Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

nog maar 8 emailadresjes.

Hoi beste schrijfvrienden, Nou, de finish komt in zicht, Dankzij jullie geweldige steun sta ik nu op nog slechts acht pasjes voor de streep. hijg hijg hijg, wat een toestand, al dat gebedel, gejakker, gemail aan totaal onbekenden. Neem me alsjeblieft niet kwalijk als ik als een zielig bedelaartje overkom die jullie steeds weer lastig valt. Zo iemand die met een collectebus schuddend door de menigte loopt en steeds weer vraagt, "mag ik van u een emailadresje?" Natuurlijk wil ik mijn lijst van emailadressen beschikbaar stellen, maar het is wel zo. De Free Musketeers willen hier wat aan verdienen, het is de bedoeling dat een paar van de mensjes die de reclame krijgen wat koopt. Waarom zou je niet. De Free Musketers heeft een goede site vol met alelrlei verschillende boeken die er prima uitzien. zo tegen de feestdagen vind je er wie weet wel een leuk cadeautje voor familie, vrienden of jezelf. Deze internetuitgeverij drukt uiteindelijk een boek met een mooie voor en achterkant. Er moet een bulptekst op de achterkant komen en je mag ook tekstjes voorin zetten, zoals; "met enorme dank aan alle lieve medeschrijvers van de geweldige schrijversite schrijvenonline." Ik wil die namen ook wel stuk voor stuk noemen, van iedereen die me geholpen heeft, maar dan krijgen we net zo een waslijst als van al de leden van de, "In de ban van de ring Fanclub." zoals ik al aanbood. Als dank voor iedereen die me een emailadres gaf. -Ik heb een eigen Harry Potter verhaal geschreven met 8 hoofdstukjes. Harry is jarig en krijgt geweldige leuke cadeautjes. een faunatenring, een vakantietje naar een pretkasteel vol hongerige draken en,... een eigen huiself. Dat al die cadeautjes voor de nodige problemen zorgen laat zich raden. wie daar zin in heeft, kan ik een hoofdstukje opsturen. -Wie van detectives houdt, daarvoor heb ik een paar verhaaltjes van Rechter Tie voor, De Chinese rechter die ruim achthonderd jaar geleden al op geheel eigen wijze moorden oplostte. -Of een eigen verhaal van de Hobbit. Sam Gewissis heeft een hele rits kinderen, de jongste heeft hij Frodo genoemt en die aard absoluut niet naar de andre hobbits. Kleine Frodo wil avonturen beleven en loopt op een dag weg. Sam Gewissis ziet geen andere oplossing en stuurt de twee losbandige neven erop af, Merijn en Pepijn verveelden zich toch al. Het lijkt hun geen probleem om de kleine hobbit te vinden, maar de kleine Frodo is hardnekkiger als gedacht en niet van plan terug te gaan. Als hij midden in een storm een vliegende draak wegjaagt valt er vlak voor hem een tas uit de lucht. In die tas zit iets heel belangrijks... Natuurlijk heb ik nog veel meer verhalen geschreven in totaal ruim 8 boeken, sommige een flinke Jean Auwel formaat. Maar die wil ik ooit uitgaan geven en dus liever voor mezelf houden. Hebben jullie ook al gehoord van de schrijfwedstrijd van de uitgeverij Charish? Onderwerp Dwergen en woeste rivier. maximaal 150 kantjes. Heerlijk, dat is pas genieten voor een echte tikmaniak. Dus, beste medeschrijvers, mijn dank is groot voor jullie enorme vriendelijkheid om me aan al die emailadresjes te helpen. Nog maar acht. Pompompedepom, waarom blijft mijn mailbox leeg als je er om de tien tellen naar kijkt?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dries, Ik heb mijn excuses al aangeboden voor het aanmaken van zoveel onderwerpen. dat zal ik niet meer doen. als iedereen me niet te lastig vind wil ik graag op deze site blijven en lekker meepraten over schrijven en allerlei daaruit voorkomende onderwerpen. Dan ben ik geen eenzame, roepende in de woestijn meer. Hoi Mario Kluser, je bent echt handig met computerklusjes of niet? Maar of de Free Muketeers geen argwaan krijgt met deze emailadresjes? Ik zal ze in ieder geval achter de hand houden. Ik hoef er nog maar 3!!! Joepiee! Dan gaat het grote wonder gebeuren. Er wordt een boekwerk geprint en zijn naam zal Jakuan zijn. Brr, dat klinkt wel erg plechtig. Ik heb alle jullie reacties en stukjes gelezen en begin wel een beetje te aarzelen of het wel echt goed is om een internetboek uit te geven. Er zitten wel erg veel haken en ogen aan. Vooral dat niet nakijken op stijl en tikfouten maakt me nu erge zorgen. Maar ik heb nog de stille hoop van vier andere gewone uitgevers een postief antwoord te krijgen. Naar detectives en romans zijn altijd vraag, toch? Maar de grote vraag blijft, zullen de mensen juist die van mij willen lezen? Tja, wie ben ik