Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 99 - ochtendmerrie

Als deze vrouw 's morgens wakker wordt en na wat gegaap, slaapdronken naar het venster wankelt om te kijken of het weer naar believen is, dat wil zeggen: of de zon schijnt, is het dag na dag een teleurstelling. Dikbuikige wolken die zich vooral hier ter plekke samenpakken en zich leeg laten lopen, met tussen de plensbuien door een streepje zon. Gisteren laat in de middag stond er opeens een kleurrijke regenboog te pronken. Aan mijn zoon die een kunstenaar is op zijn terrein, namelijk van houten platen wondere zaken knutselen, gaf ik de raad om een ark te bouwen. Hij bekeek me, lachte een beetje; ik zag hem denken dat zijn moeder er vreemde gedachten op na houdt. Vanmorgen, dus na het ochtendritueel van gapen en uit het venster kijken, wankelde ik, nog steeds slaapdronken naar het toilet om zoals iedere ochtend, een plasje te doen. Toen gebeurde er iets heel vreemds. Ik kreeg de neiging om staande dit plasje te plegen. Het attribuut daarvoor was aanwezig, hetgeen me helemaal niet verbaasde. Ik vond het heel normaal en op een zekere manier zelfs prettig. Als welopgevoed mens waste ik daarna mijn handen en keek terloops even in de spiegel. Ik schrok me rot. Een mannengezicht staarde me aan. Blijkbaar net zo geschrokken als ik. Ik liet mijn blik naar beneden glijden en begon luidkeels te krijsen. Het beviel me helemaal niet wat ik daar zag. Wat ik hoorde beviel me nog minder. Het was niet om aan te horen, een zware bariton vulde de ruimte. Was ik een man geworden? In paniek rende ik naar de beslotenheid van mijn slaapkamer en dook als een haas onder de dekens. "Diep ademhalen", zei ik gejaagd tegen mezelf, "heel diep ademhalen. Dit mag en kan niet waar zijn!" Het kletteren van een regenbui maakte me wakker.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha Blavatski, mag hopen dat je hp niet bent. Wat een belevenis. De bariton vind ik de allermooiste vondst! Met een glimlach gelezen. Dat wil ik zelf ook zo graag leren, een prachtig voorbeeld voor mij hier. 2 kleine puntjes: 2de alinea: tussen knutselen, gaf : de komma even verder op: nahoudt, ik weet niet of het Belgisch is, ik dacht dat het zou moeten zijn: op na houdt.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal Blavatski, en wat fijn dat het een droom was! Niks an, zo'n man, maar toch wel leuk dat het 'attribuut' op een zekere manier als 'prettig' ervaren wordt. En ik kan je vertellen dat het de meeste tijd niet in de weg zit.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, je bent weer op dreef. Wat een schitterend verhaal. En willen we niet allemaal weten hoe het is om iemand van de andere sexe te zijn? Misschien kun je "volgende" in de slotzin weglaten. Dan laat je in het midden of er sprake was van een nachtmerrie (of droomwens ;-)) of van een herhaald ontwaken. Met plezier gelezen. Hartelijke groet, Willemina

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Pater Anton voor je leuke reactie. Het was een beetje een gewaagde inzending, maar er wordt heel leuk op gereageerd. Ik dacht wel dat een mannelijke lezer "mee" kon zijn met het fijne gevoel. :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuke invulling deze bijzondere droom! :thumbsup: Ik heb de eerste zinnen twee keer moeten lezen omdat ze wat mij betreft niet lekker lopen. Het tussenstuk van de zoon voegt m.I. niets toe aan het verhaal en kan er volgens mij uit. Wat is jouw bedoeling met dit stukje? Ik roep altijd juist dat ik in mijn volgend leven een man wordt. In mijn ogen hebben die het simpeler dan het leven van een vrouw. Maar vele mannen zullen dat ontkennen. ;) Het was weer prettig om het gelezen te hebben! :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, fijn een positief commentaar van je te krijgen, waarvoor mijn dank. Je vraag in verband wat mijn zoon in dit verhaal komt doen, tja, inderdaad had die alinea eruit kunnen blijven, maar ik schrijf over het slechte weer, de onophoudelijke regenbuien en de regenboog die er eensklaps ook was. Het deed mij denken aan de ark van Noach, dus vroeg ik aan mijn zoon om een ark te bouwen. Van de ene gedachte sprong ik op de andere. Misschien was het Noach die ik in de spiegel zag! Groetjes, :o

Rol

  • Anoniem
Hallo Blavatski, Wat een leuk verhaal. Dat zij bij het plassen met het toevallig aanwezige attribuut nog niets doorheeft, maakt het extra leuk. Als lezer dacht ik daar nog dat het ging om een plastuit, maar het bleek een 'echte'... "Een mannengezicht staarde me aan. Blijkbaar net zo geschrokken als ik." Met deze zin benadruk je dat het spiegelbeeld voor de HP als een vreemde is, die net zo schrikt van de vrouw tegenover hem als zij van de man tegenover haar. Leuk! "Was ik een man geworden?" Deze zin kan wat mij betreft weg. Die conclusie trekt de lezer inmiddels vast zelf wel. Nu haalt hij de kracht juist wat uit je verhaal. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank U schrijfcoach Corrie voor Uw positief commentaar. Wat betreft de zin die ik zou kunnen weglaten, bij nader inzien heeft U gelijk. De toevoeging is overbodig. Weer wat geleerd! Maar U vond het een leuk verhaal en dat vind ik dan weer leuk! Dank U. :o