Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfgroep kinderboeken?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. :) Ik schrijf voornamelijk verhalen en 'boeken' voor (oudere) kinderen (ongeveer van 8 -13 jaar). Ik heb nog nooit iets uitgegeven, wel liggen er manuscripten onder het stof bij een paar uitgevers te wachten op een beoordeling... :oops:

Ik zou het leuk vinden om een schrijfgroepje te beginnen met anderen die ook kinderboeken/jeugdboeken schrijven. Of misschien bestaat die al?

Ik woon in Goeree Overflakkee, maar we kunnen online contact met elkaar hebben.

Wie vindt zich hierin en stuurt een reactie? :wink:

groetjes van Anne

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Christylia wrote:
jep :lol: !
maar of ze ook allemaal vaak online zijn... :roll:

Ik ben wel vaak online, maar lees véél meer dan ik post :P Vaak heb ik nergens meer wat aan toe te voegen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi, Ik ben nieuw en weet nog niet echt wat ik kan verwachten. Ik ben jeugdboek aan het schrijven en zeer op zoek naar feedback en tips.
Alles wat mijn werk kan verbeteren is welkom.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kan ik me nog aanmelden voor jullie schrijfgroep? Een aantal jaren geleden heb ik verschillende jeugd fantasy verhalen geschreven. Op een gegeven moment was de inspiratie op en werd het even te druk op school. Inmiddels heb ik deze hobby weer opgepakt. Om wat meer over het schrijven in het algemeen te leren heb ik me pas geleden bij dit forum aangemeld.

Ben al een tijdje bezig met een serie prentenboeken voor peuters/kleuters. En vandaag eindelijk begonnen aan een verhaal voor de jeugd wat al maanden in mijn hoof rondspookt.

Hoe dan ook, zou het fijn vinden om mijn ideeen, hersenspinsels en opzetjes aan anderen te kunnen laten lezen en daarbij wat goede kritiek en op/aanmerkingen te krijgen.

Aangezien hier al verschillende leeftijden genoemd zijn, zal ik de mijne maar vast verklappen 24.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Weet iemand hoe lang het duurt, voordat je toegevoegd bent bij de kinderboeken?

Ik heb Anne paar dagen geleden een pb'tje gestuurd. pb'tje terug gestuurd dat ze iets liet weten aan Dries. Zie alleen nog steeds geen kinderboeken forum :(

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dries is er niet elke dag mee bezig. Dus ik vrees dat je even geduld moet hebben. Tja... Het komt uiteindelijk altijd goed.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jullie kennen me misschien wel van het forum. Ik ben Siska, ik ben 25 jaar oud en schrijf al een jaar of 3 voor kinderen & jeugd. Nu was ik vooral actief op het gedeelte 'stel een vraag' van het forum. Ook zit ik in de schrijfclub 'Zuidwesterstorm'. Wij komen maandelijks echt in den lijve bij elkaar. Maar we schrijven allen in een heel ander genre.
Nu zou ik het wel interessant vinden ook rond te kunnen kijken, te leren en te reageren op het kinderboekenforum.
Hebben jullie nog plaats voor een zieltje?

Ik hoor het wel,

Ik heb dit berichtje ook als pb'tje naar Anne gestuurd!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo mensen.

Ik heb sinds vandaag deze site ontdekt, omdat ik er pas van de week voor mezelf achter ben gekomen, dat ik het schrijven van verhalen toch wel heel erg leuk vind. Ik zag deze topic en vind dit een geweldig initiatief.
En vroeg me dus ook meteen af: is er nog plek voor een 24 jarige schrijver in spe?
Ook ik neem genoegen met het hierboven al eerder genoemde reserve bankje :D

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Plek zat in het kinderforum. Stuur een pb naar Anne (onder aan haar naam klikken op pb) dan komt het goed.

