Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 159 Achterdochtige geest

Iemand blaast in mijn nek. Of tocht het hier zo? Recht voor me kreunt een man, of, nee, het is de zware eikenhouten deur die in de scharnieren beweegt. Of toch een man. 'Is hier iemand?' Stilte. Er glijdt iets kouds over mijn bovenlip. Voorzichtig voel ik met mijn vinger. Gadverdamme, een naaktslak. Of, nee, hoe zou hier in vredesnaam een naaktslak kunnen overleven, of ... ik klem mijn lippen op elkaar, veeg - wat het ook is - met een ruk van mijn mond, kokhals, geef over. De zure lucht bezorgt me een nieuwe kramp in mijn maag. Klonterig slijm, warme urine en dunne poep. Heb ik iets verkeerds te eten gekregen? Ik veeg mijn mond af met de mouw van mijn shirt, proef stof en ruik schimmel. Ik wil hier weg. Nu. Mijn nachtblindheid vervloekend, schuifel ik gehurkt rond, mijn armen gestrekt om me heen bewegend. Op de vloer liggen gladde voorwerpen van verschillende afmetingen, ik bevoel ze met mijn vingers. Botten. Van mensen, of van dieren. Ik laat een voorwerp uit mijn hand vallen. Been op steen, of niet? Iemand lacht hinnikend, net zoals ik wanneer ik nerveus ben. Ik sluit mijn mond. Het lachen verstomt. Blijf kalm. Het is maar een spelletje. Zo zei hij dat toch? Zijn gsm. Hij heeft zijn gsm achtergelaten, hier, op de vloer. Ik raap hem op, druk met een klamme vinger op de zijkant. Het startscherm licht op. Waar zit het icoontje 'zaklamp'? Mijn handen bibberen. De deur gaat open. 'Waar blijf je nou?' Hij klinkt oprecht. Toch? Mijn lip trilt. Misschien heb ik me alles alleen maar verbeeld, was de deur helemaal niet op slot. Hij steekt zijn hand uit. Met tegenzin leg ik zijn gsm erin. Strak kijkt hij me aan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, je komt lekker terug. Ik heb zooo'n viscerale afkeer van naaktslakken die hier ook, door de aanhoudende regen, over de muren dweilen. Ik gruw ervan, ik wil een man die ze er van aftrekt! Omdat jij het bent doorgelezen. Deze zinnen vind ik een echte trouvaille: [Iemand lacht hinnikend, net zoals ik wanneer ik nerveus ben. Ik sluit mijn mond. Het lachen verstomt.] Open einde, kunnen we zelf lekker fantaseren. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend, ik had geen idee waar het heen ging en nu nog niet maar het is boeiend geschreven :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
* Maddbrug - Bedankt voor je compliment. Ik ben ook geen liefhebber van spookhuizen en na het lezen van een thriller controleer ik extra goed of ik alles goed heb afgesloten. :o * Riny - Ook jij bedankt voor je compliment. Het zou zo maar eens kunnen, wat je schrijft. Aan de andere kant: misschien is hp ook gewoon (te) achterdochtig. :?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een enge toestanden heb je moeten ondergaan in die kelder, Willemina. Mooi bedacht al die ellende. Raar spelletje eigenlijk. Ik zou wel wat leukers voor je kunnen bedenken. Maar ja, als je samen maar lol hebt, toch? :o

