Boek uitgegeven -> nooit meer aan werken?
Hoi iedereen,
Ik zal even mijn situatie schetsen. In april heb ik via boekscout een kortverhaal van 64 pagina's uitgegeven. Ik sta nog altijd achter het verhaal, maar ik ben er van overtuigd dat ik er zoveel meer mee had kunnen doen. Ik heb het in al mijn enthousiasme rondgestuurd, ipv het nog eens te overdenken, het aan de kant te leggen en het nadien nog eens te lezen en kritisch te bekijken.
Nu was ik laatst met een schrijversvriendin bezig dat ik nog zoveel ideetjes had rond de 4 hoofdpersonages.
Mijn vraag is nu: Zijn jullie van mening: eens uitgegeven = niks meer aan doen. Gebruik je idee voor een ander boek.
Of vinden jullie dat je alsnog aan een uitgegeven manuscript kan gaan sleutelen?
Het zou de bedoeling zijn dat er 4 delen komen, elk vanuit een ander personage geschreven. Een deel ervoor, een deel erna, zodat het boek een volledige roman zou vormen ipv maar een kortverhaal van 64 pagina's.
Ik heb ondertussen ontdekt dat ik het wel in me heb om een roman te schrijven ipv enkel novelles/kortverhalen. Zolang ik maar mijn tijd ervoor neem.
Bedankt voor jullie eerlijke mening en feedback!
Voor iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar!
Dag Els, ...gewoon niets meer
Je hoort wel vaker van
Ik vind dat jij het prima
pr, je slaat de nagel op de
Ligt er aan wat er met je
Als je het contract hebt
Stel je voor, dat er geen pod
Bedankt iedereen voor de
@Els: erbij willen horen is
Dit vind ik nu een
Ferry, jouw reactie had de
Ik denk dat het wel degelijk