eigenlijk? Stille waters hebben diepe gronden. Ik weet niet wat jullie van mij denken als ik over een tienerboek praat. Dat klinkt vrij onschuldig Eigenlijk ben ik helemaal niet zo lief en onschuldig, want ik schrijf over bovennatuurlijke verschijnselen. Soms zijn die best bloerig en eng. He bah, dat klinkt weer te negatief. Even een kleine uitleg. Als kind, een jaartje of negen ofzo, was ik parnormaal begaafd. Ik had helderziende dromen, zag bovenatuurlijke verschijningen en voelde aanwezigheden aan. Dat dit mij doodsbang maakte is geen wonder. Op mijn 14e had ik een reïncarnatiedroom waarin "ik" doodging en het licht zag. Dit heeft diepe indruk op mij gemaakt. Gek genoeg sprak ik hier met niemand van mijn familie over. Wel eens met vriendjes, maar die lachden me uit. Ik merkte wel dat ik heel anders als de andere kinderen was en trok me terug. Tel hierbij op dat mijn ouders eeuwig ruzie hadden en mij daarbij betrokken. Dat mijn beste en enige vriendin me patsboem liet vallen. Ik groeide hierdoor als een eenzaam stil meisje op. Mijn enige echte vrienden waren onze honden en katten. Met honden en katten heb ik een prima band, op straat komen ze altijd op me af. Mensen snap ik niet. Daardoor ben ik ook niet goed in het omgaan met "normale" mensen. Op school, met opstel maken kreeg ik door goed te zijn in verhaaltjes verzinnen. dus schreef ik een pagina grote stukjes over van alles en nog wat. Ik was ongeveer zestien toen ik in een droom een vreselijk spannend verhaal doorkeeeg. Hier ben ik meteen aan gaan schrijven. Dat heb ik gedaan tot mijn 22ste, (resultaat 19 dikke schriftjes vol,) toen leerde ik een ongelovelijke lieve knul kennen. Hij is mijn prins op het witte paard en moppert niet eens als ik weer de hele dag achter de computer heb gezeten in plaats van het huishouden te doen. (blech!) In al die jaren ben ik door blijven schrijven. nog steeds heeft het bovennatuurlijke mijn interesse, want ik ben, vooral op oude plaatsen heldervoelend, helderhorend en soms helderziend. Daar ben ik nu niet meer bang voor, maar vind het grappig. Dat wil ik ook in mijn boeken uitdragen, dat je helemaal niet bang voor het bovennatuurlijke hoeft te zijn, want als je dat wel bent, komen er negatieve verschijningen op je af die je nog banger willen maken. Omdat ze daar op teren. Het is dus beter om niet bang te zijn als er onverwachts iets beweegt, zonder dat een levend wezen het aanraakt of als je ineens een verschijning ziet. Makkelijk gezegd, ik weet het. Mijn laatste verschijning was een oude vrouw in de caravan van mijn ouders. I see dead people! Nu is het bijna zover dat er een boek uitgegeven gaat worden. Dat is enorm spannend. Of de Free Musketeers mij nu echt roem en glorie gaan brengen weet ik niet. Ik wil gewoon graag mensen amuseren en helpen met mijn verhalen. Ik schrijf ook graag grappige verhaaltjes hoor, het gaat niet altijd over enge spoken. Humor heeft me door veel nare situaties gehaald. Keep on smiling! (: nou ja, nu weten jullie in ieder geval iets meer van mij. Petra.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan je dat als helderziende dan niet zien of free Musketeers je roem en glorie gaan brengen? Oké, grapje. Als je over enkele weken heel nuchter naar je postings terug kijkt kan je het antwoord er zelf op geven.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mario, Hartelijk dank voor het geven van je emailadressen, echt enorm lief van je om die aan te maken. Ben toch een beetje huiverig om ze te gebruiken. Big Broter is watching us, Van de Free Musketeers zitten ze ook op de site en zien dan jouw zelf gemaakte adressen. Zouden ze dan niet tegen mij gaan zeggen, hoho, die tellen niet, zoek maar weer twee anderen? Toch vind ik het hartstikke lief van je hoe je mee denkt hoor. Dries, sorry, sorry, niet slaan! Ik heb met veel pijn en moeite, dankzij veel goede adviezen eindelijk boekpresesentatie gevonden. Maakte dus keurig bij boekpresentatie een stukje van Jakuan aan. Heb het geplaatst. Staat het toch bij de gewone onderwerpen. Ikke niet begrijp, boehoe, Je moet het maar verplaatsen hoor. Ik wil niet alle stukjes van de anderen steeds verdringen. Hoi Cheops, Bij deze is dus een stukje van Jakuan op de site geplaatst. Daar heb ik ook wat uitleg bij gegeven. Tja, media-aandacht? Hoe kom je daaraan? Ik verwacht echt niet de mensen van NOS bij mij op de stoep om er groot aandacht aan te geven omdat er, voor de triljoenste keer, weer een boek wordt uitgegeven. Ik krijg al een heleboel aandacht van jullie en ik ben echt diep dankbaar voor de lieve positieve reacties en goede adviezen. Ik wens iedereen zoveel lieve postieve reacties voor hun boekenkind toe als ik krijg, Pehamo.