Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 137 - ORAC's

De oorlog is losgebarsten voor mijn ramen. Vanaf mijn verlaagde parterre ben ik in spergebied. Mannen, hopen mannen graven met sjekkies tussen hun tanden. Zij nemen machines mee die ontzag inboezemen. Kranen zo groot als ik klein ben. Dan zetten ze krijtstrepen op het trottoir en zeggen dat voor ieder van de twee ramen een ondergrondse afvalcontainer komt. Ik word ziedend en bel de gemeente. Ik bel en bel en bel nog eens. Niemand die mij te woord wil staan. Dan schrijf ik een virulente mail aan de gemeente. Ik pleeg fysiek verzet. Ik bel ook de krant en die komen. De mannen van de sjekkies weten wat ik ga doen. Ik hoor de wekker niet en de man van de krant belt. Hij staat voor de deur. Binnen vijftien minuten ben ik buiten. Make-up op mijn kin, pijn in mijn buik. Zes zwijgende mannen die me aankijken. De man van de krant zegt dat mijn rode jas strijdvaardig is. Ik vraag de mannen waar ik moet staan om fysiek verzet te plegen. Ik ben niet technisch.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik mag hopen dat het niet echt zo is voor je ramen! Nog nooit van ORAC's gehoord, maar ik ben nu gewaarschuwd. Je trekt op zijn Mili's alles uit de kast, veel succes met je protest. Op de overwinning zou ik zeggen!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk Milli-verhaaltje. Je zou zo de nijging krijgen om in een kraan te klimmen en op die kerels in te rijden. Maar ja. Wat dan? Lekker leesbaar, Milli. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me verschrikkelijk om de zuilen van ondergrondse afvalcontainers voor mijn raam te krijgen. In het geval van non-fictie: sterkte! Zoek nieuwe kennissen in de wereld van grote apparatuur.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[virulente mail] de woordentovenares is er nog! :thumbsup: Een strijdbare Mili: zoals altijd. Je hebt je frustratie goed weergegeven. :thumbsup: Fijn om hier weer te zijn en dat jij gebleven ben. Is het vriendschapsverzoek en jij dezelfde Mili? :?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili, Fijntjes opgezette greep uit het dagelijkse leven met een onderhuidse spanning die het verhaal blijft hangen. Eminem

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@MwMarie, ze zijn verplaatst. Nu een voor mijn deur, een voor de ramen van de buren. Er kwam nog een wervende brochure van de gemeente binnen. 'Nu 24 uur op 24 uw afval wegwerpen.' @Blavatski, hoe het afliep? Een wel zeer gespannen mevrouw van de gemeente kwam en zei: 'Als u u blijft verzetten, bel ik de politie.' En ook zei ze: 'U lijkt mij wel netjes.' De man van de krant klaagde dat hij zo vroeg had op moeten staan om boterhammen voor zijn kinderen te smeren. Ik gaf hem koffie en een glimlach en mijn excuses dat ik zelf niet om zes uur op straat had gestaan. :D @Jules, ik kan niet in kranen klimmen. Ik heb aan de werkmannen gevraagd of ik in een kuil moest gaan zitten.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, zeventig centimeter hoog. De allerlaatste modernste versie. Ik ben nu voornemens ze in de nacht te beschilderen. De buurvrouw wil er 'WTF' op hebben. Dat vind ik niet netjes. Ik heb haar wuivende tulpen toegezegd. Dan zal ik vast opgepakt worden voor bekladding van eigendommen van de gemeente. @Marietje, ken jij veel Mili's? Wie is nu de enige ware Mili? :confused: Ja, je was een tijd uithuizig, Marietje. Ik ben wat honkvaster en probeer nu een relatie op te bouwen met mijn schatjes voor de deur. :crybaby: @Eninem, de strijd is verloren, de onderhuidse spanning gebleven. Dank voor jullie sympathiserende reacties.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Mili, wat ben je weer op de proef gesteld. Van verzet naar een relatie opbouwen met "je schatjes voor de deur". Geven ze veel tegengas? Ik wens je sterkte en hoop dat het je niet afhoudt van creatieve impulsen. Groet, Connie

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leest als een twee-eenheid: de vaart van je verhaal en de woede van je verhaal. Sterk!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, 'life is a bitch' om het maar eens prozaïsch afgesleten te zeggen. ;) Dank voor je meeleven. @gs, altijd heerlijk een compliment van jou. Merci.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, (Natuurlijk heb jij een verlaagde parterre, zo niet dan had je wel iets anders niet alledaags. :nod: ) Bij de losgebarsten oorlog voor het raam en het spergebied dacht ik als rechtgeaard plattelandsmeisje meteen aan een territoriumstrijd tussen vogels. (Ik mis mijn prachtige tuin nu al en ik ben nog niet eens verhuisd. :crybaby: ) Heb jij serieus geen bericht ontvangen van de gemeente over de plaatsing van die ondergrondse containers? Dat is toch totaal 'van de pot gerukt'! 'Virulent', 'sjekkies' ... ik ben razend benieuwd naar je boek. Wanneer dit een waargebeurd verhaal is, en daar lijkt het op, dan, dan, dan ... :mad: (Binnen vijftien minuten en gekleed in een rode jas - LOL. In Friesland staat iemand binnen vijf, wat zeg ik: twee minuten op de straat, gewoon in pyama of nachthemd. Uiteraard voorzien van een strijdvaardige blik en houding, dat wel - dat moet genoeg zijn. Om vragen vóór te zijn: nee, de hooivork gebruiken we al lang niet meer. ;) )

