Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ontvangstbevestiging/E-mail

Hoi, ik ben een beginnend schrijver met een paar kleine uitgaven en wat journalistiek werk achter de rug. Zes weken geleden heb ik het manuscript van een roman naar een redelijk grote uitgeverij gestuurd, maar heb nog steeds geen ontvangstbevestiging gehad. Ik heb netjes mijn cotactgegevens, inclusief e-mail, vermeld op zowel het manuscript als de begeleidende brief. Kan ik nu beter even contact met ze opnemen? En is een e-mail versturen in zo'n geval acceptabel of hebben ze liever dat ik bel? Alvast bedankt voor een eventueel antwoord! -Robert.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan zelfs commentaar geven op een groot werk, op dat van een amateur zou dat makkelijker moeten zijn. Als je geen commentaar krijgt, liegen ze dus.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De uitgevers bedoel je? Ja, dat zou best kunnen, dat ze het niet helemaal lezen. Maar ja, wat doe je eraan? Als je het over de proeflezers hebt: doe niet zo stom.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wonderer, Kun je iets bedenken waardoor het verhaal ineens heel grappig, heel absurd bizar, of wat dan ook anders dan anders zou worden? De uitgever vindt het te braaf, toch? Heb je het lev om hier wat aan te doen of niet? (ik daag je uit) je krijgt een -uh- half jaar de tijd om je kamer -uh- je manuscript te verbouwen. Het kan ook zijn dat je het gewoon zo wilt. In dat geval zou ik naar een andere uitgever zoeken.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In mijn ogen IS het al anders dan anders. Ik heb niks concreets om mee te werken, alleen dat het niet origineel is. Dus tenzij iemand me precies verteld wat dan niet klopt, ga ik er niet aan sleutelen, want ik vind het wel goed zo. En die zoektocht is nog niet voorbij hoor. Zoals je ook in boekpresentaties kan lezen heeft een uitgeverij naar de eerste 100 pagina's gevraagd.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik geen ontvangstbevestiging kreeg, en van een van die uitgevers heb ik ook nooit meer iets gehoord. Ik nam altijd aan dat je sowieso iets zou moeten horen, positief of negatief.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je een envelop met je naam en adres en voldoende postzegels meestuurt, dan sturen ze je manuscript heus wel terug als ze er niks in zien. Helaas nemen niet alle uitgevers de moeite om een ontvangstbevestiging te sturen.