Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gepassioneerde schrijvers gezocht voor een artikel

Voor een artikel in een cultureel tijdschrift ben ik op zoek naar (aspirant) schrijvers. Ervaring en de lengte van het 'schrijf-CV' zijn niet het belangrijkste; mijn interesse gaat vooral uit naar mensen die gepassioneerd zijn en graag vertellen over hun schrijfproces, eventueel ervaring hebben met schrijfcursusses of -seminars en deze en vergelijkbare websites bezoeken. De opzet van mijn artikel is het interviewen en evt. een dagje 'volgen' van de geportretteerden. Wie geinteresseerd is kan mailen naar mirificare@gmail.com. Een kleine biografische introductie in de mail wordt zeer gewaardeerd. Bij voorbaat dank!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, dat vage gezeik was dus vanwege dat gedraai. Ik vind het nu wel een beetje vreemd. Moet ook eerlijk zeggen dat als Henk dit topic zelf had opgestart, ik waarschijnlijk niet gereageerd zou hebben. Ik had ook helemaal niet de indruk dat zijn "1920" zich profileerde zoals mirificare het neerzet.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben op zich wel geïnteresseerd. Maar wil toch graag iets meer weten over wat het nu precies inhoudt.
Dat schreef hij al op 4 maart. Ik heb daar toen al smakelijk om moeten lachen, en ben ingegaan op de 15 punten die marriejeanne had ingebracht. Maar dat werd niet begrepen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is er ineens gebeurd met: 'moet het altijd met zoveel argwaan' en 'stel je vragen als je die hebt en anders reageer je niet'.?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je mij bedoeld, Redhed, ik heb mijn vragen gesteld en mijn argwaan aan Mirificare geuit. Het argwaan was wat mij betreft vroeg genoeg toen ik geen heldere antwoorden kreeg. Nog niet toen ik mijn vragen niet had gesteld en geen antwoorden had gezien. Op dit moment weet ik niet of ik de afspraak door laat gaan of het zaakje misschien beter niet moet vertrouwen. Op zijn minst vind ik dat ze samen heel onhandig manouvreren, zeker als Arturo ook nog eens een opmerking hier in het topic plaatst om te benadrukken dat hij ook nieuwsgierig is. Hij wilde duidelijk de indruk wekken dat hij ook van niets wist. Lijkt me logisch dat je dan nieuwsgierig bent als je zelf ook een blad uit gaat brengen, lijkt me onhandig als je zelf achter het initiatief zit. Kortom, als je een nieuw blad start zou je dat naar mijn idee in een fluwelen doosje moeten neerleggen in je klantenwereld (kijk eens wat mooi) en de indruk moeten wekken dat je als hoofdredacteur 'onbesproken ' bent. Anders krijg je geen klanten, lijkt me. Ik heb trouwens een uitgebreid en eerlijk antwoord gekregen van Mirificare, waarin ze me ook uitlegt waarom ze hier even een paar dagen niet reageert.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer. Fondsen werven is niet iets om geheimzinnig over te doen. Veel publicaties moeten het van fondsen hebben. :D Ik denk dat zonder die geheimzinnigheid al heel veel schrijvers en journalisten mee hadden gedaan. :)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pluisebol: voordat de financiën (lees: fondsenwervingen) over het boek of tijdschrift 'afgerond' zijn mag het nog niet in de bekendheid worden gebracht, geloof ik. Zoiets.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga niet voor Mirificare of Arturo antwoorden, Pluis. Ik neem aan dat ze dat zelf wel zullen doen. In ieder geval ga ik ze een mailtje sturen waarin ik zet dat ik aan een blad waarbij ik de hoofdredacteur (Henk)ervan verdenk niet integer te handelen, niet mee wil werken.