Welkom hier.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

ik had het al ergens zien staan, om Anne een pb te sturen, dus dat heb ik direct na mijn post gedaan. En dankjewel!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mensen van de kinderboeken: wanneer en waar kan ik het kb-forum zien????? Benieuwd, benieuwd, benieuwd.....

siska

p.s. Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe onderschrift? Het is afkomstig uit mijn eigen manuscript!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

siska wrote:

p.s. Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe onderschrift? Het is afkomstig uit mijn eigen manuscript!

Goed gevonden :lol:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Siska,
Als 't goed is dan zie je het gewoon onder 'boekbesprekingen' in je scherm verschijnen... :shock:
Ik zal voor de zekerheid Dries nog even mailen, oke! Dan komt het wel in orde.
Groetjes!!
Anne :D

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hi Anne ik heb me alweer een paar dagen geleden bij je aangemeld. Weet je of Dries al tijd heeft gehad me lid te maken van je forum? Of zie ik iets over het hoofd? Moet ik ergens speciaal kijken of zo?

En slik... ik ben vandaag 43 geworden. :oops:

Zoals ik je al mailde Anne wil ik graag mijn volwassen versie van mijn boek om gaan zetten naar een jeugdboek en mogelijk zelfs kinderboek. Ik weet niets over de regels van het jeugd/kinderboeken spel dus leer graag van jullie.

Voor de anderen alhier die ik weinig zie op de stel een vraag rubriek; even reclame maken voor de leescirkel. Zoek topic leescirkel op en wordt lid! Er circuleren div jeugdboeken in rond, ter inspiratie?

Ik lees van jullie vast en zeker

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Roos Boum wrote:

En slik... ik ben vandaag 43 geworden. :oops:

Hallo Roos
Wat lees ik nou?
Gefeliciteerd :D
En waarom slik... Je weet toch dat je leven pas begint na je 40 dus ik zou zeggen (en ik doe het zelf ook) geniet er van.
Maak er maar een groot en te gek feest van.
Ik zal er vanavond eentje op jou gezondheid drinken.
Groetjes

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hè gat wat lees jij goed. Ik wilde het terloops langs de neus weg opmerken. Moet je het er nu zo inwrijven...? :wink: Ik kreeg ook al een ecard van iemand van een hond met een zak over zijn kop... nou leuk hoor. Nee hoor ik voel me heerlijk in mijn vel. En gelukkig denken de meesten nog steeds dat ik tien jaar jonger ben :oops: Tja in mijn doen en laten blijf ik een meisje. Of zullen we zeggen jeugdig. ik zou in ieder geval erg raar vanuit de hemel naar beneden kijken als ik om zeep geholpen werd en er zou in de krant staan, "vrouw van 43...." Ik zou nog steeds verwachten "meisje van 16...." ach die wens die de vader is...

Afijn nu ik hier toch weer op dit topic ben aanbeland (zonder dt, degene voor wie ik dit bedoel weet wel wat ik bedoel...hahaha ik deed het eerst zelf ook fout, heb het gewijzigd, zag het gelukkig op tijd) ik ben ook ooit al eerder aan een jeugdverhaal begonnen. Dat komt dan ook mooi uit, als ik de rest af heb, heb ik nog wat om mee verder te gaan en met jullie te delen.

En ook wilde ik nog even zeggen dat ik mijn aandacht over nu dan 3 schrijfclubs moet verdelen, dus neemt u het mij niet dadelijk als ik 1/3 vd tijd aanwezig ben. Vooralsnog kan ik er nog niet op dus...

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jongens, gaat er iets fout? Ik heb me al 1,5 week geleden aangemeld en zie nog steeds niets! :cry:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het subforum staat onderaan aan de pagina. Zie je echt nog niks staan?
Vraag Anne of ze wat van Dries gehoord heeft.

Rosali

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zeker leuk zo'n leesgroep. Ik ben al 43 in wil graag voor mijn 50ste meedoen. Kan dat? :cry: :cry:

Roos 43 is geweldig. Ik ben het al weer een maandje of zes. Voor mij was het duidelijk het begin van de rest van mijn leven.

Ik ben nu nog niet op de helft. Of ken jij je uiterste houdbaarheidsdatum nog niet. :wink: