Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij Pamac reageert niet

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is met uitgeverij Pamac? Mijn verhaal zou in de bundel 'Een avond in Parijs' komen, maar de datum van uitgeven werd iedere keer uitgesteld. Tevens heb ik meegedaan aan hun volgende schrijfwedstrijd 'Koffietafel', maar de uitslag hiervan laat ook op zich wachten. Nu is er totaal geen contact meer mee te krijgen. Ze antwoorden niet op mails en nemen de telefoon niet op. Dit is al enige weken zo. Op internet is er niets over terug te vinden. Iemand iets gehoord hierover?

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondertussen staat er blijkbaar op de website een bericht met excuses over het feit dat de verzending van de bundel Koffietafel vertraging heeft.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, zal ik dan ook maar even reageren? Mijn naam is Nicole van den Broek en ik heb het boek 't Laatste rondje is van mij geschreven. Dit is door Aad en Pamac uitgebracht. In het begin had ik nergens problemen mee, maar mijn royalties werden niet uitbetaald. En mijn boek loopt tot op heden nog best goed. Inmiddels is mijn boek onder een nieuw ISBN-nummer uitgebracht en weer op bol.com verkrijgbaar. Maar ik ontvangt al jaren geen royalties meer en heb nergens meer zeggenschap over! Het vernieuwde boek is niet netjes, correct, er staan fouten in en ik kan Aad niet meer bereiken! Ik heb gebeld, gemailt en nu is zelfs zijn telefoonnummer in Groningen aangepast! Dit klopt niet meer. Zijn adres nog wel en helaas woon ik te ver weg, anders had ik hem even een bezoekje gebracht. Wel gaat hij doodleuk zijn eigen boek promoten op http://aadverhoef.nl/over-mij.htm Maar je krijgt hem niet te pakken! Ik heb hem overal geprobeerd te bereiken en ben ook aan het einde van mijn mogeijkheden! Hij exploiteert mijn eigen boek en ik heb nergens meer zeggenschap over! En ik hoor niets meer van hem Misschien kunnen we dit met elkaar eens onder de loep nemen? MIjn email is *** En een deurwaarder kan hij binnenkort verwachten! Hij is nog niet van me af! Nicole

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt triest! Ik heb inderdaad de link naar zijn eigen website ook gevonden ondertussen. Ik heb via zijn site, via de site van manalone en via mail gedreigd dat ik iemand elke dag naar zijn adres zou sturen, totdat ik mijn exemplaar van de verhalenbundel had. En zaterdag kreeg ik mail dat het op de post was gedaan en dat ik het deze week mag verwachten. Dit zijn echt maffiapraktijken. Ik heb niks te verliezen, maar jij wel! Ik zou hem, zoals wij hebben gedaan, sowieso elke dag berichten sturen. Via mail, via contactformulieren. En idd verder kijken of je er iets aan kan doen. Hij strijkt geld op, terwijl het jouw werk is! Ik duim dat je eindelijk eens wat ziet waar je recht op hebt!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
@ Nicole, in # 62: wanneer mensen contact met je willen opnemen, kan dat via het envelopje bij je naam. Het is om diverse redenen niet wenselijk je e-mailadres in het reactieveld te plaatsen (o.a. vanwege spammogelijkheden).

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De waarheid is simpel: Pamac is in faling, Aad Verhoef is een oplichter en zijn nieuwe bedrijf Manalone is al evenmin betrouwbaar. Hij tracht al zijn sporen op Internet uit te wissen. Ik ken verschillende mensen die jaren zitten te wachten op uitbetaling van royalty, ken ook mensen wiens boek hij stiekem op grotere oplage heeft gedrukt en verkocht en er geen royalty op uitkeert. Hij krijgt op dit ogenblik bezoek van incassobureau's en zal zonder twijfel voor de rechtbank moeten verschijnen. Als je nog geld van 'm moet: aangetekende brieven schrijven, daarna incassobureau, deurwaarder sturen en dan de rechtbank laten beslissen.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij heeft ondertussen een eigen website gemaakt (gewoon zijn naam intypen in google) Zijn biografie is gewoon een kaakslag voor menig schrijvers die hun manuscript naar hem hebben gestuurd! Lees de laatste alinea maar eens. Ik heb, na dreiging dat ik een vriendin elke dag naar hem zou sturen voor mijn gratis exemplaar, eindelijk mijn boek gekregen, maar er zijn er nog anderen die hem niet hebben gekregen, en zij hebben meerdere exemplaren besteld EN betaald. Walgelijk zo'n mensen! Ondertussen is de uitslag van zijn haiku-wedstrijd er ook. Er waren meer dan 1000 inzendingen en toch komt er geen bundel, want de haiku's waren niet goed genoeg. Erg ... echt erg! Zo'n mensen maken het allemaal kapot, want je gaat gewoon minder en minder vertrouwen krijgen in uitgeverijen! Ik hoop in ieder geval dat hij een gepaste straf krijgt voor alles wat hij heeft mispeuterd. En ik hoop dat de mensen die nog geld of boeken van hem moeten, deze krijgen!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels contact gehad met haast alle Pamac-auteurs. NIEMAND heeft zijn royalties 2013-2014 ontvangen. Dit gaat over duizenden euro's in totaal. Meneer Aad Verhoef heeft iedereen met smoesjes en leugens om de tuin geleid. Hij publiceerde al onze boeken zonder uitbetaling en zonder zich aan het uitgeefcontract te houden. Meneer Verhoef is zoals jullie weten (frauduleus) failliet en heeft doodgewoon een andere uitgeverij (Manalone) opgericht met het geld dat hij verduisterd heeft. Ondanks aangetekende brieven, gewone brieven, aanmaningen, emails, bezoek van incassobureau's en inbeslagnames betaalt hij gewoon niemand. Dit is dus een regelrechte OPLICHTER. Als Schrijven Online op een of andere manier druk kan uitoefenen op deze klootzak dan hoor ik het graag.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Manalone is uit de lucht. Na Pamac heeft ook deze uitgeverij van Aad het niet lang volgehouden. Best jammer want hij heeft mooie boeken en bundels uitgegeven. Beetje naïef van mijn kant: ik heb een verhaaltje in een bundeltje van hem staan en ik heb mijn auteursexemplaar gewoon gekregen, het boekje is verkrijgbaar bij de bieb, dus voor mij geen man overboord. Ik schrik wel dat hij mensen ook financieel gedupeerd heeft. Nooit bij stilgestaan dat mensen geld aan hem toevertrouwen. Hij heeft me ooit gemaild dat het niet goed met hem ging en of ik dat wilde communiceren. Ik heb hem toen gezegd dat hij hier zelf voor verantwoordelijk was. Ik denk ook niet dat het de gedupeerden veel uitmaakt waarom hij dit gedaan heeft. Maar voor wat het waard is, hij schijnt dus ziek te zijn.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou als ik op Aad zijn website kijk, blijkt Manalone nog te bestaan, want hij heeft zijn BTW-nummer en KvK-nummer daar geschreven. Maar bij de te bestellen boeken staat dat je enkel zijn boek kan bestellen. Spijtig.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Yow, als ik het zo lees dan is de beerput nog niet half open! Ikzelf vind de situatie ook méér dan te gek voor woorden en snap het nog steeds niet. Hoe heb ik hier toch met open ogen in kunnen trappen?! Mijn boek werd tot een week geleden redelijk goed verkocht en nog steeds, mede door mijn werk in de reiswereld, maar ikzelf heb al jaren geen cent gezien. En nou word ik er toch niet rijk van, maar het gaat om de manier waarop! Wat een amateur zeg, die Aad Verhoef! Nee, correctie: een amateur uitgever, maar een professional oplichter! Want is hij ziek? Laat het ons weten. Correspondeer gewoon met ons. Heel simpel: je hebt onze email, onze mobiele nummers en de thuisadressen. Vertel ons wat er aan de hand is en ik kan begrip voor je opbrengen. Maar op deze schofterige manier? En dat hij met het ene bedrijf failliet is en met het tweede doorgaat? Prima, laten we het een kans geven en kijken hoe dat loopt. Weet je hoe dat loopt? Dood.... Behalve voor Aad zelf, want hij verdient er aardig door. Over onze ruggen! Ik heb geprobeerd te bellen, schrijven, mailen en iedere keer nul op request. Mijn boek staat/stond op bol.com en zelfs zij konden me niet helpen. Hallo, het is mijn boek!? Mijn naam en foto staan op het boek!? Heb ik hier niets over te zeggen? Helaas zit ik 10 maanden per jaar voor mijn werk in het buitenland en woon ik niet om de hoek van Groningen, maar ik laat het hier niet bij zitten. Hij is niet van me af. Ik heb de aangetekende brief al verzonden. En ik heb warempel antwoord gehad!? Dat hij in augustus gaat betalen. Geloven jullie het zelf? Niet dus... Ik ben zo klaar met die gast! Te waardeloos voor woorden. Hoe kan iemand zó met mensen om gaan? Nul gevoel in zijn donder en gewoon een regelrechte oplichter! Bah... Ik krijg overigens geen meldingen op dit bericht. Kunnen we met alle bovenstaande geen privé facebook groep aanmaken? Dat we elkaar makkelijker kunnen bereiken? Is dat een idee? Nicole van den Broek

