#7 Bloedmaan
Wekelijkse opdracht #7 Bloedmaan
Schreeuwend keerden de mannen terug. Opgetogen. Hun handen vol bloed, maar hun harten vol overwinning. Ze eisten direct alle aandacht op. Ze moesten gewassen worden en verbonden, maar vooral gehoord. Ze moesten en zouden gehoord worden, de grote mannen en hun grote daden. Ze schreeuwden luid naar elkaar en naar ons achterblijvers.
Ik moest water halen, steeds nieuw water. Elke keer als ik bleef staan om te zien hoe het in de emmer rood kleurde, beginnend met enkele druppels, die langzaamaan met lange kronkelige spinnenpoten naar elkaar toekropen en om elkaar heen cirkelden tot niet meer te zeggen was welke kronkel bij welke druppel gehoord had, stuurde mijn moeder me opnieuw weg om meer te halen.
Toen er een rij emmers met schoon water stond, de mannen gewassen en op het drinken van echte drank overgegaan waren, wist ze niet meer wat ze moest doen. Ik was te groot om mijn oren nog af te dekken met haar handen, maar er was geen excuus meer om me weg te sturen. Er was geen ontkomen aan dat ik de verhalen zou horen.
De nacht viel, maar bracht geen rust. Uiteindelijk verstomden de verhalen van de strijders, maar in mijn hoofd spookten ze voort. Hoe kon ik slapen nu ik gehoord had wat er vandaag gebeurd was? Ik staarde in het donker en verbaasde me niet: vannacht kleurde zelfs de maan bloedrood.
Mooi. Ik zie een meisje
@ woodpecker: non erat pugna,
schrijvenmaar schreef: @
tja, mijn flashbacks bevatten
Nou, ik zie de verwijzing
Mooi geschreven, zowel wat
Citaat Toen er een rij emmers
Ook ik zie een jong meisje
Woodpecker schreef: Nou, ik
Odile schreef: Mooi
Mili
Heel mooi geschreven en heel