Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 153 Maar een postbode in de ogen van de mens

De duif fluisterde in haar oor: ‘Nevermore, nevermore.’ ‘Stop maar. Dank je, maar we zoeken verder.’ Marcus de duif keek verontwaardigd naar de regisseur. ‘Kwam de tekst niet goed over? Ik heb jaren op een rol als deze gewacht.’ De regisseur schudde zijn hoofd. ‘Er was niets mis met de presentatie, maar we zijn op zoek naar iemand die meer op een raaf lijkt.’ Marcus liep naar de voorkant van het podium en keek de regisseur met een serieuze blik aan. ‘Ik heb jaren theater ervaring, ik heb zelfs Hamlet gedaan.’ ‘Hamlet kan iedereen. Het heeft niets met ervaring te maken.’ ‘Jullie hebben de hoofdpersoon zelfs veranderd naar een vrouw. Waarom kan een duif geen raaf zijn?’ ‘Luister, je lijkt me een aardige duif, maar ik ben bang voor de negatieve pers die gaat volgen.’ ‘Dit is pure discriminatie, het is verdomme 2017.’ ‘Het spijt me. Als er een rol voor een duif is, zal ik je zeker bellen.’ ‘Ja, ik hoor het wel als je ooit een postbode nodig hebt.’ Pissig verliet Marcus het podium. Drie maanden later zag hij de posters hangen. Een Ara had uiteindelijk de rol gekregen. ‘Altijd weer die kleurrijke types.’ mompelde hij.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest het een paar keer lezen, maar het is knap geschreven. De frustratie van de afwijzing zonder duidelijke motivatie: 'sorry, maar u bent niet het type dat we zoeken'.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha hij is weer leuk, ik mis alleen nog vette friet in het verhaal, past zo mooi bij een duif })

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
type-casting, hè? en dan zo'n ara ... het leven is ook niet eerlijk; ik voel voor je duif oh nee eigenlijk zit ik hier gewoon verschrikkelijk te lachen zal ik het gewoon nog een keer schrijven ... wel ja: hoe kom je er op? ik vind het weer tamelijk briljant, meneer Otten

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gevonden! Deed ie nou auditie voor Macbeth? Als het bij het RSC is, dan is het helemaal zuur. Die vieren juist dit jaar hun anti-discriminatie beleid...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@annemieke, dank je, dat zal hij waarderen :) @nyceway, zo is het leven van een duif... niet altijd makkelijk @I-kat, deze duif is meer van de smoothies, moet op zijn lijn letten @Blavatski, ik blijf erbij dat duiven geschikt voor het theater zijn @Schrijvenmaar, dus het is in feite leedvermaak voor jou... hmm @Annette, het was voor De Raaf van Edgar Allan Poe, morgen doet hij trouwens auditie naar de albatros in De Reddertjes.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar, dus het is in feite leedvermaak voor jou... hmm.
eigenlijk ben ik een in-slecht mens, met een zwarte ziel maar ik zal duimen voor de albatros-auditie

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marceline, moeten we niet van elke stukje een feest maken ;) @Mili, weet dat ik dat weet :) @Nancy, is tenminste iemand blij met me :D @Schrijvenmaar, nu komt de papegaai uit de mouw! Concurrentie is trouwens moordend, Gerry de Gier heeft zich ook ingeschreven.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Concurrentie is trouwens moordend, Gerry de Gier heeft zich ook ingeschreven.
Hahaha fijn dat ik deze ook nog even meekrijg. Heerlijk geschreven dialogen. Fijn om te lezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Stella, Hoorde net dat Marcus wel een figuranten rol heeft gekregen in The Birds. Hij staat als "Vogel 237" vermeld in de casting.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard prachtige auditie. Daarom hou ik er niet van! Je hebt me laten lachen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, geweldig genoten van dit absurde verhaal.Ik zie het inderdaad zo voor me, die afwijzing en dan daarna lezen dat de ara er met de rol vandoor ging. Ik hoorde gisteren iets over een nieuwe musical van Joop vd Ende, iets met de Kanarie van Ome Arie die niet kon kakken, omdat er een veertje aan zijn poepertje was blijven plakken; zou dat niets voor Marcus zijn? Naar verluidt zal die musical tot het einde van deze eeuw worden opgevoerd in het Circustheater, heeft Marcus voorlopig nog brood op de plank.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, Ton, dat klinkt allemaal goed en wel, het feit is dat Marcus en Joop in 1999 samen gewerkt hebben. Toen bleek dat ze beide een oogje hadden op Betty Flamingo, werd hun band zodanig geschonden dat ze nooit meer samenwerkten. Hij ging een tijdje de criminaliteit in, deed wat klusjes voor Duif corleone, maar dat ligt nu achter hem en wilt weer serieus acteren.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Stella, Hoorde net dat Marcus wel een figuranten rol heeft gekregen in The Birds. Hij staat als "Vogel 237" vermeld in de casting.
Wauw een echte Hitchcock. Ik ben trots op Marcus.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ... het is eten of gegeten worden. Geen kreet van mij, maar wel een duidelijke - misschien is-ie hier wel misplaatst. Met aandacht gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marietje, in de huid van... nou de albatros in de reddertjes is het niet geworden. Wel is hij aangenomen voor een rol in de live action verfilming van Niels Holgerson. Hij speelt een Gans, met de hulp van Motion Capture vullen ze zijn kleine lijf aan met digitale techniek. @Riny, helemaal waar. Ooit waren er plannen voor een zombie duiven serie, The Walking Dove, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een diepe buiging van mij voor jouw humorvol stukje. Wat een fantasie en dan tot slot die uitsmijter: de ara. Altijd weer die kleurrijke types. Echt lachen. :o

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, heel leuk geschreven. Arme Markus. Misschien kan hij bij de Koos, de vriend van Dos op het Vrijthof aan de slag? Graag gelezen, Connie

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Connie, Marcus heeft een verbod om in Maastricht op te treden, nadat hij zich misdragen had tijdens de degradatiewedstrijd tussen MVV en Roda. Al zou hij er plezier in hebben om het hele Vrijthof onder te schijten :P

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb me krom gelachen om deze postduif die zijn gram zekerteweten wel zal halen zodra de kerstkaarten bezorgd mogen worden bij een bepaalde regisseur :lol: