Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

oproep ervaringen schrijfwedstrijden voor artikel

OPROEP ERVARINGEN SCHRIJFWEDSTRIJDEN 2013 Hallo collega-auteurs, Ik heb dit jaar aan veel (55) schrijfwedstrijden meegedaan. Ik zou graag mijn ervaringen willen bundelen in een samenvatting en deze online zetten. Omdat het wat eenzijdig is om zo'n verslag op alleen míjn ervaringen te baseren, zou ik het leuk vinden om ook jullie ervaringen te kunnen meenemen. Mogelijk komt er wel een topwedstrijd uit de bus, waaraan we iedereen kunnen adviseren mee te doen. Ik vond er namelijk een aantal heel positief uitspringen en een aantal hebben puur en alleen voor eigen gewin de wedstrijd georganiseerd. Zaken die ik wil behandelen in het verslag zijn bijv onderstaande items. Suggesties voor meer beoordelingsitems, welkom. - IS het wel een wedstrijd? Veel dingen worden gebracht als wedstrijd maar voldoen eigenlijk niet aan de definitie van wedstrijd. - Hoe was de cRommunicatie. - Kreeg je een ontvangstbevestiging - Hoe was de naleving van de reglementen door de wedstrijdorganisatie. - Wist je wie er jureerde - Moest je je bijdrage anonimiseren. - Werden de wedstrijdregels gedurende het proces aangepast? - Dan over het plaatsen van verhalen op sites of in bundels en de wel of geen redactie erover. - Krijgt de auteur wel of niet een gratis exemplaar als er sprake is van publicatie (in een bundel) - Was er een prijsuitreiking Afijn, roept u maar! Maar dan wel graag aan RoosBoum@RoosBoum.nl, liever geen afkattopic.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schlimazlnik, wil je erover praten? ;-) Nee, geintje. Wil je je ervaring aan mij doormailen?
Deadlines waren van voor 2013... nog steeds interesse? Over Trek Sagae 2013 wil ik nu niets zeggen. De wedstrijd loopt nog en het zal niet objectief overkomen als een jurylid er iets over zegt. Ik moet ook nog zien hoe het gaat lopen. Ik heb er alleen het vertrouwen in dat Dirk alles op alles zal zetten om de wedstrijd eerlijk (volgens het reglement) te laten verlopen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Roos Boum schreef:
Hm. Nee, het was niet zonde van mijn tijd. Ik heb enorm veel geleerd. Iedere wedstrijd was een uitdaging en een schrijfoefening voor mij. Gewone schrijfoefeningen boeien me niet zo, als er wat te halen valt wel. Tja, zo zit ik in elkaar.
Ik vind je reactie heel begrijpelijk. Er zijn nu eenmaal meer manieren waarop je met schrijfwedstrijden om kunt gaan en welke insteek je kiest. Dat is ook prima. Ik zal mijn kijk op de zaak nooit als alleenzaligmakend beschouwen.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie schrijfwedstrijden ook als een goede manier om mijn productie op te drijven, maar ben dus wel wat selectiever waaraan ik deelneem. Waarbij moet gezegd worden dat ik sinds 2005 (een enkele wedstrijd in de jaren '90 daargelaten) meedoe aan wedstrijden en dus ook al wat beter weet waar ik op moet letten dan een beginner. Overigens neem ik me voor om volgend jaar nog selectiever te zijn met wedstrijden en nog maar eens in de 2-3 maanden aan een wedstrijd deel te nemen (in 2012-2013 was dat eens per maand, dus ook nog steeds geen 55 op een jaar). Roos, ik heb je een mailtje gestuurd over de 11 wedstrijden waaraan ik dit jaar heb deelgenomen. Was wat zoekwerk want ik hou dat niet zo bij, lang leve de maanddoelentopics op SOL :)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schlimazlnik voor 2013, maar hoever ervoor? Van long time ago is minder handig. Van 2012, zou wel interessant kunnen zijn als het terugkerende wedstrijden betreft waarover andere mensen ook wat gezegd hebben. Ik wil echter niet hier neerleggen over welke wedstrijden ik al info heb gehad. Het zou wel leuk zijn om te zien of zo'n wedstrijd evolueert. Weet je wat, waarom mail je je ervaringen niet gewoon aan me en dan bespreken we via de mail of ze bruikbaar zijn of dat we ze in reserve zetten. @Hekate, je klinkt als een oude rot in het vak. Vanaf 2005 al. Tjee! Ik zie inderdaad een mailtje. Ik ga het meenemen in het artikel/stuk/rapport. @Hay, van tevoren had ik er eigenlijk geen beeld bij. De ervaring leerde. Overigens wil ik de inmiddels 15 auteurs die de moeite hebben genomen al hun bevindingen op te schrijven bij dezen alvast hartelijk danken. En graag nóg meer ervaringen!

