Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

update - Geef kinderboeken vanwege de brand!

Zo, ik ververs de inhoud van deze openingspost even. In november deed ik hier een oproep voor het geven van kinderboeken. Ik richtte mij op de kinderboekenschrijvers, maar men reageerde door te vragen of mensen niet gewoon in hun kasten konden kijken of ze nog wat hadden liggen. Dat kon! Omdat men hier zo enthousiast reageerde, plaatste ik ook een oproep op mijn Hyves en Whoopsiedaisy. Uiteindelijk heb ik een kleine 170 boeken ontvangen! Zie de foto. http://img140.imageshack.us/img140/8651/mijnboekenvoordebrand.jpg En dat zijn ze lang niet allemaal. Iemand die mijn blog las, plaatste ook een oproep op Marktplaats. Deze oproep leverde nog veel meer boeken op dan ik al had ontvangen! Het werden er te veel om zelf in de computer te zetten, maar dit gaat op school (ook onder andere met mijn hulp) nog wel gebeuren. Toevallig wou de directrice een bibliotheek starten, dus met deze boeken is er een mooi begin. Op de foto de dozen met de gegeven boeken op een rij. http://img820.imageshack.us/img820/1268/boekenvoorbrand.jpg Daarnaast opperde Thérèse dat er misschien iets geregeld kon worden met schrijvers die naar de school zouden komen en dat is, na veel overleg, gelukt! Dat wil zeggen, de afspraak staat, op 18 april komen de volgende tien kinderboekenschrijvers naar "De Vlint" toe: Kate Schlingemann Marlies Verhelst Inge de Bie Fabien van Kempen Thérèse Major Mariken Jongman Gonneke Huizing Annejoke Smids Harm de Jonge Corien Oranje Zij staan dan voor minimaal één, maximaal drie groepen en vertellen over hun boeken. Ook hebben de meeste van deze schrijvers nog weer boeken gegeven, die de school nu heeft, zodat de groepen zich kunnen voorbereiden op het bezoek. Ondertussen ga ik ook media benaderen. Het duurt nog wel even voordat de "happening" is, dus ik ben gister begonnen met contact op te nemen met mensen met wie ik al een connectie heb. Afgelopen herfst ben ik door iemand van het Dagblad van het Noorden en door iemand van De Gezinsbode en de Noorderkrant geïnterviewd in verband met mijn bundel trouwcolumns. Louis Stiller van Schrijven Magazine heb ik weleens contact mee gehad vanwege dit forum en ik heb hem eens ontmoet op een meeting. Deze drie mensen heb ik gister gemaild over mijn initiatieven en of die een artikel waard zijn. Met Louis Stiller heb ik zojuist afgesproken dat ik er een Resumé over ga schrijven voor het juninummer van Schrijven Magazine. Ik mag hierin alle schrijvers bij naam noemen, erg leuk dus! Iedereen die boeken heeft gestuurd: heel erg bedankt! Iedereen die geen boeken heeft gestuurd: het kan nog steeds! ;)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, jammer van je overleden hondje. Ik wens jou en kleine Zjors sterkte hiermee. Eerste post is bijgewerkt.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja! Er heeft weer een auteur toegezegd mee te doen, namelijk Annejoke Smids. Favake, Zjors en asdale, zouden jullie nog willen laten weten hoe jullie zitten qua beschikbaarheid? Ik heb op zeer korte termijn overleg met het OR-lid dat aan mij gekoppeld is. Als ik meer weet, post ik het hier natuurlijk.
Ik kan alle data,alleen de dinsdagmiddag en donderdagmiddag komen wat slecht uit gezien de logistiek hier in huis.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar alle schrijvers die aangegeven hebben wel mee te willen werken. Check je mail dus!

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je misschien al meer over de datum in januari? Met de kerstvakantie voor de deur wordt het anders wat kort dag om het geregeld te krijgen met mijn duo.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gunst, ik vind hier zojuist de envelop met mijn feetjes erin. Ik dacht echt dat ik ze al verstuurd had. Zoinks.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ing, nee. :( Het OR-lid probeert al tijden een afspraak met de directrice te maken, maar ze bereikt haar niet. Dat wordt dus niets meer voor de kerstvakantie. :( Ik dacht, we sturen even een mailtje naar de directrice over ons initiatief, die zegt, goh, wat leuk, mailt de docenten en wie ja zegt krijgt een schrijver voor de klas en wie nee zegt niet. Simpel. Te simpel, want er moet allerlei overleg plaatsvinden en dat gebeurt dus niet. Ik hoop alleen maar dat het nog wel door kan gaan, desnoods niet in januari maar later. De directie heeft het erg druk nu, vanwege kerst en de verhzuiingen en dingen regelen met noodgebouwen enzovoort. @Ceridwen, nee, de Feetjes heb ik nog steeds niet :mad: :)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het gehoord, Trenke, je deed het hartstikke goed! :thumbsup: Hopelijk levert dit nog veel meer boeken op, zou mooi zijn! Gaat Radio Noord ook nog aandacht besteden aan 18 april?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanaf 42.43 minuten, uitzending van vandaag, Radio Noord, ben ik te beluisteren: http://www.rtvnoord.nl/radio/radio_gemist.asp @Zjors, sorry, ik het hem ontvangen en het is me er door drukte nog doorgeschoten te reageren. Ik mail! @eef en Ing, dank jullie wel!
Gaat Radio Noord ook nog aandacht besteden aan 18 april?
Ik weet het niet, ik kreeg de indruk dat ik wel érg op tijd was met de media inlichten, want ze zeiden dat ze dat tegen die tijd wel zouden zien. Als ik niets hoor neem ik een week van tevoren weer contact op. :)