Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#147 mijn stalen ros

Mijn gezondheid gaat hard achteruit en mijn benen worden pijnlijker en strammer. Al meerdere keren ben ik met de fiets gevallen. Langzaam bij mijn positieven komend, gaat mijn hand omhoog naar mijn pijnlijke hoofd. Mijn fiets ligt halverwege de trap. Dan herinner ik me de harde klap, waarmee de zijkant van mijn gezicht plat op een trede van de keldertrap smakte. Het werd direct donker. Een ei groeit boven mijn rechterslaap. De volgende dagen zwelt mijn gezicht, evenals de angst om ooit weer op te stappen. De winter staat voor de deur, ik kan er de komende maanden over nadenken. Het weerbericht voor morgen 21 juni schalt op de radio. Durf ik een nieuwe poging te wagen? Die gedachte noopt mij bij de fiets in de berging nog even de gebruiksaanwijzing te bestuderen. De SOL weekopdracht 147 moet maar even wachten. Bij de aanblik van mijn e-bike, met slechts 100 km op de teller, begin ik te trillen op mijn benen en parelen zweetdruppels over mijn voorhoofd. Ik trek een tuinstoel dichtbij om te gaan zitten. Wat ben ik toch moe! Boven aan de keldertrap stap ik soepel op. Ik zoef rustig de straat uit. Er is weinig verkeer om me heen en met een glimlach zet ik mijn tocht voort. Een vogel in de lucht kan zich niet vrijer voelen dan ik nu. De route heb ik goed ingevoerd. Mijn haren wapperen in de wind, klanken van mystieke vrouwenstemmen begeleiden mij op mijn tocht. Het uitzicht is adembenemend en ik begeef me behendig tussen de bomen door. De routeplanner doet de rest om mij veilig naar het centrum te sturen. Even kijken of ik nieuwe fietstassen kan vinden. Voorovergebogen beland ik bij de leverancier. Helaas, de tassen zijn te groot en te zwaar. De ruimte bij mij achterop heeft maar een doorsnee van 5 cm. Met een kwieke slinger van mijn been stap ik weer op. De dageraad meldt zich. De eerste zonnestraal is nog verborgen achter de grote steen. Tevreden ga ik op huis aan. Ik land soepel onder aan de keldertrap en ga onmiddellijk mijn bezemsteel in de berging zetten. Uitgerust kijk ik om me heen. Krijg nou wat. Zittend op het zadel van mijn e-bike, wrijf ik de slaap uit mijn ogen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk verhaal waarin de angst in een droom wordt overwonnen. :thumbsup: Ik ben een kritische lezer en vraag mezelf af hoe de HP een stoel bijtrekt om te gaan zitten en wakker wordt op het zadel van de Ebike. De eerste alinea zou ik zo niet weergeven maar verweven in de tweede alinea die meteen pakkend is omdat het mij als lezer nieuwsgierig maakt. Het gegeven dat de weekopdracht even moet wachten vind ik niets toevoegen aan het verhaal maar is wel leuk gevonden om ons erbij te betrekken. De clou van het verhaal goed gebracht omdat het een onverwachte wending is die achteraf herlezen toch 'aangekondigd ' wordt. :) Ik wens de HP nog veel fietsplezier!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Connie, wat een bijzondere en mooie wendingen geef je je verhaal! Eerst de afnemende gezondheid, leidend tot de val met de fiets, daarna de nieuwe start op 21 juni, die je ook energie geeft. Tenslotte berg je je bezemsteel op na de kortste nacht. En je schreef dat zo natuurlijk, dat ik lekker met je meezoefde op je e-bike, zonder me af te vragen of het allemaal wel klopte. Ik heb van je genoten, Connie! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk maar ook een beetje een verdrietig verhaal omdat HP zo tobt met haar gezondheid. Ze zal van de tuinstoel op de fiets zijn gaan zitten en daarna in slaap gevallen? Van mij mag ze wakker worden in de stoel. Maar de bezemsteel is dan weer een leuk element. Van de winter naar de zomer ging wat snel. Misschien de alinea van de 21e beginnen met, en dan is het ineens 21 juni? Graag gelezen!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie, Leuk verhaal met originele wendingen, die zoals hierboven al aangehaald worden, mij toch een beetje in verwarring brachten. Het idee dat de HP tijdens een verkwikkend slaapje op de bezemsteel vliegt en zo heerlijk van de vrijheid geniet, vind ik mooi gevonden. Een droom die bijna waarheid wordt, want zo zou de HP met de fiets willen zweven. Hopelijk, met wat geduld, kan de HP die droom in realiteit omzetten. :o

