ze hebben niets misdaan'', ze scanderen de mannen om hun werk. Eenmaal aangekomen worden ze opgesplitst. Vriend, vijand, moeder, kind en dochter-wafel, ze gaan allen via een aangewezen route naar de tunnels die uitkomen in de kooi. Hier zullen ze met elkaar vechten en de winnaar mag terug naar de Bulkende buik. Alles beter dan hier in de gladiatoren-wafel-kooi, opgevreten te worden door de hongerige gasten. Als eerste zijn een luxe Groningse en een stroopwafel van Bakker Jaap aan de beurt. De deuren naar de donderkooi worden opengegooid en wafel-gejammer stijgt op. Eenmaal binnen moeten ze met elkaar vechten en wie het eerst blijft plakken heeft verloren en wordt meteen opgewarmd en verdeeld om opgepeuzeld te worden door het hongerige publiek. Omdat het heet is in de donderkooi, beginnen ze meteen te smelten. De winnaar gaat naar de volgende ronde, na een opdroog-pauze van tenminste twee gevechten. De Gladiator-wafels kijken om zich heen en zien de dinerende gasten hongerig met mes en vork op de tafel dreunen. Ook al staan ze doodsangst uit ze lopen op elkaar af, en wanneer ze met de zijkanten hebben 'geboxt', vechten ze als echte helden. Door Naomi Li, donderdag 19 Okt, 2017.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel verhaal, heel rijk aan details, maar ik voel me er wat door overweldigd. Misschien wil je wel iets te veel vertellen. En ik ben benieuwd hoe je verhaal eruit zou zien als je het had geschreven vanuit het perspectief van de luxe Groningse (of de stroopwafel van Bakker Jaap)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Naomi Li. Dit is bijna een spannend verhaal uit de Romeinse tijd, vooral als de wafel-woorden veranderd worden in gladiatoren. Maar ja, toen hadden ze nog geen wafels, denk ik. :nod: Met interesse gelezen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel verhaal, heel rijk aan details, maar ik voel me er wat door overweldigd. Misschien wil je wel iets te veel vertellen. En ik ben benieuwd hoe je verhaal eruit zou zien als je het had geschreven vanuit het perspectief van de luxe Groningse (of de stroopwafel van Bakker Jaap)
Oh ja, te veel vertellen. Daar had ik moeite mee met schrappen. Wat best anders had kunnen zijn als ik het vanuit de stroopwafel's perspectief had geschreven. Bedankt voor je feedback.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Naomi Li. Dit is bijna een spannend verhaal uit de Romeinse tijd, vooral als de wafel-woorden veranderd worden in gladiatoren. Maar ja, toen hadden ze nog geen wafels, denk ik. :nod: Met interesse gelezen.
Bedankt voor het lezen en de feedback.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gladiatorwafels. En straks heb je een uitgevochten stroopwafel op je bord. Wel erg zielig. Een zeurtje. In de eerste alinea komt twee keer 'laatste kans' voor. Misschien kun je daar even naar kijken. Ik heb het graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gladiatorwafels. En straks heb je een uitgevochten stroopwafel op je bord. Wel erg zielig. Een zeurtje. In de eerste alinea komt twee keer 'laatste kans' voor. Misschien kun je daar even naar kijken. Ik heb het graag gelezen.
Bedankt voor je feedback. Ik ga even nadenken hoe ik dat beter kan inrichten.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel verhaal. De dood of de gladiolen! Graag gelezen, hierboven heb je al tips gekregen, veel schrijfplezier Naomi Li.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel verhaal. De dood of de gladiolen! Graag gelezen, hierboven heb je al tips gekregen, veel schrijfplezier Naomi Li.
Zo leuk om te lezen dat het graag gelezen wordt. Dan kan ik verder gaan in mijn idee en slijpen en schaven.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Titel en openingszin maken de setting gelijk duidelijk. De setting van zakken die op de wafelwagen gesmeten worden, waarna de wafels worden opgesplitst, is zelfs angstaanjagend en doet bijna te echt aan. Gelukkig verzanden we daarna snel weer in overduidelijke fictie. We zien het voor ons! Leuke woordkeus; wafel-gejammer en wie blijft plakken heeft verloren. Het vraagt alleen nog om een slot! We zijn te benieuwd hoe dit afloopt.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Titel en openingszin maken de setting gelijk duidelijk. De setting van zakken die op de wafelwagen gesmeten worden, waarna de wafels worden opgesplitst, is zelfs angstaanjagend en doet bijna te echt aan. Gelukkig verzanden we daarna snel weer in overduidelijke fictie. We zien het voor ons! Leuke woordkeus; wafel-gejammer en wie blijft plakken heeft verloren. Het vraagt alleen nog om een slot! We zijn te benieuwd hoe dit afloopt.
Aha! Ik moet een beter einde bedenken dan dit open stuk. Bedankt voor de feedback. Leuk hoor te lezen dat het goede punten heeft.