Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht#17 Zomerkennis

'Nou ja zeg, dat ik jou hier zie!' Ik kijk naar een man die lacht. Ik herken hem niet. En net als je denkt dat je aan een vorm van lichte Alzheimer lijdt- gisteren was ik ook al de helft van mijn boodschappen vergeten- hangt hij om je nek en drukt zijn ongeschoren gezicht prikkend in het jouwe. Ik weet zijn natte kleffe lippen net te ontwijken. 'Wat leuk, El,' zegt hij. Hij kent mij dus echt, hij weet mijn naam. De woeste periode, dat is het eerste wat ik denk. Feesten, gezelligheid kent geen tijd, die geweldige tijd. God, ik weet het niet. 'Ik wilde met je trouwen weet je nog,' zegt hij en ik zie dat hij zelfs bloost. 'Je bent toen toch met die klungel getrouwd, ik vond dat zo erg. Wacht ik zet even mijn fiets weg, ja ik heb net een elektrische, joh, moet je ook doen, scheelt zoveel in het trapwerk.' Hij legt zijn rode fleece vest op de stoel. 'Lekker weertje hè, wat drink jij?' 'Water met een bubbeltje,' zeg ik. 'Jij aan het water, wat is er aan de hand met jou, ik lust wel een biertje, o ja, dat lustte jij nooit, weet je nog die keer ….” Ik hoor hem maar luister niet. Een strikvraag, hoe kom ik er achter wie dit is. Of gewoon eerlijk zijn en zeggen, weet je, ik ken je niet, of niet meer, zoiets. Of zielig doen en zeggen, dat ik een lichte vorm van Alzheimer heb, sorry, ik weet..., nee, zo ver ga ik niet. Ik kijk naar zijn elektrische fiets. Ik ben zo blij met mijn mountainbike met dikke banden. Ik wil nog door de blubber rijden. Aan me nooit niet, zo'n elektrische fiets. 'Waar zit je met je gedachten, lieverd- zegt hij ook nog lieverd tegen me- en hij legt zijn ietwat plakkerige hand op mijn rug. 'Zie jij nog iemand uit die tijd,' vraag ik hem. 'Nee, jij?' vraagt hij.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Madbrug, Die vertwijfeling van El - sterk. Het slot is echt een goede vondst! (Dingetje: '...en ik zie zelfs dat hij bloost' - en ik zie dat hij zelfs bloost)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, wat babbel je er vlot op los in je dialogen (= voor mij nog een heikel punt). De ietwat kleffe man heeft je ooit gevraagd te trouwen en je weet het niet meer ?!? Ik kan hier alleen maar uit herleiden dat je legio aanzoeken hebt gehad. Je hebt een scène geschreven zoals hij hoort te zijn. Ik zat erbij en keek ernaar. De elektrische fiets versus de mountainbike is een onverwachte vondst.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gevonden dat ze gisteren ook al haar boodschappen is vergeten en nu ook nog wie die man is. Ik vraag me af of ze er ooit nog achterkomt. Ik vind het wel wat apart dat hij bijna met haar wilde trouwen, maar dat ze hem niet kan herinneren. Of ze moet inderdaad wel erg veel kandidaten hebben gehad.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zie jij nog mensen van vroeger? Nee. Nou ja dan is de kans nog klein. Het is een mooi geschreven stuk en zoals Milli zegt knappe dialoog. Weer graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven en dan die afsluiter! Onverwachts en dan blijft een verhaal hangen. Grappig, de opdracht van vorige week (fiets) komt ook in dit verhaal terug in weliswaar een andere context. Goed gedaan en met plezier gelezen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Anne, wat betreft de aanzoeken geldt t principe, als de wijn is, in de man, is de wijsheid in de kan. Johanna, Petra, Joanne: ik wilde het verhaal inderdaad laten "hangen". Dank voor de fijne reacties, ik geniet daar altijd van.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brr, viezig mannetje. Leuk stuk maddbrug. Ik zou deze op een nieuwe regel zetten: 'Jij aan het water, wat is er aan de hand met jou, ik lust wel een biertje, o ja, dat lustte jij nooit, weet je nog die keer ….” (ik dacht even dat hp dit zei).

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga dat corrigeren, dank je wel. Ik heb moeite met het indelen van een tekst, heb daarom net het boek van Jan Brokken aangeschaft om mij te verbeteren, dus je opmerking is welkom.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is mij wel duidelijk waarom ze niet met hem is getrouwd: een elektrische fiets en een mountain bike passen niet samen in een schuur! Heerlijk verhaal, ik voel het wantrouwen naar haar geheugen toe. Uit de woeste periode blijven alleen de goede dingen bewaard! ;) Leest lekker dit vlotte verhaal!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je schrijvenmaar, dat is mooi om te horen! Dank je Marietje, inderdaad die twee modelletjes passen niet naast elkaar in de schuur!

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
In een woord : Knap! Heerlijk om te lezen, boeiend, loopt mooi naar het einde toe. En toch raadselachtig. Net zo dement als ik. Ik zou ook totaal niet meer weten wie die man is. hahahahahahaha.