Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

update - Geef kinderboeken vanwege de brand!

Zo, ik ververs de inhoud van deze openingspost even. In november deed ik hier een oproep voor het geven van kinderboeken. Ik richtte mij op de kinderboekenschrijvers, maar men reageerde door te vragen of mensen niet gewoon in hun kasten konden kijken of ze nog wat hadden liggen. Dat kon! Omdat men hier zo enthousiast reageerde, plaatste ik ook een oproep op mijn Hyves en Whoopsiedaisy. Uiteindelijk heb ik een kleine 170 boeken ontvangen! Zie de foto. http://img140.imageshack.us/img140/8651/mijnboekenvoordebrand.jpg En dat zijn ze lang niet allemaal. Iemand die mijn blog las, plaatste ook een oproep op Marktplaats. Deze oproep leverde nog veel meer boeken op dan ik al had ontvangen! Het werden er te veel om zelf in de computer te zetten, maar dit gaat op school (ook onder andere met mijn hulp) nog wel gebeuren. Toevallig wou de directrice een bibliotheek starten, dus met deze boeken is er een mooi begin. Op de foto de dozen met de gegeven boeken op een rij. http://img820.imageshack.us/img820/1268/boekenvoorbrand.jpg Daarnaast opperde Thérèse dat er misschien iets geregeld kon worden met schrijvers die naar de school zouden komen en dat is, na veel overleg, gelukt! Dat wil zeggen, de afspraak staat, op 18 april komen de volgende tien kinderboekenschrijvers naar "De Vlint" toe: Kate Schlingemann Marlies Verhelst Inge de Bie Fabien van Kempen Thérèse Major Mariken Jongman Gonneke Huizing Annejoke Smids Harm de Jonge Corien Oranje Zij staan dan voor minimaal één, maximaal drie groepen en vertellen over hun boeken. Ook hebben de meeste van deze schrijvers nog weer boeken gegeven, die de school nu heeft, zodat de groepen zich kunnen voorbereiden op het bezoek. Ondertussen ga ik ook media benaderen. Het duurt nog wel even voordat de "happening" is, dus ik ben gister begonnen met contact op te nemen met mensen met wie ik al een connectie heb. Afgelopen herfst ben ik door iemand van het Dagblad van het Noorden en door iemand van De Gezinsbode en de Noorderkrant geïnterviewd in verband met mijn bundel trouwcolumns. Louis Stiller van Schrijven Magazine heb ik weleens contact mee gehad vanwege dit forum en ik heb hem eens ontmoet op een meeting. Deze drie mensen heb ik gister gemaild over mijn initiatieven en of die een artikel waard zijn. Met Louis Stiller heb ik zojuist afgesproken dat ik er een Resumé over ga schrijven voor het juninummer van Schrijven Magazine. Ik mag hierin alle schrijvers bij naam noemen, erg leuk dus! Iedereen die boeken heeft gestuurd: heel erg bedankt! Iedereen die geen boeken heeft gestuurd: het kan nog steeds! ;)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels heb ik hier boeken binnen van Eef, Judy en Marlies; helemaal geweldig! :thumbsup: :zoen: Maar, lieve sollers, het is natuurlijk EXTRA leuk als je een eigen boek geeft, als je er even iets in zet! ;) :thumbsup: Eef! En ondertussen heb ik uitgevers Kluitman en Pica ook benaderd, zij gaan boeken sturen, hebben ze gezegd. Jippie! Ga misschien nog wel meer uitgevers benaderen. :D

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar, lieve sollers, het is natuurlijk EXTRA leuk als je een eigen boek geeft, als je er even iets in zet! ;) :thumbsup: Eef!
Ja, dat bedacht ik me ook. Nádat ik het hele pakje had dichtgetaped... Maar er staat toch al iets van mij in het boek Trenke? Alle tekst is door mij gedaan :D

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geweldig initiatief, Trenke. Helaas heb ik geen kinderboeken. Die ik heb gekocht waren van sollers en heb ik aan mijn kleinkinderen gegeven. Ik kan ze moeilijk weer afpakken. Ik wens je heel veel succes met de actie. :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De volgende uitgevers hebben bericht van me gehad, of ze boeken willen doneren en of ze nog schrijvers weten die aan de "happening" willen meedoen: Ars Scribendi Christofoor De Eenhoorn The house of books De Inktvis Leopold Ploegsma Querido Sjaloom Unieboek Delubas De vier windstreken De Eekhoorn Pimento Inmiddels heb ik ook een toezegging van een Groninger schrijfster binnen, die dus wel mee wil werken. Uitgeverij Pica heb ik gister gevraagd en die heeft ook aangegeven boeken op te zullen sturen. Geweldig!