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De schrijfwedstrijd van schrijfretraite.nl (thema: Eiland, 400 woorden), was erg prettig. Openheid over de inzendingen en de shortlist en achteraf kreeg je een onderbouwde reactie als je daar om had gevraagd (kon bijvoorbeeld via Facebook). Voor deze wedstrijd had ik trouwens wat ingezonden omdat ik de prijs heel interessant vond (een schrijfretraite). Verder aan weinig schrijfwedstrijden meegedaan. Ja, de John Flandersprijs. Die wachten we nog even af. Oh ja, en voor de eerste keer iets naar Fantastels gestuurd. O, en vorig jaar voor de erotische thriller bundel van vrouwenthrillers.nl, waar ik net buiten de boot viel. Met een goed onderbouwde reactie en openheid over het juryrapport, dus ook niets op aan te merken. Over de wedstrijd waar nu zo'n soap omheen speelt (Zonden van een minnares), daar had ik bij voorbaat al mijn twijfels bij, gezien de wedstrijdvoorwaarden. Terecht, blijkt nu wel. Overigens vind ik het subliem dat je aan 55 wedstrijden mee hebt gedaan, Roos. Het gaat niet alleen om die 500 woorden per dag schrijven, maar je hebt 55 keer nagedacht over een thema en de uitwerking daarvan. Meestal heb ik daar alleen al een paar dagen voor nodig (ook bij een wedstrijd met maximaal 400 woorden).

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Roos, met al die inside information die je ontvangt, moet je er misschien nog maar een jaartje meedoen aan wedstrijden aan vast plakken. Maw. lijstjes met de beste wedstrijden om aan mee te doen, en de slimste tips & trics van SO -leden liever hier gepost, zodat iederéén er iets aan heeft.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bloos @Via/Bianca. Dank voor het compliment. Grappig is wel dat ik bij de wedstrijden waar ik meteen een idee bij had, hoog ben geëindigd. Bij degene waar ik langer over na moest denken, ging het schrijven denk ik stroever en dat merken de lezers dan toch. Dank voor je feedback ik neem het graag mee in het stuk. @Mirandala, nee, ik wil me weer op een groot project storten. Er komt vast met jullie hulp een goede lijst uit waar we allemaal wat aan gaan hebben.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maw. lijstjes met de beste wedstrijden om aan mee te doen, en de slimste tips & trics van SO -leden liever hier gepost, zodat iederéén er iets aan heeft.
In mijn mail staan geen geheimen, en het meeste is hier op SOL al terug te vinden bij de wedstrijd- of schrijfdoelendraden, dus hierbij een copy-paste daarvan voor wie er wat aan heeft: - Oortocht: er werden verhalen gevraagd voor een performance, verder viel er niets te winnen; uiteindelijk ging die performance niet door (of toch althans niet met de verhalen), ze wilden de ingestuurde verhalen wel op een website zetten maar dat zag ik niet zitten, verder communicatie wel in orde - Literaire prijs van de stad Wageningen: niks op aan te merken, ben zelf niet naar de prijsuitreiking geweest, iedere deelnemer kreeg boekje met winnende verhalen - Tales of the unexpected: geen echte wedstrijd want je kon alleen een onbetaalde publicatie winnen, maar was van begin af aan helder, communicatie in orde, wel niet veel meer gehoord over de bundel waar de winnende verhalen (daar zat ik niet bij) in kwamen achteraf - Divers pluimage: zie ik in mijn lijstje staan, maar kan ik me verder niet meer voor de geest halen, zal dus niets mis mee zijn geweest - City2Cities: niet naar prijsuitreiking geweest, verder alles duidelijk & goed geregeld; in 2012 had ik een vraag ivm het reglement die door de organisator zeer snel en duidelijk beantwoord werd (per mail) - Azra: alles in orde, enige opmerking misschien dat longlist en shortlist op hun website geplaatst werden zonder de deelnemers daarover per mail te berichten, dus als ik niet op SOL had gezeten had ik het niet geweten - 55-fiction: niets op aan te merken - Hippe mama club: ik kreeg te horen dat mijn verhaal net niet door was voor het papieren tijdschrift maar misschien wel elektronisch gepubliceerd zou worden, daarna niets van gehoord dus ik hoop dat ze dat niet zonder mijn medeweten gedaan hebben; sowieso geen echte wedstrijd want de enige "prijs" was publicatie maar dan wel in veel exemplaren - De mens in beeld: je kunt alleen publicatie winnen en bij mijn weten is de organisator het enige jurylid, maar je krijgt wel zeer snel feedback, mag je verhaal dan nog eens herschreven insturen, en krijgt dan ook snel bericht of het geplaatst wordt of niet, met motivatie bij afwijzing - Zinniger Zinnen: je verhaal komt (tijdelijk) op een forum, je krijgt (zeer zinvolle!) feedback van andere deelnemers en forumleden, krijgt 3 kansen om te herschrijven, de deelnemers stemmen voor hun top 3, geen grote prijzen te winnen maar om je schrijven te verbeteren dubbel en dik de moeite waard, een aanrader vind ik deze; communicatie op voorhand, tijdens de wedstrijd en na afloop ook dik oké - Fantastels: organisatie waar goed over is nagedacht, goede communicatie en zeer uitgebreid juryrapport (dat laatste weet ik van vorige edities) Ik wil dit jaar ook nog deelnemen aan Trek Sagae en/of REALmag