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, dank je voor je uitgebreide reactie. Wat je opmerking over tuinstoel en zitten op het zadel betreft is het aan de lezer om in te vullen (versuft bijna in slaap vallend vast gaan zitten voor de knopjes, slaapwandelend, handelend vanuit de droom...van alles mogelijk) Over de eerste alinea: mee eens, die zweeft nu een beetje. Toevoeging weekopdracht is een knipoog naar het thema, waar ik aanvankelijk niks mee kon. Fietsplezier? Helaas. Twijfel nog over fiets verkopen. Neig naar ja :( Fijn dat je de moeite nam. Mooie zondag, Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, wat een positieve reactie weer. Helaas: dromen zijn ook wel eens 'bedrog'. Zie verder ook reactie #5. Ik hoop nog vaak op dit forum rond te zoeven. Zeker wel warm in het Westland... Fijne zondag Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, inderdaad voelde het schrijven dubbel, maar de realiteit aanvaarden maakt veel zaken lichter. Vanwege het aantal woorden heb ik overgangen niet uitgebreid beschreven. Ik denk dat de witruimte (na de winter verder denken...) de tijdsaanduiding goed aangeeft. Zie ook mijn reactie #5. Dank je dat je even wilde stilstaan en reageren. Geniet van deze zondag, Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie, Leuk verhaal met originele wendingen, die zoals hierboven al aangehaald worden, mij toch een beetje in verwarring brachten. Het idee dat de HP tijdens een verkwikkend slaapje op de bezemsteel vliegt en zo heerlijk van de vrijheid geniet, vind ik mooi gevonden. Een droom die bijna waarheid wordt, want zo zou de HP met de fiets willen zweven. Hopelijk, met wat geduld, kan de HP die droom in realiteit omzetten. :o
Veel dank schrijfcoach Blavatski, voor deze lieve woorden. Ik heb erg geworsteld met het thema, moest daarin ook een drempel over. De fiets is actueel vanwege het komend seizoen, waarin ik vermoedelijk niet op mij e-bike zal zitten. Samen met mijn gezondheid gaat ook mijn reactiesnelheid in het verkeer achteruit. Wat is dan wijsheid? Dank voor je optimistische kijk. Dat voelt goed. Geniet van deze zonnige zondag, Groet Connie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, Een rakend verhaal, ook al vond je het thema moeilijk, dat vond ik ook. Wees lief voor jezelf wil ik eigenlijk zeggen. Maar ook, blijf bewegen, echt, op een hometrainer, spinner hoef je niet op te letten!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug, lieve reactie. Ik probeer iedere dag minimaal 20 minuten buiten te lopen. Soms lukt het langer en dan ben ik gelijk buiten. Dank voor het meedenken, Groet Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, ... ik raakte even de kluts kwijt, maar toen dacht ik al snel: het is een droom. Dan kan er zoveel en gaat alles zo makkelijk. Die bezemsteel is een pracht vondst en passend bij de opdracht. Je e-bike nu wegdoen? Misschien kun je hem inruilen voor een lichtere fiets zonder elektriciteit? Wegdoen is zo definitief: houd wat ruimte over.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
