Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proza gevraagd voor nieuw tijdschrift

Beste schrijvers, Een aantal mensen, waaronder ikzelf, zijn bezig met de subsidieaanvraag voor een nieuw literair tijdschrift. We beschouwen de kans dat het lukt als zéér aanwezig; ik heb zelf de publicatie van een kinderboek en een hele lijst aan verhalen op m'n naam staan, en m'n redacteuren zijn in het bezit van een soortgelijke cv. Tevens beschikken we over een heel netwerk van ontwerpers, illustratoren etc. We gaan nu het eerste exemplaar maken. Daarmee willen we de subsidie gaan binnenhalen. Het is dus hoog tijd om wat baanbrekende proza in de bus te krijgen! Om jullie een idee te geven van de ziel die het tijdschrift moet gaan krijgen: 1920 is een nieuw magazine voor de woordenfanaat. U denkt: Nog al één? Wij zeggen dan: “Jazeker!” Hoofdredacteur Henk van Straten legt uit: “1920 is een bakermat voor nieuwe schrijvers, maar tegelijkertijd een modderpoel voor gevestigde. Het is een arena. Een hoerenkast. Een potje zout waar iemand het dopje van los heeft gedraaid. Verwacht naast korte verhalen en columns ook de nodige snedige interviews en opiniestukken. 1920 legt het vuur aan de schenen van auteurs, uitgevers en ander literair gespuis. Verwacht scherpe randjes en vieze hoekjes. Verwacht wat je niet zou verwachten. Verwacht 1920.” Goede voorbeelden van het soort blad dat het moet gaan worden zijn Passionate (NL: www.passionate.nl) en The Believer (USA: www.believermag.com) Kopij In aanmerking voor publicatie komen: • Korte verhalen tot aan ongeveer 1000 woorden. Zowel fictie als non-fictie! • Columns mag je insturen, maar we geven je niet veel kans; Apestrofe heeft daar in principe al een paar vaste mensen voor. Als u ons echter weet te overweldigen met een stukje snikhete proza, dan maken we wellicht nog wat ruimte. • Autonome fotografie Uiteraard mag het werk niet eerder gepubliceerd zijn. U kunt uw kopij in tweevoud en alléén per post sturen naar: 1920 Zonneroosstraat 40 5644 ET, Eindhoven Nederland Uw werk moet aan deze voorwaarden voldoen: • Lettertype Times New Roman • Tekengrootte 12 • Tekst uitgevuld • Regelafstand 1,5. • Voeg enige info over uzelf toe en vergeet ook uw emailadres niet te vermelden! Een reactie krijgt u digitaal. Bij acceptatie van uw werk vragen we u alsnog om een versie via email. U hoeft dus geen extra porto mee te sturen! We proberen iedereen zo snel mogelijk iets te laten weten, maar heeft u alsjeblieft geduld. We zijn streng doch rechtvaardig. Over weigering van uw werk kan niet worden gecorrespondeerd. Hartelijk dank voor de aandacht! Contact: h_straten@hotmail.com

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In Mei? Als ze in december nog bezig waren met de subsidie, zie ik dat persoonlijk niet gebeuren. Subsidie aanvragen duurt erg, erg lang. Zeker voor iets landelijks. (kan het weten, heb talloze subsidies voor kunstenaars aangevraagd)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt, dit topic staat ook bij waar zijn laatste reactie moet zijn. Je kan hem anders altijd nog pb'en.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er nog hoor. De opzet en uitvoering van het blad wordt wat anders. We zijn er druk mee bezig. En ja, mei is nog steeds de deadline. Inshallah! En 1920 is nog steeds de naam. Verwacht hier echter voorlopig geen updates meer. Natte zoen, Arturo.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een fijnzinnige natte groet van de hoofdredacteur. Wat worden we toch verwend. En in mei (de dead line, Engels) gaat het gebeuren, als Allah het wil. Spannend. En de naam is op veler verzoek nog altijd 'Meggezien 1920'. Leuk. Dat jaar viel samen met het tweehonderdjarig bestaan van de bank Mees en Hoop. Toepasselijk. Natuurlijk verwachten we wel regelmatige actualisering van de stand van zaken. (updates, Engels.) Tot gauw!