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super dat het zo goed loopt! Ik zal je zo even mailen, want ik dacht je adres te hebben, maar kan het nergens vinden. Dan gaan ze morgen op de bus. En januari, ik wil al heel lang weer richting Groningen, dus zet me maar op de lijst!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zet mij maar op de happeninglijst. Ik heb ook wel zin om weer naar Groningen te gaan. Ik ben er inmiddels al aardig vertrouwd geraakt. Het is wel afhankelijk van de dag, want ik werk op twee vaste dagen. Denk je aan het geven van gastlessen in verschillende klassen door verschillende auteurs en daarna een soort algemene boekenmarkt op het plein (of in de aula: is vast warmer in januari). Het lijkt me zo leuk als er die dag heel veel gastlessen gegeven worden! Leuk om ook bij collega's te kijken.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, ik vind het een goed initiatief en ik doneer een Biertje Casper, een S van Simon, en een Mijn vader zit vast. Ook heb ik nog een Aan tafel bundel van het Kinderkijkersproject voor je. Daar staat een verhaal van mij in. Ik speel met het idee de reis naar Groningen te ondernemen. Pff, ja ver...weet nog niet...maar, eh, als ik naar de januarihappening zou komen, kan ik de boeken niet dan ook meebrengen? (Op zolder staat ook nog een en ander wat we kunnen missen)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, misschien ook Clavis nog vragen en Van Tricht? En ik zou een berichtje sturen naar de VvL (vereniging van letterkundigen) of ze het willen doorsturen aan de afdeling jeugdboekenschrijvers. En een berichtje naar Ted van Lieshout, of hij het op zijn blog wil zetten.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar, lieve sollers, het is natuurlijk EXTRA leuk als je een eigen boek geeft, als je er even iets in zet! ;) :thumbsup: Eef!
Ja, dat bedacht ik me ook. Nádat ik het hele pakje had dichtgetaped... Maar er staat toch al iets van mij in het boek Trenke? Alle tekst is door mij gedaan :D
:D :D :D *lol*

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, misschien ook Clavis nog vragen en Van Tricht? En ik zou een berichtje sturen naar de VvL (vereniging van letterkundigen) of ze het willen doorsturen aan de afdeling jeugdboekenschrijvers. En een berichtje naar Ted van Lieshout, of hij het op zijn blog wil zetten.
Clavis en Van Tricht zijn benaderd en ook de VvL heb ik een bericht gestuurd. Ted van Lieshout benader ik niet, omdat ik nu al via heel veel kanalen insteek op de jeugdboekenschrijvers. Ik vraag de uitgevers namelijk ook in mijn bericht om hun schrijvers te benaderen. Daarbij is het niet zo heel slim van me om er zo'n grootschalig project van te maken, terwijl ik dus overspannen thuis zit. Ik moet het hier nu echt bij laten, anders ben ik bang dat ik het niet ga redden. Heb er al vele uren in zitten.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je een boek naar me gestuurd, check dan alsjeblieft in het begintopic of het is aangekomen! Zo hoef ik niet iedereen weer een aparte bevestiging te sturen. Ik ga het daar bijhouden, omdat de locatiemanager bij de boeken ook een overzicht krijgt welke boeken hij van wie gekregen heeft. @Judy, is jouw boek alleen voor peuters, of ook voor kleuters? Ik heb de indruk dat het ook prima voor kleuters kan, toch?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hoor, Trenke. Adviesleeftijd is volgens mij tussen de 3 en 6 jaar.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Judy, bedankt voor je antwoord. Inmiddels uitgebreid overleg gehad. Mazzel, een buurvrouw blijkt in de OR van de school te zitten. Zij gaat in de groep gooien wie aan mij gekoppeld gaat worden voor de verdere organisatie. Het schijnt dat er in januari een openingsfeest geregeld gaat worden. Daar zijn nog geen details van bekend. Wel gaat het waarschijnlijk aan het eind van een vrijdagmiddag gepland worden, zodat de docenten niet weer in het weekend belast worden. Zij hebben namelijk ontzettend veel extra tijd zitten in het regelen van allemaal dingen. Ik hoop dat er veel sollers zijn die aan het eind van een vrijdagmiddag kunnen!