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, Spanning mooi opgebouwd - en je laat de lezer zelf (mee)ontdekken.
Iemand lacht hinnikend, net zoals ik wanneer ik nerveus ben.
goed beeld. (net kan weg) Hier vertraag je naar mijn smaak onnodig met een herhaling en uitleg:
Zijn gsm. Hij heeft zijn gsm achtergelaten, hier, op de vloer. Ik raap hem op, druk met een klamme vinger op de zijkant. Het startscherm licht op. Waar zit het icoontje 'zaklamp'? Mijn handen bibberen.
na schrappen - (niets veranderd): Hij heeft zijn gsm achtergelaten, hier, op de vloer. Ik druk met een klamme vinger op de zijkant. Waar zit het icoontje 'zaklamp'? Mijn handen bibberen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Brrr behoorlijk akelig Willemina, goed gedaan met name dat wat als naaktslak voelt daarmee zet je mij meteen op standje jakkes. :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
* Stella - Bedankt voor je leuke reactie en compliment . :) * Mili - Hier glij je ook uit op/over de naaktslakken, brr. Wat die door jou aangehaalde zin betreft: goed hè? Ik mail je binnenkort even dan begrijp je 't. Bedankt voor je fijne reactie. * Jules - Je maakt me nieuwsgierig, vertel ... ;) Bedankt voor het lezen en reageren.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend, ik had geen idee waar het heen ging en nu nog niet maar het is boeiend geschreven :thumbsup:
Het gaat naar de uitgang, i-Kat, hoop ik voor mijn hp. Maar ze weet het niet zeker ... Bedankt voor je leuke reactie en compliment.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
* JanP - Meestal kan ik me wel vinden in je commentaar en 'net' haal ik dan ook weg. Over dat vertragen: Het zijn de gedachten van mijn hp. En ik vind het zelf mooier om die weer te geven zoals ik het deed. Je leest dan eerst haar verrassing: Zijn gsm (= het moment waarop ze met haar handen iets bevoelt en het herkent). Dan de euforie die volgt op de herkenning: Hij heeft zijn gsm laten achtergelaten. 'Ik raap hem op' zou inderdaad weg kunnen omdat ze de gsm al heeft herkend en dan zou je kunnen veronderstellen dat ze hem heeft opgepakt, maar dat hoeft niet - en ik vind dat in dat geval met 'ik raap het op' een duidelijker beeld wordt neergezet. Ik denk er nog even over na. Bedankt voor je feedback. Ik ben er weer blij mee.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat fijn je hier weer te lezen, Wlllemina. Spannend en de gruwelijkheden goed geschreven, ik kon ze voelen. Brr. Ik ben het trouwens met je eens wat die eerste keer GSM betreft, ik zo het ook laten staan. Ik las het ook zoals je bedoelde.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, Dankjewel. Ik durf niet te beloven dat ik elke week weer aanwezig ben, maar het begin is er. Straks ook weer eens een UKV-tje. Heerlijk om eindelijk weer wat te kunnen schrijven. :nod:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, Een spannende vertelling met een open einde. Knap gedaan. Het gebruik van de zintuigen om de uitgang te vinden heb je prachtig gedaan. Dat was een deel van de opdracht. In plaats van een spook kwam ik hier een man tegen die zijn GSM miste. Nou ja, moet kunnen. :o

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, Een spannende vertelling met een open einde. Knap gedaan. Het gebruik van de zintuigen om de uitgang te vinden heb je prachtig gedaan. Dat was een deel van de opdracht. In plaats van een spook kwam ik hier een man tegen die zijn GSM miste. Nou ja, moet kunnen. :o
Dankjewel Blavatski, Enne ... die man met zijn gsm, dat is gewoon een modern spook. ;) De straten en huizen worden tegenwoordig met dit soort geesten bevolkt (en ik doe er ook nog aan mee). :o

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina. Zoveel reacties al hierboven, je verhaal ademt spanning uit, de naaktslak brr, je beschrijft de twijfel en de angst heel mooi van de hp. De clifhanger: hij kijkt strak, belooft wat!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al lezend kreeg ik er geen plezierig gevoel bij. Je hebt me dus geraakt. Goed. 'Blijf kalm. Het is maar een spelletje.' zou ik tussen aanhalingstekens zetten.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
* Mw Marie - Ik loop achter, maar ik wil je toch nog bedanken voor je mooie reactie op mijn verhaal. * Dos - Wie had gedacht dat ik jou nog eens zou raken. ;) Ik niet. Ik heb dit stukje op mijn website geplaatst en ik twijfelde op het moment van plaatsing of ik de door jou aangehaalde tekst in cursief zou plaatsen, deed dat, en veranderde het op het laatste moment toch weer. Nu breng je me opnieuw aan het twijfelen. Als ik het ga veranderen denk ik wel dat ik het in cursief doe i.p.v. tussen aanhalingstekens. Bedankt ('better let as net' zeggen wij hier in het HN) voor je feedback.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, wat een nachtmerrie! Heel tastbaar beschreven. Goed. Ik vind overigens niet dat -Blijf kalm. Het is maar een spelletje - tussen haakjes moet.