Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#107 Hoogmoed

Daar ging ik dan; af als een gieter. Ergens onderaan de lijst belandde ik. Eerloos probeerde ik me zo onzichtbaar mogelijk te maken na de blamage. Weg roem. In mijn dromen had ik mezelf al zien staan met een gouden plak op mijn borst. Aanbeden en toegejuicht op het podium, om daarna in het Holland Heineken House alles nog eens over te doen. Maar niets is minder waar en ik kan het nergens de schuld aangeven. Ik heb geen blessure en ben fitter dan fit. Ik zie mezelf nog staan, boven op de springplank, het water glad en uitnodigend onder me, klaar voor mijn supersprong die ik de wereld zou laten zien. Ik wilde mezelf meteen bovenaan kwalificeren, zodat iedereen wist dat ze rekening met mij moesten houden. Het idee alleen al liet mijn bloed bruisen. Wat er gebeurde weet ik nog steeds niet. Misschien kwam het door de afgrijselijke groene kleur. Plat op mijn rug kletste ik in het bad. Nog erger dan een kleuter die zijn eerste duik maakt. Het is een wonder dat ik niets heb gebroken. Het leek alsof het vel over mijn oren gestroopt zat. Ik kan amper een shirtje op mijn huid verdragen. Aan mij de eer te gaan bloggen. Misschien een verborgen talent nu ik het schoonspringen op mijn buik kan schrijven. Maar eerlijk gezegd lijkt me het niks. Met gevaar voor eigen leven moet ik die smerige stad met alle sloppenwijken in, waar de kogels om je oren vliegen. En dan heb ik het nog niet eens over de afgrijselijke zika-mug. In het zwembad was ik er redelijk veilig voor en op de hotelkamers met airco was de mug ook niet gespot, heb ik me laten vertellen. Nu mijn carrière aan diggelen ligt kan ik eindelijk aan kinderen denken. En waar moet ik over schrijven? Over de armoede hier en de geldverspilling van de Olympische spelen? Alsof ik dat bedacht heb. Dat beslissen de hoge heren in hun achterkamertjes en ons wordt een schuldgevoel aangekletst. Maar oké. Als ik ergens een tolk kan opsnorren, het liefst een brede kerel met een wapenvergunning, zal ik me wel opofferen. Met een beetje geluk heeft hij een auto met kogelwerend glas waarmee ik me redelijk veilig door Rio kan bewegen. Dan zal ik jullie op een paar verhaaltjes trakteren en maak ik mijn comeback als schoonschrijfster. Dat verzacht mijn val in ieder geval iets.

Rol

  • Anoniem
Hallo Meta, Met een flink aantal leuke woordspelingen weet deze schoonspringster zichzelf in de rol van schoonschrijfster te kletsen. Het maakt me benieuwd naar de te komen blogteksten van deze sporter... Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zo jammer hoe een kleine misrekening een sprong zo kan verknoeien! Leuke tekst om te lezen, zou zo realiteit kunnen zijn.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel, Corrie :) Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat de volgende opdracht een blogtekst zou zijn. Aangezien ik helemaal niks met de Spelen en de sporters heb, zit ik me suf te prakkiseren voor een brief ;)

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta , niets met sport en dan zo'n verhal, er schuilt een heuse schrijver in je! Knap gedaan en idd ben benieuwd naar je volgende blog!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het was een prettig verhaal om te lezen, Meta. Ik zit niet op een blogtekst te wachten. Dat ligt me niet. Ieder zijn/haar ding. #108 laat ik aan me voorbijgaan. Even te druk met mijn ms.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje voor je reactie, Tja. Ik heb nog nooit geblogd, het leek me leuk om het hier uit te proberen. Succes met je ms. Is het einde al in zicht? Waarover gaat het?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meta, ik vind je verhaal erg leuk om te lezen. Goede woordspelingen gevonden. Knap. Ik herinner me dat ik ook ooit van de hoge plank ben gedoken en krom van de pijn besloten heb het nooit weer te doen. Plat op mijn buik. Hoe die schoonspringers en springsters het doen, is me een raadsel. Het is heel mooi om naar te kijken, dat wel! Ik ben daarna aan schoondrijven gaan doen. Dat was erg leuk. Een verhuis maakte daar een eind aan. Andere dingen kwamen op mijn pad. Hier in België bestonden er geen verplichte zwembadbezoeken; ik heb mijn kinderen dan maar zelf leren zwemmen en daarna had ik er geen zin meer in. Altijd je kinderen helpen met aankleden terwijl je zelf kletsnat en koud bent. Niet te doen. :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meta, ik vind je verhaal erg leuk om te lezen. Goede woordspelingen gevonden. Knap. Ik herinner me dat ik ook ooit van de hoge plank ben gedoken en krom van de pijn besloten heb het nooit weer te doen. Plat op mijn buik. Hoe die schoonspringers en springsters het doen, is me een raadsel. Het is heel mooi om naar te kijken, dat wel! Ik ben daarna aan schoondrijven gaan doen. Dat was erg leuk. Een verhuis maakte daar een eind aan. Andere dingen kwamen op mijn pad. Hier in België bestonden er toen nog geen verplichte zwembadbezoeken; ik heb mijn kinderen dan maar zelf leren zwemmen en daarna had ik er geen zin meer in. Altijd je kinderen helpen met aankleden terwijl je zelf kletsnat en koud bent. Niet te doen. :o

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je leuke en uitgebreide reactie, Blavatski :) Schoondrijven, dat lijkt me echt heel moeilijk. Ik krijg het al benauwd als ik er naar kijk. Wat knap om de kinderen zelf zwemmen te leren. Dan gaat het tegenwoordig wel gemakkelijk allemaal.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat moet een grandioze misser zijn geweest, plat op je buik in het water terecht te komen. Dat betekent een halve draai gemist. Ik stel me voor dat dit onderdeel honderden keren is geoefend. Het zit a.h.w. ingebakken in je genen. Onder normale omstandigheden kan er niet veel fout gaan. Waar op gelet wordt zijn de details: gestrekte armen en benen, en de laatste vooral tegen elkaar. En natuurlijk perfect verticaal in het water terecht komen. De kleur van het water zal het niet zijn geweest. Daar was ze wel al aan gewend. Ik denk eerder aan een krampscheut in de voet, benen of tenen, bij de afsprong. Of dat ze zich op het laatste moment afvroeg of ze de gaskraan van het fornuis in haar appartement wel had dichtgedraaid. Maar als dit de oorzaak van haar falen was geweest, dan zou ze dat zelf wel geweten hebben. En jij als schrijfster natuurlijk ook. Hier steekt meer achter. Iets dat wij niet mogen weten. Allee Meta, voor de draad ermee.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, het antwoord is heel eenvoudig. Ze was zo vervuld van zichzelf, daardoor niet gefocust, allee ... dan kan het toch alleen maar mis gaan?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, het antwoord is heel eenvoudig. Ze was zo vervuld van zichzelf, daardoor niet gefocust, allee ... dan kan het toch alleen maar mis gaan?
De toppers zijn toch allemaal vervuld van zichzelf, van hun eigen kunnen. Dat willen ze juist in competitie met anderen bewijzen op de Spelen.