Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#149 Overgave

De man versnelde zijn pas. Om hem heen was een bos verschenen met zwartgeblakerde bomen. Het maakte niet uit welke kant hij op ging; de bomen drongen zich aan hem op. Het voelde verstikkend en benauwd, alsof het dagen aan één stuk had geregend tijdens een verzengende hitte die weigerde te vertrekken. Maar hier was de grond kurkdroog. Rusteloos liep hij verder. De bomen kwamen steeds dichterbij. Takken wreven als zweterige handen over zijn gezicht. Varens hieven hun lange bladeren naar hem op, en lieten rode krassen achter op zijn blote benen, zijn kleding wegscheurend. Slingerend over de grond sloop een klimop naar hem toe. Hij wilde wegrennen, maar hij struikelde over een boomwortel die er twee seconden geleden nog niet lag. Wanhopig kroop hij op handen en voeten verder. Opeens weken de bomen vóór hem, er vormde zich een open plek in het duister. Een enorme, oude knoestige boom rees statig uit de grond, en leek te ademen. Onder het lijvige zwarte bladerdak van de oude boom stond een tafel. De tafel werd schaars verlicht door een straal zilveren maanlicht, dat door het donkere geblaaderte heen, door wist te dringen. Hij stond op en liep naar de tafel toe. Een omgegooide, eenzame stoel lag op de grond. Hij zette de stoel recht en ging zitten. Splinters prikten als spijkers in zijn naakte zitvlak, maar opstaan kon hij niet. De tafel begon te schudden en uit het noestige tafelblad leek iets te groeien. Het zag eruit als een ademend struisvogelei wat langzaam de vorm aannam van een typemachine, met papier erin, waarop stond: "I am like the damned attentionspan of nothingness." Hij legde zijn handen op de letters. Hij vergroeide met de stoel, de tafel, de boom en de typemachine. De pijn van inspiratie vulde hem. Schrijven móest hij! (Uit: De wachter)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand die vergroeid is met schrijven - En ook echt iemand die geen nee kan zeggen tegen schrijven. Wat mooi geschreven, AngelaMarina.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
AngelinaMarina. prachtig poetisch beeld schets je voor mij. Mooie zinnen: Een omgegooide, eenzame stoel lag op de grond. Ik zei het beeld voor me. Met plezier gelezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vraag die op mijn lippen brandt. (sinds ik je stukje las al) AngelaMarina, krijg je nu niet de neiging om dit verhaal op doek te verwerken; om lekker met kwasten en volop smeuïge verf aan de gang te gaan? Schrijven en verven, de emoties liggen wel dicht bijelkaar.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vraag die op mijn lippen brandt. (sinds ik je stukje las al) AngelaMarina, krijg je nu niet de neiging om dit verhaal op doek te verwerken; om lekker met kwasten en volop smeuïge verf aan de gang te gaan? Schrijven en verven, de emoties liggen wel dicht bijelkaar.
Volmonding JA! Maar eerst ben ik voor een klant met een website en app bezig die af moeten, daarna heb ik pas weer wat meer tijd :-)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk! Ik vind het geweldig wat jullie - ICT'rs - allemaal weten en kunnen. Prachtig. Veel succes en dank voor je antwoord.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat je een aparte dreigende sfeer creëert met een bos dat om een man heen verschijnt, varens die bladeren opheffen, en bomen die wijken. Het begin van je verhaal vraagt om verder lezen. Een ademend struisvogelei en “I am like the damned attentionspan of nothingness." komen op mij wat geforceerd over.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat je een aparte dreigende sfeer creëert met een bos dat om een man heen verschijnt, varens die bladeren opheffen, en bomen die wijken. Het begin van je verhaal vraagt om verder lezen. Een ademend struisvogelei en “I am like the damned attentionspan of nothingness." komen op mij wat geforceerd over.
Dank je :-) Ik zal er naar kijken of ik t anders kan omschrijven dan n ademend struisvogelei. Ik heb iets teveel de serie 'Stranger Things' gekeken denk ik :-)