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, ik zal het nog erger maken, ik leef in een souterrain. Vandaar mijn sombere berichten naar de buitenwereld. :D Waarom ga je in godsnaam verhuizen als je nu al je tuin mist? Ik las ergens dat het je vijf emojaren van je leven kost. Natuurlijk heeft de gemeente me geïnformeerd; een lijvig bezwaar met altolocaties ingediend, zoals blinde muren. Ik had de containers eigenlijk in huis moeten nemen, dan had ik nog eens bezoek gehad. :D Ik ga nooit naar buiten zonder make-up dus in Friesland ga ik niet wonen. Hartelijk bedankt voor je reactie en serieus, ik wens je alle sterkte met deze verhuizing.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Mili, wat erg. Net als de andere leef ik vreselijk met je mee. En dat het dan zo'n mooi verhaal oplevert maakt het gebeuren gelijk tragikomisch. Daarbij is zo beeldend dat ik het voor mij zie. Ook kan ik mij voorstellen dat de woede hierover zo hoog zit, dat je nog geen eens de volle vijf minuten nodig had om dit uit je pen te krijgen. Sterkte!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, het was de dag erna, ik was nog fel en inderdaad vloeide het er in een mum van tijd uit. Het is pure freewriting en niet fraai als ik het zo zie. Veel ik, ik, ik. Ik ben meer van de doordachte zinnen. Achteraf heb ik natuurlijk gelachen, om mezelf in een volkomen belachelijke situatie. Ben niet zo van het rellerige. :D Dank voor het meeleven.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik leef en denk met je mee. Het is duidelijk dat dit een onhoudbare situatie is. Dat je Mili bent, wil nog niet zeggen dat die bezoldigde ambtsdragers van de gemeente je kunnen behandelen alsof je al een beetje bij die containers hoort. Ik begrijp dat protesten niet meer werken. Dan blijft er maar één alternatief over: sabotage! Er is enige moed voor nodig, maar jij met vele jaren tropenervaring bent daar het type wel voor. Het simpele plan: bestel op een maandagochtend een vracht beton. Als het van die moderne containers zijn bij jou voor de deur, dan hebben die een inhoud van elk twee kubieke meter. Dus vier kuub totaal. Daarmee laat je de ORAC's tot aan de vulopening vullen en je zet er ter versiering een bos plastic tulpen in. Zo dat zal ze leren, die lui van de gemeente. Daar hebben ze niet van terug.Welke gemeente betreft het tussen twee haakjes?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, waarom ben je zo aandoenlijk? Mijn onderschrift is gebaseerd op de zes woorden novelle van Hemingway. For sale: baby shoes, never worn. Ik wacht nu op een soort Drion-pil van de gemeente dat ik nu wel kan gaan. Het gaat hier om Den Haag, een soort takkestad. De ORAC's zijn al afgedekt, weinig vullûh met x kuub. Dixit de raamambtenaren in al hun wijsheid. :{}

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik heb het onderschrift rechtlijnig vertaald en beslist niet in relatie gebracht met Hemmingway's tekst. Ik heb het verwijderd. Was niet de bedoeling. Mijn verontschuldiging.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat hier om Den Haag, een soort takkestad.
Mili, ik heb altijd gedacht dat alleen wijven takke konden zijn, maar volgens jou ook steden! Interessant.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het ondergronds vuilnis geweld heeft je in ieder geval een pittig stukje freewriting opgeleverd. Maar heb met je te doen. Ik zou een hondje nemen ter ontspanning, zo'n vuilnisbakken ras. Heerlijk stukje waar ik vreselijk om moest lachen omdat ik je zag staan, strijdend, fel en in verzet.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, een hond komt er niet in. Vuilnisbakkenras of niet. Wens je een behouden thuisvaart over de grote plas. En blijf lachen. Merci.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili, zeer vermakelijk verhaal, dat bruist van je vechtlust. Het begint al met de aankondiging van de oorlog in je 1e zin. Nou, berg je dan maar dacht ik toen ik dat las. Van harte eens met GS in #10. Ik wens je veel sterkte, ik zou toch nog eens de suggestie van Dos in #16 serieus in overweging nemen. Overigens, wij zijn dus praktisch buren, sprak de Westlander. Helemaal goud! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ... geweldig! Je verhaal bruist en spuit van recalcitrerende energie. Bestaat dat: recalcitrerende energie? Enfin, een uitspruitsel van freewriting is het in ieder geval wel. Het is niet te hopen dat er ook nog gefrustreerde lieden hun zakje vuil met ongepaste klappen laten zakken. Het geeft overigens wel een lekker gevoel. Met veel plezier en ook met ontzag voor je talent gelezen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, lol, recalcitrerend als woord bestaat volgens mij niet. Ik zal dan nog een graadje erger zijn. ;) Precies, het zijn ook de afval-wegwerp-klappen die ik te verwerken krijg. Wellicht kit ik de hele boel dicht. Maar in de bajes is het lastig schrijven. :D Dank voor je compliment.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, laat ik je nu even over het hoofd zien. :o Ik denk dat ik een vrouwelijke mini-Napoleon ben; die moeten altijd vechten. Fijn je als buurman te hebben. Ik plukte er tomaten in vervlogen tijden. Dank voor je reactie.