Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gepassioneerde schrijvers gezocht voor een artikel

Voor een artikel in een cultureel tijdschrift ben ik op zoek naar (aspirant) schrijvers. Ervaring en de lengte van het 'schrijf-CV' zijn niet het belangrijkste; mijn interesse gaat vooral uit naar mensen die gepassioneerd zijn en graag vertellen over hun schrijfproces, eventueel ervaring hebben met schrijfcursusses of -seminars en deze en vergelijkbare websites bezoeken. De opzet van mijn artikel is het interviewen en evt. een dagje 'volgen' van de geportretteerden. Wie geinteresseerd is kan mailen naar mirificare@gmail.com. Een kleine biografische introductie in de mail wordt zeer gewaardeerd. Bij voorbaat dank!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste allen, Hier een allerlaatste post van mij op dit forum. Ik wilde er in eerste instantie geen woorden aan vuil maken, maar voel me er toch enigszins toe genoodzaakt. Het feit dat jullie mij onbetrouwbaar vinden begrijp ik. Alhoewel jullie heimelijk overdrijven, en vooral nergens voor te duchten hebben. Denk je nou echt dat ik hier onder valse voorwendselen de gouden proza van de mensen op schrijvenonline komen lospeuteren? Alsjeblieft! Ik heb hier inderdaad twee gezichten laten zien. Aan de ene kant die van redacteur, en aan de andere kant gewoon die van mezelf, incusief bijbehorende humor. Dat is niet erg professioneel. Nee, dat klopt. Maar om nu ook meteen Mirificare voor leugenaar uit te maken en af te branden, zet een hoop van jullie toch echt nog een paar treden lager op de zieligheids-trap dan ik. Mirificare is de meest integer en professioneel persoon die ik ken. Jezelf inlaten met een van haar initiatieven is volsterkt veilig, en zij zelf heeft niet één signaal gegeven waaruit zou moeten blijken dat dat niet zo is. Het feit dat ik in haar oproep die opmerking maakte over “Wat houdt het nu precies in?” was niet om jullie voor de gek te houden, maar louter een knipoog aan Mirificare. Ja, alweer stom van me, dat weet ik. Zoals ik al aangegeven heb zal ik hier ook niet meer posten. Als “mezelf” ben ik hier niet namelijk op m’n plaats. We verschillen nogal van humor, mening, levensbeschauwing, schrijfstijl en ga zo maar door. En als redacteur van m’n magazine heb ik hier verder ook echt niks te halen. De manier waarop ik de meneer met het boek over whiplash te kijk zette was niet netjes. Ik verslikte me in zijn hoogmoedige sneer naar de andere reacties in dat topic en regaeerde impulsief. Nogmaals, ik kan hier beter wegblijven. Dat de beste man niet kan schrijven ziet iedereen, zelfs jullie, maar het was niet mijn plaats die bubbel bij hem door te prikken. En misschien wordt hij in een verre toekomst ineens de hemel ingeprezen, als een soort Van Gogh. In dat geval zat ik zeker fout. Enfin, jullie mogen van mij denken wat jullie willen. Ik zit daar niet echt mee, en heb het ergens ook wel verdiend. Maar Mirificare heeft jullie meerdere malen en met veel geduld uitgelegd wat haar bedoelingen zijn. Toch kiezen jullie haar niet te geloven en belachelijk te maken. Als Arturo Bandini hier te ver is gegaan en verder maar beter z’n mond kan houden, dan geldt voor een groot deel van de mensen hier hetzelfde devies. Als ik jullie interactieve wereldje hier wat minder leuk heb gemaakt, dan spijt mij dat oprecht. Wees gerust in de wetenschap dat ik hier niet meer zal komen. Ik log zo meteen uit en log dan nooit meer in. Aan de mensen die samen met Mirificare iets gaafs gaan maken van haar reportage: hartelijk dank! En wees niet bang. Het is haar stuk, niet dat van mij. Wel heb ik er alle vertrouwen in, mocht dat nog iets waard zijn. Succes met jullie schrijven en adios, Arturo.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het feit dat ik niet meer meewerk aan het artikel, Arturo, heeft enkel te maken met het feit dat ik jou niet integer vond reageren en het zeker geen humor vond. Het heeft niets met Mirificare te maken, maar jullie zitten door het initiatief van jullie beiden wel 'aan elkaar verbonden'. Ik werk niet mee aan een tijdschrift waar jij hoofdredacteur van zegt te zijn. (En nu ik je vele taalvauten zie zeker niet meer :o )

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder stijlvol, Arturo, hoe je je nog even laatdunkend uitlaat over de zielige schrijvertjes hier voordat je het pand verlaat. Moedig hoor.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirificare, bedankt voor je uitleg. Ik insinueerde overigens niets met je naam. Ik analyseerde die. Dat is een verschil. (Ik spreek geen Latijn, maar ik kan redelijk goed Nederlands, al zeg ik het zelf). @ Irene: Hij leest het niet meer. Wat ik jammer vind, is dat we kennelijk geen vragen mogen stellen omdat we dan meteen 'speculeren' en 'de boel opnaaien'. Wie de schoen past, trekke hem aan. Mij past hij niet. En het culturele tijdschrift evenmin. Ik dacht dat ik dat gewoon openlijk mocht zeggen. Laten we niet zo achterlijk gaan doen. Niemand is beledigd.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik een beetje raar vind is dat Artura/Henk en Mirificare kennelijk samen niet zo goed communiceren. Als de één hier al een oproep heeft gedaan voor het tijdschrift, ook al is het een ander soort oproep, lijkt het mij dat de ander daarvan op de hoogte hoort te zijn - sterker nog, het lijkt me dat een andere oproep die bij hetzelfde tijdschrift hoort prima in datzelfde topic had gekund. Sowieso zou het toch handig zijn geweest als Mirificare Arturo had verteld dat ze een oproep hier wilde doen, dan had hij meteen de sfeer hier en hoe hij erop reageert kunnen beschrijven. Had Mirificare wellicht narigheid bespaard. En, hoewel ik de integriteit van Mirificare niet 'im Frage' stel, zullen er hier meer mensen zijn die niet in zee willen met haart vanwege haar partner. Tja. Je kiest natuurlijk wel met wie je in zee gaat.