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Media-aandacht is weer een ander onderwerp, maar een tip: Verstuur persberichten. Informatie over de wat je wel en net niet moet doen vindt je op diverse sites. Zorg voor goede persoonlijke contacten met journalisten. Ze kunnen je maken en breken. Allerbelangrijkste tip: Wanhoop is nooit een goede raadgever. Speel geen paniekvoetbal. Je had drie keer zoveel e-mail adressen kunnen krijgen als je nodig had zonder erom te vragen. Passie trekt passie aan. Had je het gewoon over je product gehad waren er wellicht mensen geweest die je gevraagd hadden hoe ze er eentje kunnen bestellen. Dan had je kunnen zeggen dat de productie begint zodra de belangstelling groot genoeg is en had je zeker e-mail adressen gekregen om mensen op de hoogte te houden. Het grote verschil is dat het dan om je boek en niet om je wanhoop was gegaan. Nu heb je het eerder klaar gespeeld dat je mensen tegen je in het harnas hebt gejaagd en dat er leden zijn die al uit principe niet geïnteresseerd zullen zijn in je boek. Dat is jammer, maar er zit een leermoment voor de volgende keer in.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat wel meevallen, hoor. Ze heeft inderdaad gebedeld, maar wel lief gebedeld. Ik heb me er helemaal niet aan gestoord. Wel vraag ik me af of het uitbrengen bij Free Musketeers haar brengen zal wat ze ervan verwacht. Maar ja. Dat zal de toekomst leren.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mario, hoezo heb ik mensen tegen mij in het harnas gejaagd? Iedereen is zo aardig en begrijpend. Hoogstens jou, omdat je zo lief bent emailadresjes voor mij aan te maken en dat koppige zeurkind, (ikke dus,) ze dan niet gebruikt. Daarvoor mijn ecusses, maar in mijn contract, dat ik al van de FM heb ontvangen staat, dat degene wiens emaildres ik opstuur, die ook de mogelijkheid bieden dat ze mijn boek willen kopen. Nou, van verzonnen emaildresjes kunnen we op dat punt zeker niets verwachten, vandaar. Ik begrijp wel dat mijn gebedel paniekerig overkomt. vooral in het begin was ik erg gedreven. Ik moet nog twee emaildresjes en hoop die toch nog te krijgen. Niemand wordt gedwongen mijn boek te kopen hoor. Als iemand dat zou doen zou ik dat erg leuk vinden, maar uit princhipe mijn boek niet kopen? Ik kan me voorstellen dat je dit niet doet met, "Mein Kampf,"of, "1000 manieren om een seriemoordenaar te worden." Mijn boek is geen hoogstaand literair werk, maar gewoon een lekker leesboek waarmee je gezellig op de bank kruipt. Dus ik hoop dat een boel mensen het kopen en er een gezellige tijd mee hebben. Hoi Annemarrie, Aardig van je hoor om het voor me op te nemen. Het is jammer dat ik jullie op deze geweldige site lastig moet vallen met mijn verzoek om emailadresjes. Hopelijk is dat snel voorbij, ik hoef er nog maar twee en dan zullen we zien wat FM me brengt. In ieder geval een exemplaar van mijn eigen verhaal dat ik in mijn trillende vingertjes mag klemmen. Hierbij mijn nederige excuses aan iedereen die me een vervelende lastpost vind. Ik beloof, als ik mijn adresjes bij elkaar heb, het nooooit meer te doen. Oh ja, als iemand een beter idee van mijn werk wil, wil ik nog wel een stukje uit Jakuan plaatsen? In ieder geval heb ik wat ideetjes om het verhaal spannender te maken en vooral om een boel hij dit en hij dat weg te halen. Pehamo.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach sorry Marriejeanne, ik heb een kennis die Annemarrie heet. Dus ik schref weer eens wat te snel. neem me alsjeblieft niet kwalijk. (bloos bloos.) Petra.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus als ik het goed begrijp, Pehamo, heb je zo meteen een contract met FM, maar moet je je verhaal nog afmaken. Spannend maken en wijzigen en zo. Uhm...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker sarcastisch godje :P Dus als ik het goed begrijp, Pehamo, heb je zo meteen een contract met FM, maar moet je je verhaal nog afmaken. Spannend maken en wijzigen en zo. Uhm... Ben ik ook benieuwd naar. Hoe zit dat, Pehamo? Als je het opstuurt naar de uitgever is het toch al af? :?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, af is het nog niet. Alle auteurs krijgen begeleiding. Soms moet er iets worden herschreven en dat krijg je dan te horen. Moet je het weer insturen, krijg je het nodige commentaar hierop.