Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

uitgeven kinderboek

Ik ben wat aan het snuffelen op zoek naar uitgevers van kinderboeken. Nu kwam ik een kleine uitgever tegen, (Leuk Leren) die maar een paar boeken op de site heeft staan. Het is een educatieve uitgever met boeken gericht op het multiculturele. Dit zou perfect kunnen zijn voor mijn boek. Aangezien hier nogal wat juffen en meesters rondlopen hoop ik dat iemand deze uitgever kent. http://www.uitgeverijleukleren.nl/

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken de uitgeverij leuk leren niet, maar ik heb hier wel een stapel brochures met nieuwe boeken van 2008 van allemaal kinderboekenuitgevers, dus als je namen wilt weten dan kan ik ze wel voor je opschrijven :)

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt altijd even contact met ze opnemen, toch? Misschien zitten ze te wachten op boekjes als die van jou. (En misschien ook niet, of misschien geven ze geen goed contract, maar het sturen van een mailtje met eventueel een fragment lijkt me de moeite waard). De site ziet er goed, fris en professioneel uit, vind ik. Zjors moet er ook maar even naar kijken. Het lijkt me wel een uitgeverij om aan haar 'verzameling' toe te voegen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Noekie, ik heb een enorme lijst met kinderboekenuitgevers gevonden bij Blanco regel. het ging mij om deze ene. Stel dat alle scholen die boeken hebben liggen. Zou het toch heel aantrekkelijk maken. :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Marriejeanne zoiets dacht ik ook. Het lijkt me een frisse jonge uitgeverij. Volgende week begin ik met het versturen. Eerst een lijst maken.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nooit van deze uitgever gehoord, Ellis. Maar de site en de bedoelingen zien er goed uit. Het past wel bij jouw boek, denk ik. Wat ik zelf ook altijd doe: ik kijk bij biebs in de catalogus of ze veel boeken van de uitgever hebben staan. Dan weet je meer over de verkoopcijfers. Dus je googled op bieb Breda (en nog een aantal) bijvoorbeeld en die heeft van deze uitgever geen enkel boek. Dat hoeft niet vreemd te zijn, het kan zijn dat ze nauwelijks van educatieve uitgevers aankopen (behalve Zwijssen, die domineert de markt). Het kan ook wat zeggen over de kwaliteit van de boeken, maar dat hoeft dus niet. Het zegt wel wat over de leenvergoedingen die je dan (niet) krijgt. Dat moet je even meenemen in je gedachten over het contract. Maar ik kan me voorstellen dat dit soort boeken veel aangekocht worden bij scholen. Vraag om de oplage als ze met je in zee willen. Het lijkt mij wel een uitgever waar ik voor zou willen schrijven, inderdaad Marriejeanne.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Hebben ze straks ineens een hele lading op de site staan. Van DeEllis, van Zjors, van Marriejeanne, goed zo.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat jullie met je diverse achtergronden best wel iets kunnen betekenen voor deze uitgeverij. DeEllis, voor jou een uitgelezen kans om deze uitgeverij van wat nieuw materiaal te voorzien. Want van een titel kunnen ze niet leven.....

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat zal ook niet de bedoeling zijn, Phantom. Dit soort uitgeverijen worden meestal met andere bedoelingen opgezet.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie voor het meedenken, Ik zou niet op het idee komen het bestand van een bib op het internet te zoeken. Dank je voor de tip Zjors.
Dat zal ook niet de bedoeling zijn, Phantom. Dit soort uitgeverijen worden meestal met andere bedoelingen opgezet.
Leg dit eens uit Zjors. Ik ken dat wereldje niet en begrijp niet goed wat je ermee bedoeld.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vaak worden dit soort uitgeverijen meer uit een soort idealisme opgezet. Ik ken deze uitgeverij niet hoor, dus ik weet het niet van hen. Maar ik schrijf ook voor uitgevers wiens wens het niet is om zo snel mogelijk zo groot mogelijk te worden en ervan te leven, maar ze willen boeken aanbieden die ontbreken in de markt en doen dat naast een andere baan. Ik tel even een en een op. Deze uitgever wil boeken uitgeven voor kinderen waarin de hoofdpersonen multicultureel zijn en niet altijd standaard blank. Daarnaast stond er deze week een artikel in ik dacht NRC, kan ook Volkskrant zijn geweest, dat het zo moeilijk is om kinderboeken te vinden met allochtone hoofdpersonen. De allochtone schrjvers in ons land (Kader Abdollah en Abdelkader Benali en zo of hoe schrijf je die namen ) hebben er geen zin in ondanks de beurzen die ze kunnen krijgen. Zoiets was de strekking van het verhaal. Ik merk zelf ook vaak dat uitgevers toch het liefst weer die blanke hoofdpersonen willen, terwijl de jeugd voor een groot deel gekleurd is. Ik mik dan ook zoveel mogelijk gekleurde kids in mijn boeken. Het zou heel wel kunnen dat jouw boek daar in goede aarde valt en dat de uitgever klein is hoeft echt geen probleem te zijn. Ik zou ze zeker in je lijst opnemen.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ken deze uitgeverij ook niet. Hij lijkt me ook wel wat voor mijn plannen. ;) Mijn werk is uitgekomen bij 'grote' educatieve uitgeverijen. Het zijn enigszins 'traditionele' uitgeverijen in de zin dat ze zich niet speciaal richten op de 'veranderende maatschappij', dus multiculti of meer aandacht voor 'kinderen met mogelijkheden'. Het is al heel wat als ze regelmatig een gekleurd kind laten optreden in hun uitgaven. In een taalboek voor het basisonderwijs zijn op mijn aandringen, en dat had nog heel wat voeten in aarde, hoofdstukken opgenomen die uitgingen van een andere cultuur, een andere taal (jongerentaal bijvoorbeeld), een handicap, enzovoort. Ik ben er trots op dat ik met mijn gedram het voor elkaar gekregen heb. Maar de hoofdlijn blijft toch: blank, gezond van lijf en leden en nederlands als moerstaal. Helaas. :( Daarom ook dat er andere uitgeverijen op de markt verschijnen. En terecht! Ze zijn vaak wat kleiner en gerichter. Het lijkt me dat jij zeker terecht kan bij zo'n uitgeverij als deze. Gezien je boek en gezien je eigen ervaringen. Dus: neem contact op en onderzoek de mogelijkheden! :)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat heb ik gedaan, maar ik wacht al negen maanden op een antwoord. :tear: Ik heb nog maar eens een mail gestuurd.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was een beetje een hektische,moeilijke periode, maar we gaan nu weer met frisse moed tegenaan! Dus excuses voor het niet terugmailen....Wie weet tot later! Succes ermee iig! EJ Tak Leuk Leren

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is niet persoonlijk maar meer algemeen. Ik blijf het extreem slordig vinden. Zeker als je ziet dat automatisch antwoorden niet zo moeilijk is. Daarin is een stukje uitleg, dat heel veel goodwill kan opleveren een kleine moeite. Ja ja ik weet dat uitgevers het druk hebben en al die dingen meer. Maar. Een schrijver die serieus bezig is, succesvol of niet, met talent of zonder, stopt ook heel veel tijd in een manuscript. Is het dan te veel om te vragen om een antwoord? Wat zouden uitgevers doen als er vanaf morgen geen manuscripten meer binnen zouden komen? Ik dacht dat het een wisselwerking was. In de praktijk valt dit nogal tegen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hmmm, die uitgeverij leukleren hou ik in mijn achterhoofd. Ik schrijf nu een boek over autisme, met uitleg in JipenJanneketaal, na de uitleg een verhaaltje.