Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leeftijd - Belangrijk?

Hallo, (Ik ben hier net nieuw, en ik val maar meteen met de deur in huis): Ik houd van schrijven, maar ik ben pas 14 jaar. Kan ik dan al verhalen gaan uitgeven? En zo ja, hoe kan ik dat het beste doen? Is 14 jaar niet te jong?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 jaar is jong, maar niets is onmogelijk. Schrijf gewoon lekker door en op het moment dat je denkt dat je script oke is, laat het dan aan wat proeflezers lezen en wellicht kun je het dan opsturen naar een uitgever. In ieder geval welkom hier en veel plezier!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet te jong. Ken je het boek van Anne Frank? En weet je hoe oud ze was, toen ze het schreef?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig! Zo jong en dan al schrijven. Gewoon doorgaan en laat mensen die weten waar ze het over hebben je werk eens bekijken voor je het naar een uitgever stuurt. Je kan hier ook alles vragen en veel leren. Iedereen helpt hier elkaar zoveel mogenlijk.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier zijn ook meer topics over, bijvoorbeeld het topic van Eslje Fiderelsje. Zij had een vergelijkbare vraag. We reageren steeds hetzelfde: als je echt iets te bieden hebt, doet je leeftijd er niet toe. Heel veel succes! :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk zeker dat het kan, maar als je 14 bent kun je ook nog groeien. Maar dat kan misschien altijd. Ik bedoel groeien in de zin van uitzoeken hoe en wat je precies wil schrijven, veel van anderen lezen, etc. Ik ben nu 19 en het lijkt me tof als iemand mijn gedichten zou willen uitgeven, maar tegelijkertijd weet ik nog steeds niet wat ik uitgegeven zou willen zien. Ik ben niet snel tevreden of zo.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 jaar is niet te jong. Iemand die ik ken(de) had op haar 14e een boek af en een uitgever wou echt zelfs uitgeven, dus veel maakt leeftijd niet uit :) De jongste schrijver was zelfs veel jonger dan jij: klik hiero

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de boekenbijlage Cicero van de Volkskrant stond enkele weken een meisje wat nu naar de universiteit ging (dus wat was ze 18, 19) en al een reeks aan boeken op haar naam had in het genre van Carry Slee en Francine Oomen. Als je nu 14 bent, dan oefen je ook gewoon door tot je 15, 16 bent en dan ga je lekker uitgeven. The sky is the limit!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik ben 15 en ik heb ook net een boek af, en ik ga het denk ik komende week naar een uitgeverij sturen. dus ik zou het gewoon doen, net als! zonde om het niet te doen omdat je je te jong vindt, echt waar