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Malle vent!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Malle meid! :)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind de titel 'Meggezien' alleen ook leuk. (Ik snap niet zo goed waarom er nou '1920' achter moet staan.) Ik ben ook slecht in literaire teksten, het wordt dan bij mij een parodie op een literaire tekst. Kan er niets aan doen, kinderboeken zijn meer mijn ding. En columns. Maar geen literaire. Helaas.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara: 'kinderboeken zijn meer mijn ding' Tjs. Eerste twee bladzijden van 'moderne cliché's' uit je hoofd leren. Maar verder ben je lief. Mara : '(Ik snap niet zo goed waarom er nou '1920' achter moet staan.)' In 1920 heeft Nederland voor het laatst het Eurovisie-songfestival gewonnen en won Willem II de Slag om de Arm.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu leg ik jullie een analogie uit de natuur voor. Zie de foto naast dit bericht. Eerst was het een foto met twee eitjes, remember? (Even Engels tussendoor om het Ros te laten steigeren). Dat fotograferen vond de vogel geloof ik niet zo fijn. Dus ik dacht: die is gevlogen. Maar nee. Op een dag, niet veel later, lagen er ineens vijf eitjes in het nest! Dat moet de vogel hebben gedaan. En nu... geen vogel meer te zien. Die eitjes liggen daar maar voor niets mooi te wezen in het nest in de heg. Zo gaat het soms ook met ambitieuze plannen. Tot en met het leggen wil het nog wel, maar dan het brengen tot een echte vogel... En dat geeft niet. Niet alle eieren kunnen uitkomen, dat zouden we ook niet willen. Maar soms lukt het. Daar mogen we dan heel blij, om niet te zeggen: dankbaar, voor zijn. En dan is het nog steeds een gewoon ei, hoe bijzonder het op zich ook is. Dit was het literair-biologisch college van de vrijdag 23 mei 2008.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit was het literair-biologisch college van de vrijdag 23 mei 2008.
En wordt zoals gewoonlijk gevolgd door wijntijd (het embryonale stadium van de ambitieuze plannen)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké. @Ros: Ik ga op een congres in Woerden een lezing houden, dus eigenlijk ga ik al een stapje verder, spannend maar heel interessant! :D @Marriejeanne en Sabarinde: Mooie woorden! :)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
marriejeanne, ook ik ben getroffen door je glasheldere analyse van het literair-biologische ei-conflict. De thematiek is loepzuiver ontmanteld, en wordt schitterend afgesloten met de eeneiïge uitsmijter(-ros), weerklinkend in de van eenvoud overrompelende woorden: "een gewoon ei", maar toch weer de volle ruimte genietend, door de toevoeging: "hoe bijzonder het (op zicht) ook is." Mara, succes met je lezing, maar dat is jouw wel toevertrouwd! Sabarinde, Met grote spanning wacht ik op een literaire kangoeroe-bijdrage. (Van Dale: een kangoeroe is een goeroe, die niet verhinderd is.)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Van Dale: een kangoeroe is een goeroe, die niet verhinderd is.)
Woehaaaa!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze groeien in de buidel, maar je bedoelt vast iets anders... Kan goeroe baby's krijgen? Oh, ik krijg gewoon zin om naar Australie te gaan!

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kangoeroe wordt ongehinderd geboren. Poedelnaakt, dat dan weer wel. Toch? Ze vallen onder de categorie 'nestblijvers'.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze groeien in de buidel, maar je bedoelt vast iets anders... Kan goeroe baby's krijgen? Oh, ik krijg gewoon zin om naar Australie te gaan!
Daar hoef je niet voor naar Australie Sjee. Ze lopen bij ons ook in het wild rond. Of zijn dat walibi's? Wat is het verschil?