Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #103 - De vergeefse kunstenaar

Jij en ik zijn een, weet je. Ik kijk naar mijn reflectie en zie jou en weet dat ik het ben. Je lacht me uit als ik mezelf te serieus neem, en ik sleur jou uit de kroeg voor het te laat is. Wij vullen elkaar aan. Jij hebt de eigenschappen die ik ontbeer, en andersom. We zijn elkaars tegenpolen, als spiegelbeelden, en tegelijkertijd vrijwel identiek, als spiegelbeelden.
Toch, keer op keer laat je me in de steek. Waar ik de mooiste beelden zie, zou jij die moeten kunnen schilderen. De meest hemelse klanken die ik hoor in mijn hoofd, jij zou ze moeten kunnen spelen en god, dat gevoel, àl dat gevoel! Jij zou het moeten kunnen verwoorden, er een gedicht van maken, een verhaal. Een kort verhaal desnoods, 150 woorden slechts. Maar je kunt het niet.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja en dan is het de vraag of je dat in de ander kunt accepteren of dat je gaat proberen de ander te veranderen.Mooi de spiegelbeelden en tegenpolen die je gebruikt hebt en die in relaties voor aantrekking en afstoting zorgen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gegeven: de tegenstelling tussen de 'introverte' ik, die serieus is, beelden in zijn hoofd heeft, klanken hoort, gevoel heeft; en de expressieve ik, die lacht, drinkt, en in staat zou moeten zijn om beelden, klanken, en gevoel om te zetten in schilderijen, muziek en verhalen (maar dat kennelijk niet is).

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal leest als een knusse deken. De woorden komen fluweel zacht binnen en terwijl je leest wil je niet dat er een einde aankomt. Schoon geschreven, Bart!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, in 150 woorden beschrijf je een symbiotische relatie, benauwend en niet zonder elkaar kunnen. En dan het keerpunt, -keer op keer laat je mij in de steek-. Of laat hp zichzelf in de steek? Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, hai! :D Zoals @gs het verwoordt, zo lees ik het ook. En ook de frustratie om al die rijkdom niet ogenblikkelijk vloeiend weten om te zetten op doek of papier. [ ... god, dat gevoel, àl dat gevoel!] vind ik een fraaie, het houdt echt nooit op. Je twee slotzinnen zijn als een 'ontnuchtering', spottend en relativerend. Ik vraag niet meer of je blijft. ;)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, je spiegelbeeld niet overal de schuld van geven. Zélf schrijven en schilderen. Voor later: een twee persoons kist. Niet naast, maar als spiegelbeelden op mekaar. Leuke voorstelling.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Bart, Wederom weet je mij te verrassen met een uitwerking van een opdracht van mijn brein. Het o zo voelbare innerlijke spel of strijd en gelijktijdig een machteloosheid die zo motiverend is dat je wel als reactie moet krijgen: je kan het best. Meer dan best. Wat ik mooi vind is de onderliggende humor ietwat donker. In slechts 150 woorden weet je naar een climax toe te werken. Mijn complimenten. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Me, myself and I. :D De strofe deed me ook denken aan een gesprek met mezelf. :nod: Waarom twee keer - als spiegelbeelden- in 1 zin? :( Faalangst is het woord wat me te binnen schiet. Mooi opzwepend geschreven. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor het lezen en de lovende woorden. @schrijvenmaar: nee, ik was het @Richard: :o @Mili: Ik blijf hoor, maar het lukt me niet om elke week van me te laten horen. Nu de vakantie er weer op zit hoop ik weer wat vaker — op tijd — mijn huiswerk af te hebben. @Marietje: Het mooie van een spiegel heb ik altijd de dubbelzinnigheid gevonden. Aan de ene kant kun je bepleiten dat het spiegelbeeld identiek is aan het origineel, maar je kunt ook zeggen dat het juist het tegenovergestelde is. Het staat hier dus heel bewust twee keer.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben wat laat, ook ik kan er helaas niet altijd op tijd zijn, maar mooi, Bart! Het zien, horen, voelen, niet, of niet in de juiste woorden kunnen vatten heb je m.i. heel origineel en treffend verwoord. :)