12 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid

#17 - Zomerkennis

25 juni 2014 - 16:22

Ik heb verzocht mijn account te verwijderen. In afwachting daarvan verwijder ik alvast alle berichten die ik terug kan vinden.

11 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 juni 2014 - 18:48
Oeroegoeroe? Je weet dusdanig te intrigeren dat ik jouw tekst meer keren heb gelezen om er achter te komen dat je met een transgender praat. Hoe bedoel je iemand niet herkennen uit je verleden ;-). Je hebt er een dubbele lading aan gegeven. Apart gedaan Oeroe.

12 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 juni 2014 - 18:53
Fantastisch. Net toen ik dacht: wat loopt ie te knoeien met de geslachten, kwam de ontknoping. Leest als een trein. Hulde. Verfrissend gebrek aan spelfouten ook. Maar wat moet ik met die penetrante geur?

11 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 juni 2014 - 20:24
Heerlijk verhaal! :) Vlot geschreven, duidelijk en compleet. Even die twijfeling over de geslachten maar dan snel de ontknoping! En tja, die geur? Top!

12 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
25 juni 2014 - 20:25

Ik heb verzocht mijn acount te verwijderen. In afwachting daarvan verwijder ik alvast alle berichten die ik terug kan vinden.

11 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 juni 2014 - 20:46
Misschien is het omdat ik eigenlijk hetzelfde idee had bij het lezen van de opdracht, maar ik zie niet in hoe en waarom je het duidelijker zou kunnen/ moeten maken. Het is duidelijk, het klopt en het loopt; het is goed zoals het is. En ik zal iets anders moeten verzinnen.

12 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 juni 2014 - 20:47
Je laat voor mij niet zien dat die geur iets doet met je hp. Ik begrijp dat de herinnering erdoor getriggerd wordt, maar voor mij blijkt dat niet uit je tekst, waardoor die geur betekenisloos lijkt.

12 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
25 juni 2014 - 21:17

Ik heb verzocht mijn acount te verwijderen. In afwachting daarvan verwijder ik alvast alle berichten die ik terug kan vinden.

12 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
25 juni 2014 - 22:27

11 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 juni 2014 - 22:45
@Ostinato. Ik ervaar een nadere uitleg van die geur als overbodig. In het korte bestek van dit verhaaltje wil ik geen woorden vuil maken aan wat haar geur met mijn HP doet. Het is de combinatie van haar lichaamsgeur en de woorden 'Je lijkt wel een oud wijf.' die de herinnering oproept. Ik wil dat in het verhaal niet duiden, maar kennelijk is de manier waarop ik het neergezet heb niet voor iedereen duidelijk. Twee eenvoudige ingrepen zouden dat misschien kunnen verhelpen: 1. volgorde Even leek ze teleurgesteld. Toen gleed er een lach over haar gezicht. "Je weet het niet, hè? Wie ik ben." Vertrouwelijk boog ze zich naar me toe. "Je lijkt wel een oud wijf, zei je altijd tegen me." Door haar parfum heen rook ik een vleugje van een andere, meer penetrante geur. De herkenning trof me als een donderslag. Wat had ik een hekel aan haar gehad! 2. volgorde + formulering Even leek ze teleurgesteld. Toen gleed er een lach over haar gezicht. "Je weet het niet, hè? Wie ik ben." Vertrouwelijk boog ze zich naar me toe. "Je lijkt wel een oud wijf, zei je altijd tegen me." Door haar parfum heen rook ik een vleugje van haar lijfgeur. De herkenning trof me als een donderslag. Wat had ik een hekel aan haar gehad! Zo beter?
Sorry dat ik mezelf ermee bemoei maar zou het niet treffender zijn als het is: [ Wat had ik een hekel aan HEM gehad!] :? Dan wordt de lezer meteen op het juiste andere spoor gezet!

25 juni 2014 - 23:33
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Origineel idee. Mooi geschreven. Van 'Sorry' zou ik dan weer 'Sorry?' maken. Want ja, ze is je toch dankbaar. (Het is muggenzifterij, ik weet het. Over zo iets kun je uren leuteren.)

12 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
26 juni 2014 - 0:09

14 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
26 juni 2014 - 12:37
Knap dat je alle drie mogelijkheden voor de terrasontmoeting in zo'n kort verhaal verenigt. Eentje is al moeilijk genoeg.

26 juni 2014 - 18:03
@Woodpecker. Uren leuteren is aan mij wel toevertrouwd. "Sorry?" was zeker mogelijk geweest. Maar...: 1. Dat kan begrepen worden als een vraag met als strekking: "Wat bedoel je?" 2. Zij is hem dankbaar, althans dat zegt ze, maar hij herinnert zich hoe grof en ongevoelig hij is geweest
Je hebt absoluut een punt. 'Sorry/? zou wat verdere aanpassingen behoeven in de tekst. Dus gewoon - inderdaad - niets meer aan doen.

12 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
26 juni 2014 - 20:29

11 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
27 juni 2014 - 10:11
Mooi geschreven en interessant idee. Ik vind het wel mooi dat je nergens specifiek transgender of ombouwen noemt. Dat zorgt ervoor dat ik, als lezer, zelf moet nadenken!