Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#105 Perspectief

Onlangs ben ik begonnen met zoeken naar een zomerverhaal het speelde ergens maar ik weet niet meer waar en op welke dag Het was een dag waarop ik mijn verdriet verloor, in elk geval een stukje ervan, het moet nog ergens liggen tussen zonnebloemen, zandkorrels, langs een bergpad of in een willekeurig laatje Ik heb het laten vallen voor wat mij daar gelukkig maakte, ik wil het terug het inruilen beviel me zo, alleen weet ik zonder winter niet meer waar de zomer gebleven is

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit mooie, prachtige gedicht van jou, Elyse, en ik mocht het zomaar lezen. Zomaar achter mijn bureautje verdwijn ik in een stilte. Ik ga het steeds weer lezen vandaag, ik wil het steeds dieper voelen, jouw boodschap, jouw liefde voor de taal. Chapeau, Elyse, chapeau.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
elysevdr, moeilijk vind ik deze. De zoektocht naar het moment waarop het verdriet deels is ingeruild voor het geluk. Die ruil beviel wel, maar het contrast is nu zoek: het een bestaat uitsluitend bij de gratie van het ander. Is dat het perspectief?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, zoals je niet kunt schaterlachen als je niet diep weet te huilen. Ik ben onder de indruk van de reactie van @Madd. Dit heb je bereikt met wederom een weergaloos gedicht. Het volkomen tijdloze in de eerste strofe van waar en welke dag, het verliezen tussen zonnebloemen of in een laatje, het inzicht dat je noch zonder het een noch zonder het ander kan, het is zo mooi. Dichten ligt je als geen ander. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Elyse, enorm mooi, diepvoelend gedicht; ik heb ervan genoten en ga er nog veel van genieten door het regelmatig opnieuw en opnieuw te lezen. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel verwarring, verdriet en onmacht voor wat toen gebeurd is. Het stukje verdriet heb je ingeruild voor wat je destijds, op die plek, (mogelijk) als geluk zag. Je innerlijke balans is verstoord. Een Elyse-getrouw dichtwerk. :nod:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, je moet helemaal in de bonen zijn geweest. Hoe kun je nou vergeten waar je het hebt verloren? Je weet wel waar je dat stukje verdriet verloor, tussen de zonnebloemen en de zandkorrels. Nou daar moet dan toch ook dat zomerverhaal ergens liggen. Blijf daar zoeken, zomer en winter lang, dan vind je het vast wel weer. Ik kom je helpen en los je af in de lente en in de herfst. Als ik het vind geef ik het eerlijk terug. Of ik verkoop het en koop een retourtje Mexico en kom het je vertellen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou het bij: heel mooi!!! (en een fiks aantal keer herlezen en het steeds weer andere smaakpapillen laten beroeren)