Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proza gevraagd voor nieuw tijdschrift

Beste schrijvers, Een aantal mensen, waaronder ikzelf, zijn bezig met de subsidieaanvraag voor een nieuw literair tijdschrift. We beschouwen de kans dat het lukt als zéér aanwezig; ik heb zelf de publicatie van een kinderboek en een hele lijst aan verhalen op m'n naam staan, en m'n redacteuren zijn in het bezit van een soortgelijke cv. Tevens beschikken we over een heel netwerk van ontwerpers, illustratoren etc. We gaan nu het eerste exemplaar maken. Daarmee willen we de subsidie gaan binnenhalen. Het is dus hoog tijd om wat baanbrekende proza in de bus te krijgen! Om jullie een idee te geven van de ziel die het tijdschrift moet gaan krijgen: 1920 is een nieuw magazine voor de woordenfanaat. U denkt: Nog al één? Wij zeggen dan: “Jazeker!” Hoofdredacteur Henk van Straten legt uit: “1920 is een bakermat voor nieuwe schrijvers, maar tegelijkertijd een modderpoel voor gevestigde. Het is een arena. Een hoerenkast. Een potje zout waar iemand het dopje van los heeft gedraaid. Verwacht naast korte verhalen en columns ook de nodige snedige interviews en opiniestukken. 1920 legt het vuur aan de schenen van auteurs, uitgevers en ander literair gespuis. Verwacht scherpe randjes en vieze hoekjes. Verwacht wat je niet zou verwachten. Verwacht 1920.” Goede voorbeelden van het soort blad dat het moet gaan worden zijn Passionate (NL: www.passionate.nl) en The Believer (USA: www.believermag.com) Kopij In aanmerking voor publicatie komen: • Korte verhalen tot aan ongeveer 1000 woorden. Zowel fictie als non-fictie! • Columns mag je insturen, maar we geven je niet veel kans; Apestrofe heeft daar in principe al een paar vaste mensen voor. Als u ons echter weet te overweldigen met een stukje snikhete proza, dan maken we wellicht nog wat ruimte. • Autonome fotografie Uiteraard mag het werk niet eerder gepubliceerd zijn. U kunt uw kopij in tweevoud en alléén per post sturen naar: 1920 Zonneroosstraat 40 5644 ET, Eindhoven Nederland Uw werk moet aan deze voorwaarden voldoen: • Lettertype Times New Roman • Tekengrootte 12 • Tekst uitgevuld • Regelafstand 1,5. • Voeg enige info over uzelf toe en vergeet ook uw emailadres niet te vermelden! Een reactie krijgt u digitaal. Bij acceptatie van uw werk vragen we u alsnog om een versie via email. U hoeft dus geen extra porto mee te sturen! We proberen iedereen zo snel mogelijk iets te laten weten, maar heeft u alsjeblieft geduld. We zijn streng doch rechtvaardig. Over weigering van uw werk kan niet worden gecorrespondeerd. Hartelijk dank voor de aandacht! Contact: h_straten@hotmail.com

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is een groot verschil tussen de Beekse Bergen en Australie, toch? Net zoals tussen manuscripten.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij is er een groot verschil tussen de Beekse Bergen en Australië. Net zoals tussen manuscripten. (Én tijdschrijften, om even de draad weer op te pakken).

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
je mag wel hier komen Sjee, dan kun je het zelf aanschouwen, maar zo ver ik op de hoogte ben, zijn de beekse bergen de bergen niet. maar goed, om de nieuwsgierigheid van Ros te prikkelen, gaat hier de geboorte verder: Net als bij een manuscript komt het jong al snel ter wereld, maar dan klimt het de weg naar de buidel, waar het zich verder ontwikkelt en dat kan volgens mij wel meer dan 200 dagen duren en dan...

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooie vergelijking, sabarinde :) En ik heb het geluk dat ik Australië al twee keer heb mogen aanschouwen. De Beekse Bergen maar één keer.... (Dit is het laatste dat ik erover zeg, anders krijg ik weer zo'n offtopic-schuldgevoel.)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dan komt ie toch naar buiten en - nu valt de vergelijking in het voordeel van de kangoeroe uit - wordt hij geaccepteerd. Of niet. (Maar nog even die kangoeroe, ros, was dat niet die persoon die met zijn praatjes het onderste uit de kan probeerde te halen maar het lid op de neus kreeg en dat toen bij zijn toehoorders dumpte? Tegen betaling, natuurlijk. Ja, het is wel off-topic, maar dit topic mag ook blij zijn dat het weer omhooggevist is. Veel on-topics schijnt er niet te melden te zijn).

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Subsidie en baanbrekende proza gaan gewoon niet samen. Dat wordt een heel braaf, binnen stramienen en wetgeving gekneld blaadje, als het er al komt. Iemand iets opgestuurd naar 1920 trouwens?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Subsidie en baanbrekende proza gaan gewoon niet samen. Dat wordt een heel braaf, binnen stramienen en wetgeving gekneld blaadje, als het er al komt.
Interessante opmerking. Leg eens uit, als je wilt?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
weg

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of "Een kangoeroe op een Canarisch eiland"? en het gedicht; 'Eén zwaluw is maar alleen'?