Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

oproep ervaringen schrijfwedstrijden voor artikel

OPROEP ERVARINGEN SCHRIJFWEDSTRIJDEN 2013 Hallo collega-auteurs, Ik heb dit jaar aan veel (55) schrijfwedstrijden meegedaan. Ik zou graag mijn ervaringen willen bundelen in een samenvatting en deze online zetten. Omdat het wat eenzijdig is om zo'n verslag op alleen míjn ervaringen te baseren, zou ik het leuk vinden om ook jullie ervaringen te kunnen meenemen. Mogelijk komt er wel een topwedstrijd uit de bus, waaraan we iedereen kunnen adviseren mee te doen. Ik vond er namelijk een aantal heel positief uitspringen en een aantal hebben puur en alleen voor eigen gewin de wedstrijd georganiseerd. Zaken die ik wil behandelen in het verslag zijn bijv onderstaande items. Suggesties voor meer beoordelingsitems, welkom. - IS het wel een wedstrijd? Veel dingen worden gebracht als wedstrijd maar voldoen eigenlijk niet aan de definitie van wedstrijd. - Hoe was de cRommunicatie. - Kreeg je een ontvangstbevestiging - Hoe was de naleving van de reglementen door de wedstrijdorganisatie. - Wist je wie er jureerde - Moest je je bijdrage anonimiseren. - Werden de wedstrijdregels gedurende het proces aangepast? - Dan over het plaatsen van verhalen op sites of in bundels en de wel of geen redactie erover. - Krijgt de auteur wel of niet een gratis exemplaar als er sprake is van publicatie (in een bundel) - Was er een prijsuitreiking Afijn, roept u maar! Maar dan wel graag aan RoosBoum@RoosBoum.nl, liever geen afkattopic.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet eigen aan onderzoeksjournalistiek dat je zelf ook deel uit gaat maken van je onderzoek? Ik begrijp eerlijk gezegd niet (maar misschien is dat omdat ik geen FB heb) wat Roos nu verweten wordt. Ze heeft zelf in haar beginpost duidelijk aangegeven dat ze aan 55 wedstrijden heeft deelgenomen, zonder onderscheid, waarom dan die verontwaardiging dat ze toevallig (onder andere) een minder gewaardeerde wedstrijd gewonnen heeft? Ik word ondertussen wel erg benieuwd naar het artikel.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niemand verwijt haar iets, Hekate. Juist omdat ze aan veel wedstrijden heeft meegedaan, kwam ze op dit idee en doet ze dit onderzoek. Vorige week was er idd een discussie over 1 vd 16 wedstrijden die ze heeft gewonnen ( lees deze zin nog eens, echt ongelofelijk:16!) Ik las dat ze die wedstrijd gewonnen had en toen bedacht ik me meteen dat ik om deze reden niet meer mee wilde werken aan het onderzoek. Ik zag even later haar bericht hier op sol en heb dat toen als reactie #44 geplaatst. Meer is er volgens mij niet aan de hand.