Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gepassioneerde schrijvers gezocht voor een artikel

Voor een artikel in een cultureel tijdschrift ben ik op zoek naar (aspirant) schrijvers. Ervaring en de lengte van het 'schrijf-CV' zijn niet het belangrijkste; mijn interesse gaat vooral uit naar mensen die gepassioneerd zijn en graag vertellen over hun schrijfproces, eventueel ervaring hebben met schrijfcursusses of -seminars en deze en vergelijkbare websites bezoeken. De opzet van mijn artikel is het interviewen en evt. een dagje 'volgen' van de geportretteerden. Wie geinteresseerd is kan mailen naar mirificare@gmail.com. Een kleine biografische introductie in de mail wordt zeer gewaardeerd. Bij voorbaat dank!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit niet meer iets voor een van de kletstopics in het cafe dames. Er stond hier een oproep van iemand die schrijvers zocht, geen soeprecepten. :\\
Nu is het zo, dat ik wel soep lust van knorrige juffen die stampvoetend in herhaling vervallen. Zelfs de soep van gisteren.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je al veel berichten van schrijvers gekregen Mirificare? vast wel. Je hebt vast daardoor niet eens de tijd om hier te reageren.
ja, ik heb inmiddels al wat reacties ontvangen, en ben nu bezig de mails te beantwoorden. ik begrijp je laatste opmerking niet helemaal...?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben op zich wel geïnteresseerd. Maar wil toch graag iets meer weten over wat het nu precies inhoudt.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hahahaha

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja. Alleen, ik blijf maar steeds denken: wat is dat voor een tijdschrift? Wil ik daar in staan? Maar daar krijgen we niet echt een helder antwoord op, dus marriejeanne blijft terughoudend en geeft zich niet op voor een interview.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mariejeanne, Je moet begrijpen dat het voor mij niet eenvoudig is om daar een 'helder' antwoord op te geven, simpelweg om het feit dat het hier een geheel nieuw tijdschrift betreft. De vorm waar wij naar streven kan gezien worden als een mix tussen tijdschriften als Torpedo (NL), Hollands Maandblad (NL), Granta (UK), The Believer (US), Bookforum (US, website). Een serieus blad, interdisciplinair, dat ernaar streeft de platgetreden paden te vermijden.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je uitleg, mirificare. Hoe ver zijn jullie dan, als jullie nog streven naar de vorm?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pehamo: ik heb tijdens mijn beugel alles gegeten behalve tofees en marsen. Nooit iets kapot gegaan ofzo. @Topic: ten eerste is het concept onduidelijk, ten tweede hamert Mirificare op 'stuur maar mailtje'. Wie weet verkoopt hij of zij emaildressen, of heeft die nodig voor bookscout of wat dan ook... Ik word daar altijd een beetje achterdochtig van.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste A. Redhed, Ten eerste hamer ik nergens op, en ten tweede vind ik het beledigend om hier afgeschilderd te worden als een onbetrouwbaar persoon. de mensen met wie ik nu in contact ben weten gelukkig wel beter. ik verbaas me een beetje over je houding; uiteindelijk zijn we toch allemaal 'collega's'? er is niets mis met een beetje kat-uit-de-boom kijkerij, maar waarom zoveel wantrouwen? niemand is verplicht om mee te doen, maar geef mensen met (nieuwe) initiatieven aub wat 'credits'.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Credits' krijg je niet, die verdien je. Je zult meer moeten laten zien, mirificare. Wat dat betreft, hebben velen van ons hier al een leerschool doorlopen die jij misschien nog niet kent. (Dit is niet negatief bedoeld, maar gewoon REALISTISCH).

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mirificare, wees niet boos om een beetje wantrouwen. Je bent sedert 27 februari, sinds een week, op dit forum. En je kunt dus ook niet weten welke snode figuren er, met een zekere regelmaat, in deze vijver komen vissen. Schrijvers hebben wel een droom, tegelijkertijd zijn de meesten klaar wakker. En met oprechte initiatieven: succes.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mirificare, ik was gisteren een beetje aan het geinen en aangezien je er niet tussen sprong, dacht ik dat je het zo enorm druk had. Verder geen nare bijbedoelingen hoor. :o Goh heb je ook een beugel gehad A. Redhead, had je toen ook al was om op de pijnlijk prikkende stukken te drukken? Ik zit nu met een halve kaars in mijn bekkie, maar het helpt wel. :D

