Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#90 - Sonnet 77

Je spiegel toont dat schoonheid in verval is, De jaren die je resten zijn niet veel Je broze lichaam heeft genoeg van alles Je wilt niet langer dat ik met je speel. Je grijze haren vallen langzaam uit Je rimpels tonen dat je hebt geleefd Je lijkt niet langer op mijn mooie bruid Het kunstgebit dat aan je kaken kleeft Maar toch blijf jij de vrouw die ik bemin Hartstochtelijk, jij bent mijn lief, mijn al Mijn droom, mijn licht, mijn glans, mijn levenszin Het deert me niet, jouw neergang en verval En straks komt onvermijdelijk de dood Jij laat mij achter in mijn zielennood

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, ik zit hier driftig da Dum da Dum te doen en niet al je zinnen hebben tien lettergrepen. Maar wat een prachtsonnet. Het ontroert me. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, mili. Ik zie nu ook dat zin 1 (die ik letterlijk heb overgenomen van de vertaler) en zin 3 11 lettergrepen tellen. Wat een leuke en uitdagende opdracht is dit!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand die de huwelijksgelofte trouw blijft. In voor en tegenspoed, tot de dood ons scheidt. Liefdevol geschreven, Nel.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, Mooi sonnet over ware liefde. De regel over het klevende kunstgebit vind ik wel erg (grappig) - het beeld blijft zo hangen :) . Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Wilhelmina, Tja, maddbrug, gs, mw. Marie Dank voor jullie fijne reacties. Ik dacht dat mijn sonnet misschien wat saai zou zijn en te weinig gelaagd, maar ware liefde overwint dat kennelijk. :-)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, mooi gevoelig gedicht. Iets dergelijks staat velen van ons te wachten als we tijd van leven hebben. Zou ingelijst niet misstaan in de recreatiezaal van een bejaardentehuis. Of hoe heten die onderkomens tegenwoordig. De eerste, de derde en laatste regel zou ik iets veranderen: Je spiegelbeeld toont schoonheid in verval Je broze lijf heeft genoeg van dat al Dan laat je mij achter in zielennood

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je ziet het aan de reacties dat dit gedicht gewaardeerd wordt. Het kunstgebit valt iets uit de toon als een licht ironisch grapje. Doch verrassingen maken een gedicht net iets beter. Het mocht een eerste versie zijn. Wat Dos aangeeft zijn wenken om over na te denken.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, mooi gevoelig gedicht. Iets dergelijks staat velen van ons te wachten als we tijd van leven hebben. Zou ingelijst niet misstaan in de recreatiezaal van een bejaardentehuis. Of hoe heten die onderkomens tegenwoordig. De eerste, de derde en laatste regel zou ik iets veranderen: Je spiegelbeeld toont schoonheid in verval Je broze lijf heeft genoeg van dat al Dan laat je mij achter in zielennood
@DosWijnhof Dank voor de waardering en vooral ook voor de tips ter verandering. Vooral jouw eerste regel vind ik heel mooi en ook passend in het metrum. De andere twee zijn ook mooi, maar ritmisch minder. Ik denk nog na over nieuwe versie.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je ziet het aan de reacties dat dit gedicht gewaardeerd wordt. Het kunstgebit valt iets uit de toon als een licht ironisch grapje. Doch verrassingen maken een gedicht net iets beter. Het mocht een eerste versie zijn. Wat Dos aangeeft zijn wenken om over na te denken.
@Schrijfcoach Odile Dank voor de fijne reactie. Het gedicht is inderdaad een eerste versie en Dos gaf mooie tips ter verbetering.