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Hekate, mooie lijst :) Roos: dus je doet volgend jaar niet meer mee aan wedstrijden? Ook niet aan de wedstrijden waar je over getipt wordt?

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Hekate, ja het is een mooie lijst, dank voor je email, het wordt verwerkt in het artikel. @Mirandala. Ik was het niet van plan. Er staan voor volgend jaar een aantal projecten op de planning en daar wil ik me graag op storten. O.a. weer eens een grote roman. Een verhalen/gedichtenbundel en een kinderboek zal ik tussendoor doen. Zat te doen en waarschijnlijk zal ik er wel weer van alles bij bedenken en doen ;-) Dus nee, ik denk niet dat ik aan schrijfwedstrijden mee ga doen.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Real mag, zag ik net op Facebook voorbij komen. Wat is dat Hekate of heb ik hier niet goed gekeken? Ik doe trouwens nergens meer aan mee. Alleen misschien een kleine wedstrijd, hier en daar. Dus geen TS, Fantastels of PH (meer) voor mij.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dries, Ik wil voor het artikel inventariseren welke wedstrijden er allemaal zijn geweest. Er zijn er uiteraard veel meer geweest dan de 55 waaraan ik heb meegedaan. Is het mogelijk dat ik tbv de inventarisatie hiervoor van jou een lijst met alle wedstrijden die op SOL aangekondigd hebben gestaan, kan krijgen? Ik neem aan dat jullie zo ergens een lijst hebben bewaard? En voor andere auteurs die dit lezen, ik kan nog steeds meer ervaringsverhalen over schrijfwedstrijden gebruiken. Zowel positieve als minder positieve. Voor wie ik niet meer spreek, alvast een fijne wintertijd. Roos Boum

