Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat is inspiratie voor jullie?

Iedereen denkt anders over inspiratie. De één haalt het uit de kleine dingen van het leven, de ander moet uren zwoegen om in het moment te komen. Maar wat is inspiratie dan eigenlijk? Waar komt het uit voort?

Voor de Week van het Schrijven (1 tot en met 9 september) verschijnt een themanummer van Schrijven Magazine. In dit nummer wordt een artikel opgenomen over inspiratie, waarvoor wij input van jullie zoeken. Wat betekent inspiratie voor jullie? Waar zoeken en vinden jullie het? Van de kleinste details tot de meest unieke methodes, wij horen het graag.

Laat je reactie hier achter in niet meer dan 100 woorden. De leukste citaten worden opgenomen in het artikel van het themanummer, dat op 7 augustus verschijnt.

We zijn benieuwd!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar wat is inspiratie dan eigenlijk? Weet ik niet. Het maakt niets uit of ik het wel of niet weet. Waar komt het uit voort? Weet ik niet. Het maakt niets uit of ik het wel of niet weet. Wat betekent inspiratie voor jullie? Voor jullie weet ik het niet. Voor mij betekent het niets. Waar zoeken en vinden jullie het? Ik vind het niet. Ik zoek het niet. Maar... zij doet iets, zucht in mijn hals, zet een hand op haar heup, kijkt onschuldig, kamt haar rood haar, ligt dwars in bed, wil mijn CC, gooit al mijn E-mail in de prullenbak, zoekt een vakantiehuisje, stopt mijn laptop in de koffer en duld geen tegenspraak. Is dit wat u bedoeld met She Is In My Spirit?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inspiratie is de adem van de goden die je tot leven wekt. Inspiratie is daarom leven. Geïnspireerd worden is de godenadem in je longen voelen, waardoor je hart blijft pompen, en waardoor je blijft waarnemen. Inspiratie is bezieling van binnenuit, en de perceptie van wat daarbuiten is. Inspiratie is er altijd, maar soms wat meer of sterker dan anders. Door de adem van de demiurg wordt de mens ook een schepper. Maar er zijn meer goden, en inspiratie kan in vele vormen aannemen.
Welke goden? Inspiratie kan ook dood zijn. De God van de Dood. Brr. Godenadem in je longen? Tabaksrook zal je bedoelen. Waardoor je hart blijft pompen? Nou, 100% zeker niet van godenadem of inspiratie. Inspiratie is er altijd? Ja, een boterham smeren en denken aan een Afrikaans kindje met een dik buikje wat geen obesitas is. De mens een schepper? God dank. Inspiratie in vele vormen? Een draakje? Demiurg? Sorry, te moeilijk woord voor gewone mensen [als ik] die geen wereldbouwmeester is/zijn in woorden.