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb niet gezegd dat je onbetrouwbaar bent, wel dat je dat zou kunnen zijn. We kennen je niet, je bent hier net op de site. Post alleen je vraag. dan betracht ik niet als collega. Maar ik begrijp, dat als er bij jou een vreemde voor je deur staat en dingen van je wil, zonder dat duidelijk is waarom, je gelijk zonder wantrouwen meewerkt, omdat je voor nieuwe initiatieven bent. Het valt me op dat mensen met goede intenties vaak goed met onze vragen om kunnen gaan en het ook begrijpen... anderen worden al snel boos.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cup-a-soup. Ook lekker, geeft meteen een ander smaakje aan alle soorten soep. Succes Pehamo met je beugel! :) mirificare ik hoop niet dat je boos bent. De afgelopen tijd hadden we een paar hele vervelende ruziezoekers op het forum, ik hoop niet dat jij indirect ook een slachtoffer van hen wordt.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog een beugeltip voor je, Pehamo: flink met tandenstokers in de weer na elke maaltijd. Anders is het niet schoon te krijgen! A. Redhed: ik ben niet naief, maar ik geef mensen wel een kans. Op je verdere insinuaties ga ik niet in, dat wordt een welles-nietes discussie waar niemand beter van wordt.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
vermicellisoep, daarentegen, kan een probleem opleveren. Maar die moet je niet zo heet eten, als die wordt opgediend.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me hier dus echt boos over maken. Kan er nu niet meer normaal gecommuniceerd worden hier? Moet het altijd met zoveel argwaan? Mensen hebben vragen over het tijdschrift, weten te weinig waar ze zich aan zouden verbinden als ze een afspraak met Mirificare zouden maken. Stel die vragen dan en vraag door als het niet duidelijk is. Maar ga niet over de beugel van Pehamo zitten kleppen en over soep. Dit hele forum hoeft toch geen grote kletspartij te worden? Daar zijn zat topics voor in het schrijverscafe.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De soep kan me niet heet genoeg zijn. Maar alle gekheid op een stokje, ik begrijp absoluut niet waarom je niet glashelder kan zijn. Ik ben in 1974 en '75 verantwoordelijk hoofdredacteur geweest van een engelstalig tijdschrift, zeer kostbaar uitgevoerd, verspreidt in 36 landen. Dus ik weet waar ik over praat. Dezelfde fase doorgemaakt: redactie vormen, 0 nummer, en dan verder. Internationale promotie en ga maar door. We hadden een schare vaste medewerkers, waaronder de toenmalige directeur van het British Museum. Geloof me, als ik toen een verhaal van jouw kaliber had gebracht om hun interesse voor mijn tijdschrift te winnen dan was er niet eens een 0 nummer gekomen. Je zit hier op een forum van serieuze mensen met een serieuze belangstelling voor schrijven. De kritische houding ten opzichte van je verhaal is gewoon terecht. Man en paard kan je niet noemen. Welke uitgeverij staat er achter? Wat is/wordt de naam van het tijdschrift? dat moet je toch wel weten. Ik begrijp dat je voor je 0 nummer artikelen zoekt die niet veel mogen kosten of liever, helemaal niets. maar kom dan met een sluitend verhaal. Uitgever, redactie, wat is je functie, ben je wel bevoegd om dit soort dingen te doen, of is het een eenmansactie - allemaal vragen die jezelf uitlokt door gebrek aan informatie. Zoals Ros zegt, er waren hier een paar slimme ritselaars bezig om verhalen te ronselen voor ""doeleinden. The ball is yours.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me ook voorstellen dat je over een nul-nummer nog wat terughoudend reageert, dat er dingen nog niet duidelijk zijn etc en dat je een slag om de arm wil houden, of zo. Anyway, Robert, ik denk dat de tijdschriftenwereld er op dit moment wel een beetje anders uitziet dan in '74... Ervaring is best aardig, maar ervaring van dertig jaar oud in zoiets beweeglijks als een publicatie-platform... Of publiceerde jij ook al deels in druk en deels online?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laten we gewoon nuchter zijn: als iemand eraan toe is om een magazine uit te brengen, weet hij al heel veel. Niet alleen in 1974, ook in 2008. Mirificare schrijft heel zelfbewust: "Voor een artikel in een cultureel tijdschrift ben ik op zoek naar (aspirant) schrijvers." Dan mag je ervan uitgaan dat dat tijdschrift er is en dan mogen wij toch weten over welk tijdschrift het gaat. Maar als iemand nog zó ontzettend aan het beginnen is en geen informatie kan geven omdat hij die simpelweg niet heeft, kan hij ook eerlijk zijn en dát aangeven. Alleen zal hij dan niet direct veel medespelers krijgen. Mirificare hinkelt op twee benen, maar dat noemen we huppen. Dus ik zie niets fouts in vragen om informatie. En Ros, ik moet je ook tot de orde roepen: je zeurt gigantisch door. Ik heb ook van die zoons die maar doorgaan en dat is ontzettend lollig, maar op een gegeven moment flikker je ze gewoon de kamer uit.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie ook niets fouts in vragen om informatie, Marriejeanne, laat dat duidelijk zijn. Ik wil zelf ook meer weten hierover. Ik ben het gezeur over beugels en over soep alleen zat. En het doorgaan daarover. En de insinuaties die her en der al snel in topics de kop opsteken al voordat er duidelijk is dat er sprake is van 'dubieuze' bedoelingen. En dat ik me dan ook weer laat verleiden om dit soort off-topic berichten te plaatsen. Zoiets :o

