Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#153 - Duif

De duif fluisterde in haar oor. ‘Spreekt luide, gij gevleugelde prins,’ sprak zij, ‘opdat ik u verstaan mag.’ Maar de duif liet zich daartoe niet overhalen, en mengde zich zenuwachtig onder zijn soortgenoten. Zij keek hem na, en bemerkte toen dat vele ogen op haar gericht waren. ‘Gaat het, mevrouw?’ vroeg een man. Die vraag vond ze zowel onzinnig als impertinent, en ze besloot de man langdurig strak aan te kijken, zwijgend. ‘Ik dacht…’ zei de man, maar toen zweeg hij, ging weer overeind staan, draaide zich om en liep weg, terwijl hij zijn hoofd licht schudde. Zij keek weer naar de duiven, maar die ene duif, die een gevleugelde prins was, kon zij zo snel niet meer vinden. Toen stond ze op, keek nog eenmaal kwaad naar alle ogen die haar nog steeds aanstaarden, en liep weg.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, wat aandoenlijk, mooi verhaaltje over iemand die het niet allemaal meer op een rijtje heeft (denk ik dan).

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
gs, Het verhaal heeft absoluut iets meewarigs. Iets zieligs. Troosteloos. Zomaar wat woorden waarmee ik het associeer. @i-Kat, dat kan natuurlijk, maar wie weet is zij anders dan "normaal", waardoor ze dingen waarneemt die anderen niet zien. Als je maar gelooft. Laten we eens "out of the box" denken :nod:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Gijs, Mooi stukje. Die prins kwam heel even voorbij, maar vloog weer weg. Intriest. Zo zal het voor veel vrouwen zijn... En daar moet je oud en misschien :) seniel mee worden.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De hele wereld is gek behalve ik. Ik kan me wel inleven in dat vrouwtje. Jammer dat ze toen het moment daar was haar prins niet herkende. Lief en komisch.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Gijs ik las het heel anders. Ik dacht helemaal niet aan een vrouw die de weg kwijt is. Ik dacht dat de man, de prins was en je HP de transformatie niet gezien had. Ook gek toch dat het zo anders binnenkomt ;)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder verhaal Gijs, zoals altijd geef je net een iets ander draai aan de werkelijkheid. Subtiel. Weer met veel plezier gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gijs, ... een verhaal om over na te denken. Ik denk dat het een diep getraumatiseerde vrouw is. Ze bevond zich vlak bij een oplossing van haar problemen, gleed toen helaas uit - door een goedwillende kwaad aan te kijken - en blies statig de aftocht.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtige scène vind ik. Opdat ik u verstaan mag, vind ik zo mooi archaïsch! Ik moest een paar keer lezen om te snappen waar het opstaan door zowel haar als hem vandaan zou kunnen komen. Klopt het dat u de scène zo heeft gesitueerd dat de hoofdpersoon op een bankje zit en op dat bankje gezelschap krijgt van de man?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzondere invulling, sprookjesachtig door het woord prins. De lezer heeft vrije invulling. Goed gedaan. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
“De duif fluisterde in haar oor.” Ik laat vaak genoeg dieren praten in mijn verhalen, maar nu vond ik dat dit maar ingebeeld moest zijn. Het gaat dus om een gewone duif, die gewoon tussen allemaal andere duiven rondloopt op een plein, en op gegeven moment heel dicht bij het oor van een vrouw komt. Die vrouw moet dus wel op de grond liggen, en dat verklaart weer de starende ogen en de man die bij haar neerbukt om te vragen hoe het met haar gaat. De precieze geestesgesteldheid van de vrouw laat wat ruimte voor interpretatie. Allen, dank voor jullie mooie, aandoenlijke, meewarige, zielige, troosteloze, intrieste, lieve, komische, bijzondere, subtiele, prachtige, sprookjesachtige reacties. @Nancy, je geeft een aardig idee voor een nieuw verhaal.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Na je onderstaande reactie:) Of hoe een geboren actrice een struikeling kan doen omvormen tot een middeleeuws gesprek met een duif. Alleen begreep het publiek het niet... Wanneer mijn man zegt "ik dacht" antwoord ik steevast "Oei..." soms gevolgd door "deed het pijn ?" Maar dat is flauwe humor ... :o :rolleyes: Nu to the point: ik heb je verhaaltje echt graag gelezen :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ge, of je de bedoeling hebt om er een puzzel voor gevorderden van te maken, kan ik niet inschatten. Je laat veel over aan mijn eigen fantasie, zonder de ontmoeting met de man te verwaarlozen. Goed geschreven, Connie

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Gijs, bijzonder verhaal over een bijzondere HP; ik dacht inderdaad ook dat zij wat de weg kwijt is, en de omgeving reageert daarop met staren en vragen of het wel gaat met haar. Levensecht en mooi geschreven, graag gelezen, Gijs!