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Roos, Ik zag net op Facebook dat je een wedstrijd hebt gewonnen. Natuurlijk ben ik blij voor je, maar in het kader van dit onderzoek kreeg ik ernstige twijfels. Dit was de wedstrijd waarvan ik dacht dat het de aanleiding vormde voor dit onderzoek In verschillende topics heb ik mijn mening over deze wedstrijd geventileerd: doe je mee, onderschrijf je hun praktijken. Daar blijf ik bij. Om deze reden wil ik je verzoeken mijn bevindingen niet mee te nemen in je stuk. Succes met alles.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nienkea, ik heb duidelijk in dit draadje gezegd dat ik al vanaf het begin van dat ik meedeed aan wedstrijden dit jaar van plan was een stuk daarover te schrijven. De heftige geluiden over die betreffende wedstrijd deden mij besluiten dit voornemen door te zetten. Het wordt een stuk met een zo volledig mogelijke weergave van zo veel mogelijk wedstrijden van 2013. Ik heb aangegeven op welke punten ik wil beoordelen en doe dit vanuit de gebruiker van wedstrijden om een zo helder mogelijk beeld te schetsen over de diverse vormen van wedstrijden etc. Om als het ware een helder overzicht te krijgen van hoe wedstrijden in elkaar zitten. Ik ga het hier niet allemaal herhalen, dat staat in de postjes hiervoor. De meningen van auteurs die ik gemaild heb gekregen gebruik ik als leidraad, ik citeer niet en ik noem geen namen van auteurs, dat heb ik ook al gezegd.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch wil ik niet dat je iets wat ik je gemaild hebt, verwerkt in je stuk. Scelta heeft privemails doorgestuurd gekregen en die tegen iemand gebruikt. Terwijl ze mij geblokt hadden, konden ze mijn fraaie neus publiekelijk niet met rust laten. Er zijn meer dingen fout gegaan: komt jouw naam als winnaar bij Bol te staan of is het toch een van de slangen die met de eer gaat strijken? Als je in dit alles meegaat ben je mi ongeschikt als onderzoeker omdat je deel vh onderwerp bent. Aan slechte boeken en onderzoeken werken we misschien wel eens mee omdat we niet beter weten, maar niet willens en wetens. Daar trek ik de streep. als ik je een beetje heb leren kennen, weet ik dat je je ook hier niet uittrekt, dus rest het mij om je succes te wensen, zonder mijn bijdrage, zoveel moge duidelijk zijn.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nienkea, Wat anderen doen en gedaan hebben, ook met doorsturen van pb's, heeft niets met het stuk dat ik wil schrijven te maken. Verder probeer je hier weer in te gaan op een wedstrijd, waarover een speciaal topic was, daar is van alles gezegd over die schrijfwedstrijd en dat topic is gesloten door de admins, dus ik ga ook niet in op je opmerkingen over die bepaalde wedstrijd. Citaat: Als je in dit alles meegaat ben je mi ongeschikt als onderzoeker omdat je deel vh onderwerp bent. Boude uitspraak. Daarbij; ik schrijf het stuk JUIST uit het oogpunt van gebruiker, het is een ERVARINGSstuk. Ervaringen zijn gekleurd. En om niet alleen mijn ervaringen te nemen, heb ik ook de ervaringen van andere auteurs gevraagd. In het kader daarvan is het wel bijzonder dat veel ervaringen, zowel negatieve als positieve, gelijk zijn. Uiteraard zal ik je wens respecteren en je pb's niet meenemen in het stuk.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verder probeer je hier weer in te gaan op een wedstrijd, waarover een speciaal topic was, daar is van alles gezegd over die schrijfwedstrijd en dat topic is gesloten door de admins dus ik ga ook niet in op je opmerkingen over die bepaalde wedstrijd.
Waarom sla jij zo'n toon aan? Je vraagt om ervaringen, je wint zelf de Scelta wedstrijd ( wat 'win' je dan, vraag ik mij af, mag de winnaar wèl als enige de rechten op het eigen verhaal houden?) Je post dat jij hebt gewonnen juichend vierend op facebook terwijl andere schrijvers hun verhaal hebben teruggetrokken. En je hebt zelf niet in dat Scelta topic gereageerd. Hou je er rekening mee, dat je niets van wat op SO gepost wordt mag gebruiken?
Daarbij; ik schrijf het stuk JUIST uit het oogpunt van gebruiker, het is een ERVARINGSstuk.
Waarom schreeuw je? Nu gaan er bij mij alarmbellen af.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat je in dat topic niet gereageerd hebt, wist ik niet dat je daaraan had meegewerkt, ik schrok mij een hoedje toen ik het las. Je geschreeuw zegt idd genoeg

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeg, kan het even wat minder tegen Roos. Zij weet heus wel waar ze mee bezig is. En ik geloof ik er ook in dat zij nog steeds objectief een goed artikel kan schrijven over schrijfwedstrijden. Het is niet bepaald de eerste wedstrijd die ze wint. Ontopic: Roos, zou je misschien ook in kunnen gaan op de redenen waarom een organisatie een schrijfwedstrijd uitschrijft? Gaat het om naamsbekend (zoals bij Scelta, maar ook bij schrijfretraite.nl), of bijvoorbeeld puur om de wens om literaire schrijfsels te motiveren (zoals de helaas ter ziele gegane Piet Paaltjens wedstrijd)? En hoe pakken zij dit aan en wat houdt het in voor de schrijvers?