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, mijn boeken zjn vandaag op de bus gegaan. Ik hou het begintopic in de gaten. Fijn om nu al te weten dat het waarschijnlijk een vrijdagmiddag gaat worden.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, wat vreselijk jammer dat het op een vrijdag is. Dan werk ik en ik kan nooit vrij vragen (onderwijs).

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn vier boeken naar je onderweg, Trenke! Als ik op tijd weet welke vrijdag het wordt, kan ik proberen mijn werkdag te ruilen met mijn duo (ook onderwijs :D )

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marria @Ing, fijn, die boeken die onderweg zijn! Verder: een vrijdag is nog niet zeker, als er dan bijna niemand kan, zou het kunnen dat het op een andere dag geregeld wordt. Echter, als de meesten wel kunnen is dat voor de school dus erg plezierig. Ik verwacht ergens komende week, uiterlijk een week later al iets concreter te kunnen zijn over mogelijke data. Neemt niet weg dat het handig is als de schrijvers die mee zouden willen doen, in dit topic zetten wanneer zij beschikbaar zouden zijn! Met natuurlijk opmerkingen als: als ik het op tijd weet, kan ik mijn dagen misschien omwisselen erbij. :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Januari is dus zeker? Ik kan altijd op maandag en donderdag. Op woensdag lees ik altijd voor in de bibliotheek en op de woensdagen heb ik al wat meer afspraken staan. Ik kan helaas niet ruilen. Dat is wel heel jammer. Ik houd het topic in de gaten. Misschien wordt het wel een schrijversweek, daar in Groningen! Een week vol lees- en voordrachtactiviteiten!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kom net terug van een ritje naar Tjibbe Veldkamp. Die beste man heeft maar liefst drie dozen met boeken gegeven! Ik vind het helemaal geweldig! Ik ga morgen eens kijken wat allemaal. Had me voorgenomen om van alle gulle gevers een overzicht te maken wie wat heeft gegeven, maar het zijn ECHT heel veel boeken. Van hem hoefde het niet, maar misschien doe ik het toch. Ben wel benieuwd hoeveel boeken van hemzelf ertussen zitten. :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sjonge, dat wordt wel de rijkste aan boeken-school in de geschiedenis! Geweldig. Ik wil graag naar Griens komen, en dan boeken meenemen, hoor graag wanneer en waar; die dag regel ik wel om dingen heen, ben nog steeds flexibel... daag Kate

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed initiatief, Trenke. Ik heb nog geen boek om weg te geven, maar in juni/juli is een exemplaar van mijn boek vast welkom. En Ploegsma hoef ik niet meer te vragen, dat heb je zelf al gedaan zie ik. :thumbsup:

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, je mag mij ook op de lijst zetten voor de happening. Ik heb een aantal jaren geleden een paar verhalen geschreven over de katten Maus en Mo die ik altijd voorlas in de klas van mijn zoontje. Die zou ik nu ook kunnen voorlezen. En de boeken komen jouw kant op hoor!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk van Tjibbe Veldkamp. Als auteur en vader van kleine kinderen snapt hij natuurlijk als geen ander hoe belangrijk het is om te lezen.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het begintopic heb ik neergezet wie tot nu toe heeft toegezegd wel mee te willen doen aan de "happening". Willen mensen doorgeven wanneer ze beschikbaar zouden zijn?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om compleet te zijn wil ik wel melden dat woensdagen en donderdagen voor mij niet handig zijn. Maar laat het alsjeblieft niet van mij afhangen. Vanwege de reistijd twijfel ik heel erg of ik wel zal komen.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Zie # 7, # 9 en # 10. Ik begrijp niet waarom je in je openingspost een vraagteken achter mijn naam hebt gezet? :? Alleen zondag 30 januari kan ik niet.