Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het opsturen van een manuscript.

Op het moment zit ik te piekeren over het 'inpakken' van manuscript dat ik wil opsturen. Het manuscript zelf wil ik in een snelhechter doen. Maar dan... Er komt (natuurlijk) een begeleidende brief bij, een korte biografie en een synopsis. Nu vraag ik mij af hoe ik die erbij moet gaan doen. Het manuscript in de snelhechter en de andere toebehoren dan 'los' in de envelop stoppen. Of voorzie ik de begeleidende brief -en de rest- eveneens van gaatjes en doe vervolgens het geheel in de snelhechter? Als de envelop door een receptioniste wordt opengemaakt (denk ik dan) zou het zomaar kunnen gebeuren dat de los bijgevoegde papieren en het manuscript gescheiden raken, toch?! Maar het staat eigenlijk ook niet geweldig fraai om de brief + de rest ook van gaatjes te voorzien en in de snelhechter te doen. Hoe gaat dat meestal, denken -of weten- jullie?

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ook met een gewoon elastiekje? Stuur ze dan als losse vellen in een plastic of kartonnen steekmap. Je bijgaande papieren kun je wel aan elkaar nieten en erbij in het mapje steken. Succes ermee! :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn dank voor het meedenken en de succeswensen! Het manuscript ligt nu -losbladig- in een plastic map met een elastiek er omheen. Het elastiek zit vast aan de map, een zogenaamde: Elastomap. De andere papieren liggen óp de map, steken een stukje onder het elastiek van de map. Het geheel gaat nú naar het postkantoor.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Kun je over dit probleem niet een leuk manuscriptje erbij maken, Scorpio? 27 pagina's moet zo langzamerhand wel lukken... gewooon ter opvulling. Dan past het elastiekje tenminste. :) Succes, anyway! :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe altijd een paperclip om mijn hoofdstukken en de begeleidende brief er los bovenop. Alleen de eerste pagina van de brief heeft mijn naam en adres, verder niets. Alles opstapelen, met brief bovenop in een grote enveloppe doen. Goed dichtplakken. Adres uitgever en mijne, als afzender aan de voorkant, porto erbij, klaar. Oh ja, ik voeg altijd een stukje toe dat ik het manuscript niet toegestuurd hoef te krijgen en alleen de ontvangst van het mnauscript graag wil weten. Maar dat kan per email. Dat scheelt hun ook weer kosten.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je al een ontvangstbevestiging van je manuscript ontvangen Scorpio? Dan weet je zeker dat het goed aangekomen is, met elastiekjes, paperclips of andere techieken. Ik duim voor een postief antwoord voor je. :nod: Ik heb ook twee manuscripten opgestuurd, De ene kreeg ik een keurige ontvangstbevestiging. Van de andere weer niet. Kijk, dan begint pas echt de onzekerheid. :puke: Is het wel aangekomen? Zal ik daarvoor bellen? :paranoid: Maar ja, ergens in een topic gelezen dat iemand daarvoor naar een uitgever belde en vrij snel zijn maunscript afgewezen terug kreeg. :( Dan durf ik dat natuurlijk niet meer.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, uitgevers schijnen het nogal vervelend te vinden om (in hun ogen) overbodige telefoontjes te krijgen. Ik heb ook géén ontvangstbevestigingen gekregen. Erg onattent van die uitgevers, maar ze schijnen er niets aan te kunnen doen... zo zijn ze nu eenmaal! Niet iedere uitgever is "zo" natuurlijk, ik wil ze dan ook niet allemaal over één kam scheren.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jammer Scorpio, dat je nog niets gehoord hebt. Het is een heel verschil, de ene uitgever of de andere. :)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad Ariadne, gelukkig zijn er hele aardige bij. Anders zou je helemaal geen uitgever meer durven benaderen.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een mapje gebruikt waar je dus eigenlijk makkelijk zonder perforator o.i.d. je papier in kunt opbergen. Ik had toendertijd wél 31 bladzijdes. Op het mapje heb ik gewoon een label geplakt. Je kon de blaadjes (als men ze wilde kopiëren) er makkelijk uit halen. Je kunt die mapjes gewoon bij Bruna halen... Dat lijkt míj het makkelijkst.