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Bianca, dank voor je reactie. Ja ook die motivatie zal naar voren komen in het stuk. Maar zoals ik schreef vooral in algemene bewoordingen, met alleen de uitschieters bij naam genoemd. Je laatste opmerking had ik er nog niet zo bij betrokken in het stuk, maar ook dat is een goede observatie die ik mee zal nemen. Dank. Overigens voor de moderators: deze draad kan nu gesloten worden. Ik heb van heel wat Sollers inmiddels zeer bruikbare feedback gehad en aangezien mijn oproep op veel plekken staat, ook van een heel aantal auteurs die niet op Sol zijn. (Ja echt, dat kan ook nog) Er mogen nog altijd meer ervaringen bij, maar ik kan inmiddels al een ruim stuk schrijven. Dank een ieder voor de medewerking.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoewel ik niet van plan was hierop te reageren, doe ik het alsnog. Ik kan me de reactie van Nienkea voorstellen. Ook ik schrok toen ik zag dat er trots op FB vermeld werd dat je eerste bent geworden bij De zonden van een minnares. ik meende dat die wedstrijd voor jou de reden was om een rapport te schrijven over goed, minder goed of slecht. Gezien de reacties over Scelta vraag ik me af of je die naam ook in je verslag noemt. Als je objectief wilt zijn moet je wel. Ik kreeg van iemand een bericht dat ze een negatief stukje over me hebben geschreven. Zelf kon ik het niet lezen en kreeg het dus doorgestuurd. Over openhartigheid gesproken. Ik heb het er bij gelaten, maar als ze me dit weer flikken, klaag ik ze aan. Kan het zo zijn dat Scelta op SO las dat jij een onderzoek wilt starten en dat je daardoor eerste bent geworden? Of ben ik nu te argwanend?

