Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#112 - 250 woorden is best veel als je de e niet mag gebruiken

Kom, dans! Waarom? Ik dans nooit! Kom, dans! Ik dans nooit. Dan val ik. Zij lacht: kom, dans! Zij danst. Ik dans. Wang aan wang. Kom, zing! Waarom? Ik zing nooit! Kom, zing! Ik zing nooit. Dan stik ik. Zij lacht: kom, zing! Zij zingt. Ik zing. Noot na noot. In canon. Kom, praat! Waarom? Ik praat nooit! Kom, praat! Ik praat nooit. Ik zwijg. Dat is goud. Zij lacht: kom, praat! Zij praat. Ik praat. Van hart tot hart. Kom drijf! Drijf? Kom, drijf! Zij drijft. Ik drijf. Op ’n wolk. Wat ’n uitzicht! Ik zag blijdschap. Ik zag avontuur. ’t Paradijs? Ik zag… altijd ging ‘t door, nooit was ’t klaar. Ik ga! Jij gaat? Ja, ik ga. Voor altijd? Ja, voor altijd! Als jij gaat, dan huil ik. Ontroostbaar. Ik huil altijd. Ik stop nooit. Huil maar kort. Ooit stond jij maar wat, nu dans jij. Dat is waar. Ooit was jij angstig, nu zing jij. Dat is waar. Ooit was jij stil, nu praat jij. Dat is waar. Dus: huil maar kort. Ik blijf in jouw hart. Als jij jouw oor spitst, dan hoor jij mij. Daarna dans jij, zing jij, praat jij. Kan dat? Jij in mijn hart? Ja, dat kan. Dan ga ik akkoord: ik huil kort, totdat ik jou hoor in mijn hart. Dan stop ik. Ik ga nu. Dag! Dag! Nog altijd dans ik. Nog altijd zing ik. Nog altijd praat ik. Maar zij ging uit mijn hart. Nu woon jij daar.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, wat heb je dit prachtig geschreven! Heel knap dat je dit hebt bedacht zonder de e te gebruiken (en ja, ik heb er stiekem op gelet of ik geen verdwaalde tegenkwam ;) ). Wat inspireerde je om dit te schrijven? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, ik ben echt onder de indruk! :) Geen enkel e'tje, 250 woorden en dat in zo'n korte tijd. Complimenten! Je hebt er ook nog eens een mooie, ontroerende boodschap in weten te stoppen. Vond je het een beetje te doen, zo zonder e?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Brenda, dank je wel. Je stelt wel een lastige vraag, want ik kan eigenlijk geen inspiratiebron aanwijzen. Ik las de opdracht, dit verhaal klopte aan, en ik schreef het op. Geheel tegen mijn gewoonte in al op mijn werk. Nog wat verfijningen verzonnen tijdens het naar huis fietsen. En direct na het avondeten definitief gemaakt. Qua sfeer en stijl sluit het, denk ik, wel aan bij andere verhalen die ik geschreven heb. Groet, Gijs

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marije, dank je wel. En het was goed te doen, maar dat was te danken aan de vorm die ik gekozen heb. Een 'gewoon' verhaal zou ik waarschijnlijk te moeilijk vinden.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Brenda, dank je wel. Je stelt wel een lastige vraag, want ik kan eigenlijk geen inspiratiebron aanwijzen. Ik las de opdracht, dit verhaal klopte aan, en ik schreef het op. Geheel tegen mijn gewoonte in al op mijn werk. Nog wat verfijningen verzonnen tijdens het naar huis fietsen. En direct na het avondeten definitief gemaakt. Qua sfeer en stijl sluit het, denk ik, wel aan bij andere verhalen die ik geschreven heb. Groet, Gijs
Leuk om je reactie te lezen. Op mijn werk heb ik nooit zoveel tijd om over dit soort dingen na te denken, dan begint het juist op de fiets naar huis ;)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig gs. Heel graag gelezen en mooi inhoudsvol over hoe iets of iemand een leven een positieve wending kan geven!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het mooi geschreven! Ik heb de 250 woorden bij lange na niet gehaald. Petje af, of in mijn geval, de hoed