misschien wat veel wendingen voor zo'n kort verhaal, maar leuk idee, van de fiets naar de bezem en terug. (ik zou alleen wel gewoon 'en zet onmiddellijk' ipv 'ga onmiddellijk zetten' schrijven). de fiets houdt je duidelijk bezig, ik las er al eerder over; als het fietsen puur recreatief is en je er niet meer van kunt genieten, waarom dan jezelf kwellen; blijf vooral dageljks wandelen, zou ik zeggen, maar als het puur de angst is die je tegenhoudt, terwijl je eigenlijk denkt makkelijker/ completer/ beter te leven met fiets, zou ik zeggen: you go, girl, laat je niet op je kop zitten door je lijf en ontdek wat je allemaal nog best kan.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@riny, dank je wel voor je reactie. Tja, ik denk dat fietsen gewoon geen optie meer is. Helaas, maar het is zoals het is. Ik word geraakt door alle meelevende reacties. Groeten Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijven maar, je hebt een goed geheugen, eerder kwam hij ter sprake. Fijn dat je deze uitwerking leuk vond. Ik kijk nog naar je opmerking. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@allen, Even off-topic: er zijn veel meelevende reacties van iedereen. Door deze feedback realiseer ik me dat mijn slechte gezondheid me erg bezighoudt, hetgeen vooral is omdat ik het laatste half jaar veel heb moeten inleveren. Echter het houdt mij in een comfortzone, omdat het actueel is, van mijzelf is en mijn hoofd er vaak vol mee zitIk hoop de komende opdrachten hier uit te kunnen stappen en mijn schrijfwereldgrenzen gaan verleggen. Wie weet lukt het me om mijn blikveld te vergroten. Hopelijk gaat het lukken. Het betekent ook dat ik niet koste wat kost mezelf moet opleggen om iedere week mee te doen. Wel blijf ik alles volgen en zal ik reageren, omdat dat heel leerzaam is. (Ook al lever ik soms zelf geen bijdrage, hetgeen hoop ik geoorloofd is volgens de regels) Fijne zomer vast, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar: je hebt gelijk, maar hierin moet ik even weer meer zelfvertrouwen krijgen :!: en vind daarom je reactie echt opbouwend. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk mag je reageren, heel graag zelfs! En schrijven mag je ook en moet je niet. Ik lees je graag, ook je reacties!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@allen: deze bijzondere opdracht heeft me goed inzicht gegeven in mijn manier van schrijven. Aangezien iedereen heel meelevend reageert, ben ik daar natuurlijk wel blij mee. Maar zoals ik in #17 zeg, ik moet mijn blik verbreden (het assortiment uitbreiden :) ) Ik ga in het vervolg deze uitdaging aan, en hoop met jullie steun verder te komen. Fijne 21e juni voor iedereen, Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijfcoach Blavatski, zoals ik schreef ga ik de uitdaging aan, als het thema mij aanspreekt. Liefst makkelijk, maar moeilijk schuw ik niet. En u hebt gelijk wat het resultaat betreft: afwisselend, soms hilarisch, spannend of op een andere manier interessant. U hebt er veel werk aan besteed. Dank daarvoor. Mooie avond, Connie

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, ik lees nu net je bijdrage, bij mij is het een kwestie van niet aan alles toe kunnen komen. Ik accepteer het maar (van Marietje geleerd!). Ik lees je heel graag: de droom op de bezemsteel spreekt mij heel erg aan, mooi! Doe vooral wat je denkt te kunnen en geniet zo mogelijk van het fijne weer. De vogels die fluiten 's morgens vroeg, je schreef er al eens over, dat het je energie kan geven. Ze zingen niet voor niets! Lees gerust en als je geen commentaar geeft, we worden toch allemaal graag gelezen, we bereiken wat we hier graag willen op SOL! Ik ben blij met je commentaar, veel sterkte en vergeet niet te genieten als het kan!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw.Marie, dank voor deze lieve reactie. En ik geniet zeker van alle goeds wat mij ten deel valt, zoals de merel, die op dit moment ook het hoogste woord heeft. Wat betreft SOL, dat kan ik gewoon niet missen. Het heeft me inmiddels zoveel gebracht. Je zult me dus zeker nog tegenkomen. Fijne zomerse dagen, Groet Connie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie, Dank je wel dat je laat weten dat je beseft dat er veel uren werk in kruipen. En dat je dat waardeert. Maar ik doe het gewoon heel graag. :p Ik wens je beterschap en veel energie om stilaan weer terug actiever te kunnen zijn. :o