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is wel erg complotdenken, Tja. En dat kan ook niet. Roos die opende dit topic pas in de avond van 2 december, terwijl de winnaars al uiterlijk in de ochtend van 2 december bericht waren, gezien een van de winnaars het Scelta-topic opende op dat moment hier. Ik snap niet dat jullie zo over Roos heen vallen. Ik heb ook mijn bedenkingen bij Scelta en de gang van zaken daar, maar dat staat mijn inziens grotendeels los van dit onderzoek (daar het enkel een te onderzoeken onderdeel is en niet de kern, dus het merendeel over andere wedstrijden zal gaan, gezien het aantal in 2013). Daarnaast denk ik dat Roos prima objectief genoeg de verschillende meningen/opmerkingen van verschillende deelnemers (zonder naam) kan gebruiken, dus dat ze geen te rooskleurig beeld zal afschilderen puur omdat zij gewonnen heeft.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is niet mijn bedoeling om over Roos heen te vallen. Ik heb haar mijn bevindingen in een pb toegestuurd. Maar dat staat hier los van. Ik trek mijn berichten ook niet terug. Het is best positief wat ik schreef. Maar dit ging vannacht door me heen en ik vond het toch wel vreemd. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op Roos' site las ik dat ze zestien wedstrijden heeft gewonnen dit jaar. Het is dus niet zo dat ze alleen maar de Sceltawedstrijd heeft gewonnen, dan zou ik inderdaad ook minder interesse hebben gehad in haar artikel. Ik ken alleen haar (winnende) inzending van de CrimeCompagnie, waar ik zelf ook een van de genomineerden was, en haar inzending was gewoon echt goed. Iedereen wordt zo snel boos hier. Ik heb van te voren bewust niet aan de Sceltawedstrijd meegedaan, maar dat is toch ieders eigen beslissing? Voor mij zou het heel behulpzaam zijn om meer informatie te krijgen over schrijfwedstrijden, want hier op de site, kan eigenlijk iedere gek een wedstrijd plaatsen. Toch vind ik het goed dat Schrijven Online iedereen wedstrijden laat plaatsen, want schrijvers zijn toch volwassen genoeg om te beslissen of ze aan zoiets mee willen doen? Ik denk dat ik inmiddels een goed beeld heb van wat goede wedstrijden zijn en wat niet, maar toch denk ik dat zo'n artikel echt handig zou zijn. Dat er op de organisatie wordt gekat, snap ik helemaal, maar om willekeurig naar mensen uit te halen die vrijwillig aan zo'n bundel meedoen. Iedereen mag daar toch zelf een besluit over nemen. Ik ben zelf niet van de kerst, maar een beetje kerstgedachte kan hier echt geen kwaad... Make books, not war :-)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het heel goed is dat Nienke haar bedenkingen heeft geuit. Zij is niet de enige die hier verbaasd over was en zo kon Roos reageren. Openheid is toch goed? Beter dan dat zulke dingen achter je rug worden gezegd, lijkt me. Ik heb niet meegedaan met deze wedstrijd, ik heb wel mensen die ik hoog acht, zoals Tja, verguisd zien worden in sociale media. Vreselijk, vond ik het. Ik kan mij voorstellen dat dit beangstigend is overgekomen bij deelnemers. Dat gebeurde onder naam van Scelta, een account van een bedrijf vs. een persoons privéaccount. Sommige van die berichten staan nog steeds op hun pagina, er zijn ook geen excuses gemaakt door Scelta. De prijs was een plaats in een bundel, x 25. Daar kwamen nog drie bonusverhalen bij, waarvan een van de uitgeefster zelf. Dat er nog een enkele winnaar zou worden aangewezen, stond niet in het reglement en komt blijkbaar uit de lucht vallen. Gelukkig won niet een van de teruggetrokken verhalen? (edit: Roos, hiermee schiet ik absoluut niet op je schrijfkwaliteiten, hooguit op de wedstrijdorganisatie) Roos vraagt deelnemers om ervaringen, ze maakt een overzicht van wedstrijden die dan goed of slecht scoren wat betreft deelname. Zelf de winnares zijn, terwijl anderen hun verhaal terugtrekken, poeh. Dat is nogal een moeizame insteek. Even als advocaat van de duivel: Krijgt Scelta nu een positievere score? Of wordt hun wedstrijd in dat overzicht gepresenteerd als slecht, maar hun toekomstige wedstrijden als goed, met verbeterpunten? Moeilijk, moeilijk.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoho, ik krijg nu het gevoel dat ik niet duidelijk overkom. Ik twijfel beslist niet aan de schrijfkwaliteiten van Roos, maar aan de wedstrijd. Ik wil Roos beslist niet in een slecht daglicht plaatsen. Even ter verduidelijking: ik heb niet aan die wedstrijd meegedaan. Niks geen kwade gezichten. Gewoon gezonde twijfel.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het allemaal gevolgd hier, dus het probleem snap ik helemaal en ik zou persoonlijk ook voor geen goud met Scelta is zee gaan, maar we kunnen toch ook Roos' artikel afwachten, voordat we een oordeel vellen? Openheid is natuurlijk hardstikke goed, maar om allemaal negatieve dingen te gaan suggereren, voordat er iets is gepubliceerd, daarmee bereik je mijn inziens het tegenovergestelde...

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
k vind een overzicht een goed idee. Maar ik vind ook dat wat in post #44 benoemd wordt, beter openbaar gezegd kan, dan niet en dat Roos dit helemaal niet weet. Dat is wel zo eerlijk.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb heel wat onderzoeken gedaan en voor een onderzoek waar de onderzoeker deel uitmaakt van de groep die hij onderzoekt , gelden heel veel regels waaraan voldaan moet worden, wil het onderzoek geloofwaardige resultaten opleveren. Natuurlijk is dit geen academisch onderzoek, maar ik schrok me een hoedje dat ze juist die wedstrijd had gewonnen. De geloofwaardigheid is volkomen zoek. Ze onderschrijft mi hun praktijken waarvan ook ik heb mogen proeven boek eerlijk die zijn. Dit onderzoek is er gewoon niet 1 waar ik op welke wijze aan wil meewerken. Als dit niet lief is. Is dat jammer.