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu begrijp ik waarom we geen regelrechte antwoorden kregen. Ik zal heel duidelijk zijn: met Arturo Bandini werk ik niet mee. Waarom niet? Stel, dat hij boos op me wordt, dan flikkert hij zó een slechtgelukte foto van me op een forum, of where else op het internet, en suggereert wat een [...] ik ben. Nee, dank je. Dat soort acties vind ik zó laagbijdegrond, dat ik hier uit de buurt blijf. Arturo moet eerst nog maar wat groeien en leren: 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.' Succes dáármee, Arturo (dát eerst!) en vervólgens succes met je activiteiten. First things first.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op 15 februari schreef Arturo Bandini, onder het onderwerp: 'wat is een uitgeverij': "" Ik wil zelf eigenlijk ook het liefst van dit forum geweerd worden. Ik kom er puur uit een vreemdsoortig fascinatie. Types als Van Morselaar hebben een onweerstaanbare uitwerking op me. Een beetje zoals een scheet vies vinden maar 'm toch willen ruiken. (Om de scheet een cijfer te kunnen geven, zou Eddie Murphy zeggen). Maar het is zonde van m'n tijd, en ook van die van jullie natuurlijk. Ik smeek u dus bij deze: ban mij van dit forum! BvD A.B."" Niemand hoeft voor Arturo Bandini te antwoorden. Deze fijnzinnige hoofdredacteur van het nog nooit verschenen 'literaire' blad met de droge naam 'Meggezien 1920', maakt zich zelf geheel duidelijk in zijn berichten. Eigenlijk had er veel eerder een Troll-waarschuwing moeten uitgaan.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar heb je wel een beetje gelijk in, Ros, maar tot gisteren had ik niet door dat Mirificare voor Arturo zijn blad aan het werven was. Althans ik wist het niet zeker. Nu wel, met dank aan meneer Google.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch zou ik dat antwoord van Mirificare wel willen weten. Hoe wringt ze zich hieruit? (of juist niet) Hier op het forum wordt dat, denk ik, niet gedaan. Maar Zjors, ik begrijp dat je een eerlijk mens bent. Gelukkig, jij wel! We zijn blij met je.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze wringt zich hier niet uit, Pluis. Het is ook niet om haar dat ik niet meer meewerk aan een interview.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil haar nog wel even het voordeel van de twijfel geven, zeker na het uitgebreide uitlegmailtje. Maar een lekkere gang van zaken vind ik het niet, nee.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Henk van Straten = Arturo Bandini = 28 = werkloos, excuus, = barman = aanvrager voor subsidie voor onbegonnen werk = verzamelaar van gratis werk van schrijvers en dichters = speelt hiertoe met anderen onder één mutsje

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit draadje leest als een soap. Plotwendingen, verhaallijnen die de hoofdlijn doet verzuipen... oude koeien uit de sloot halen... Dat krijg je, met een forum vol schrijvers!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit trouwens niet een uitwerking van een verhaal voor Arturo's tijdschrift? Krijgt ie het toch nog :)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Waus, goed idee. Het speelt in 1920. Maar laten we de tegenwoordige tijd gebruiken. En de prijs? Is die € 19.20 per exemplaar, per seizoen, of per jaar? (Vooruit te betalen, denk ik.)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
€ 19,20 per exemplaar. Dit verhaal is zo goed dat het die prijs wel waard is. Vooruit betalen spreekt voor zich. Trouwens, in 1920 had je nog geen e-mail zoals Mirificare aan Zjors stuurde. Vervangen door een brief?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar heb je wel een beetje gelijk in, Ros, maar tot gisteren had ik niet door dat Mirificare voor Arturo zijn blad aan het werven was. Althans ik wist het niet zeker. Nu wel, met dank aan meneer Google.