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Psst Ros, van mij mag je in de kamer blijven hoor. :unibrow: Verder iedereen bedankt voor de nuttige tips. Wanneer denk je langs te komen mirficare? Dan kook ik een lekker pannetje soep voor ons. :D

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.
Ja, inderdaad. Of ik ga zelf de kamer uit. :)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me hier dus echt boos over maken. Kan er nu niet meer normaal gecommuniceerd worden hier? Moet het altijd met zoveel argwaan? Mensen hebben vragen over het tijdschrift, weten te weinig waar ze zich aan zouden verbinden als ze een afspraak met Mirificare zouden maken. Stel die vragen dan en vraag door als het niet duidelijk is. Maar ga niet over de beugel van Pehamo zitten kleppen en over soep. Dit hele forum hoeft toch geen grote kletspartij te worden? Daar zijn zat topics voor in het schrijverscafe.
Ik zag dit topic net voor het eerst. Onnodig te vermelden dat het rete irritant is dat het blijkbaar ook over soep moet gaan. Iemand zoekt iets. Dat mag. Stel je vragen en kies dan of je meer wil weten. Zo niet ga dan de tuin wieden ofzo. Ik sluit me bij Zjors aan.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Afgelopen donderdagavond heb ik met kunsthistoricus, freelance journaliste en punkrock-muzikante ****** om de tafel gezeten. We willen samen, uiteraard met hulp van anderen, een tijdschrift beginnen. De naam van het blad is voorlopig 1920, het geboortejaar van Charles Bukowski. De bedoeling is dat we een blad gaan maken dat het midden houdt tussen het Rotterdamse magazine Passionate en het Amerikaanse The Believer. Dat wil zeggen: Proza in de vorm van korte verhalen en non-fictie, interviews, opinie & columns, foto's, schrijversportretten en vaste rubrieken. We willen 1 mei een drukklaar PDFje hebben om mee naar de verschillende fondsen te gaan en zo subsidie binnen te halen. Meer info volgt... Indien geïnteresseerd in het opsturen van kopij dan mag dat uiteraard al! - Dit is geplukt van de website van Henk van Straten oftewel, begrijp ik nu, Arturo Bandini. Was die niet bezig met dit tijdschrift in een ander topic? Of ben ik nou mis? Voor de sterretjes kun je Mirificare lezen. Waarom wordt er toch zo geheimzinnig gedaan door jullie? Waarom twee topics geopend voor hetzelfde tijdschrift? Waarom geen openheid van zaken? Ik wordt er een beetje iebel van. Ik zal dit ook even aan Mirificare laten weten.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vaag gezeik? Het lijkt me toch duidelijk, MichaM? Mirificare wil interviews voor het tijdschrift 1920 waar Arturo Bandini eerder melding van maakte. Het 0-nummer (waar de interviews voor zijn) is bedoeld om subsidie binnen te halen. Ik heb Mirificare even per mail gevraagd waarom ze zo geheimzinnig daarover doet. Ik was namelijk een datum voor een interview met haar aan het afspreken. Voel me toch wat ongemakkelijk over dit geheimzinnig 'gedraai'.