Als je een en een optelt, weet je wat twee is.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed werk Waus. Ja, per brief in een gesloten envelop, verzegeld met het waarmerk in rode lak. In strikt vertrouwen vervoerd door een koerier, in een postkoets met zes zware, zwarte paarden. De knecht van de koerier (er waren toen nog geen assistenten) was bewapend met een goedendag. (Honkbal was in die kringen niet populair, en derhalve bezat hij geen knuppel.) Wel mocht je toen nog eigen rechter spelen, en dat werd naar hartelust gedaan. Het beroep van tasjesdief of struikrover was risicovol. De paarden trokken de koets met een levensgevaarlijke vaart over de heirweg, die ook wel de Napoleontische weg werd genoemd, omdat hij was aangelegd door de Franse, zelfbenoemde keizer. Deze lustte wel pap van het aanleggen van heirwegen, waarom is niet duidelijk. Het resultaat is, dat iedere Brabantse herberg is gevestigd aan zo'n heirweg. Dit wordt altijd duidelijk vermeld op de menukaarten in de gelagkamer. Met als bijzonderheid, dat Koningin Wilhelmina er ook nog eens was geweest en er de noenmaaltijd gebruikte. Soms is ook kroonprins Alexander er geweest, om er op twaalfjarige leeftijd pannenkoeken te nuttigen. Maar dit terzijde. De koerier, Topic geheten, joeg zijn span voort. De heirweg werd overhuifd door groenrijk gebladerte. En hoewel de stralende zon hoog in de heldere hemel stond, was de heirweg in een diffuus groenig, maar spookachtig licht gehuld. Topic spiedde waakzaam over de oren van de voorste hengsten, en zijn knecht - Citaat, heette die knecht - streelde alert over de handgreep van zijn goedendag. Ze naderden een flauwe bocht, die om een ven leidde. Een waterdel... (Nu jij weer Waus)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als we kijken naar het tweede gedeelte van mirificare's naam, dan luidt die: if I care. Ik denk dat mir dat nu wel doet.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirificare http://mirificare.blogspot.com/ Miriam Leeftijd: 30 Geslacht: Vrouw Art historian, freelance writer, musician, bibliophile, photographer. “…working on a new project I'm doing with Dutch writer Henk van Straten.”

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Nu jij weer Waus)
Sorry Ros, dat soort verhalen liggen me niet ;) maar leuk om te lezen zijn ze wel.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
HAHAHAHA Prachtig, schitterend ! Ja dat is 'm. Zie je hoe Topic de brief onder zijn mantel bewaard, en Citaat onopvallend zijn ploertendoder paraat houdt? Dit wordt een prachtig geillustreerd boek, in fraaie vormgeving!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste forumbezoekers, Na alle commotie van de afgelopen dagen wil ik graag ook even wat van me laten horen. Alle mensen van dit forum, die met mij hebben gecommuniceerd via mail, hebben vorige week al bericht van mij gehad. Het klopt dat ik dat tijdschrift samen doe met Henk van Straten. Hij heeft me in eerste instantie wel attent gemaakt op deze site, maar ik heb niet de topics/antwoorden gelezen die hij er in het verleden heeft neergezet; daar heb ik de tijd en puf (en zin) niet voor. Ik weet niet of en zo ja hoe hij 'reclame' heeft gemaakt voor ons initiatief, en eerlijk gezegd bemoei ik me ook niet met wat hij doet op schrijvenonline of andere sites. Dat Henk zich (in het verleden) niet handig heeft uitgelaten zal goed kunnen, verbaast me ook niet helemaal, maar dat is zijn 'pakkie an', niet het mijne. Terug kijkend had ik in mijn oproep beter kunnen vermelden dat ik het tijdschrift samen met Henk van Straten doe; het was waarschijnlijk handiger geweest als ik tevoren zeer uitgebreid over het tijdschrift was uitgeweid, dat had een hoop verwarring voorkomen. Ik heb dat niet gedaan, helaas. Ik ben hier een paar dagen afwezig geweest omdat ik donderdag heel slecht nieuws kreeg over de toestand van iemand die mij zeer dierbaar is. Mijn privéleven staat nu behoorlijk onder druk. Door deze omstandigheden stond mijn hoofd er de afgelopen dagen niet naar om mijzelf dagelijks op dit forum te gaan verdedigen/verantwoorden naar aanleiding van de post van Zjors. Ik heb alle mensen met wie ik in contact was direct gemaild; zij zijn dan ook de enigen die ik uitleg 'verschuldigd' ben, niet de mensen op dit forum die van niets weten en maar blijven speculeren. Ik denk dat ik mezelf zo wel genoeg binnenstebuiten heb gekeerd. Ik ben blij dat er veel mensen gereageerd hebben op mijn oproep; de groep 'deelnemers' is nu zo divers dat dat het artikel alleen maar ten goede zal komen. Hen bedank ik. Anderen die het nog steeds niet vertrouwen en het nu alsnog nodig vinden om te speculeren of de boel 'op te naaien' mogen mij ook gewoon direct benaderen als ze vinden dat ik iemand uitleg verschuldigd ben. @ Mariejeanne: wat betreft mijn nickname: 'mirificare' is Latijn, en heeft niets te maken met 'if I care', zoals je insinueerde.