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nicole, hoe erg ik het ook voor je vind, volgens mij zijn er niet veel benadeelden in de orde van grootte zoals jij. Velen van ons hebben in een bundel van hem gestaan. Daarvan zijn er een paar helemaal goed gegaan, een paar tergend langzaam en een heeft geloof ik nooit het daglicht gezien. Alhoewel het lang geduurd heeft, ziet de bundel waar ik in sta, er netjes uit en hebben de meesten van ons (zover ik dat kan nagaan - en dat zijn er ongeveer 40 van de verschillende bundels) hun gratis auteurs exemplaar gekregen. Ook de andere bestellingen zijn nu afgerond voor zover ik het weet. Hij is andermaal failliet gegaan: dat is wellicht slecht ondernemerschap maar nog geen oplichting. De auteurs in de bundels hebben er geen geld ingestoken. Hij heeft ons dus nooit actief benaderd of die projecten opgezet met als doel om geld van ons af te troggelen. Dat zou oplichting zijn. Hij heeft afspraken gemaakt en is ze vervolgens veel te langzaam nagekomen. Dat was vervelend maar heeft me geen cent gekost. Dus hoe vervelend het voor jou persoonlijk ook is, ik herken dit voor mezelf niet. En wat ik achter de FB deuren hoor zijn er velen met mij die er zo over denken. Dus als je een vuist wilt maken moet je, volgens mij niet bij de auteurs van de bundels zijn, maar kun je eerder je krachten bundelen met de auteurs van de boeken. Ik wens je succes. Vriendelijke groet! Nienke

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik deel ook Nienkes mening. Ik heb ondertussen de verhalenbundel ontvangen waar ik in sta, dus ik vind mezelf ook geen gedupeerde. Het heeft allemaal heel lang geduurd met het laatste boek, maar uiteindelijk is alles goed genomen.

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uitgeverij Pamac is dus failliet en gaat verder onder de naam Manalone. (Man alone) Geen idee of Aad al wat onder deze naam uitgegeven heeft, maar ik heb in het verleden voor hem redigeerwerk gedaan. De laatste opdracht was eind 2013 en ik heb tot op heden geen geld gezien. ik belde, mailde en hoorde helemaal niks. Toen ik dreigde er werk van te maken, kreeg ik ineens een mail met de be;ofte dat ik het geld nog zou krijgen... Dat moment moet dus nog steeds komen,,,,,

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een tijd geleden heb ik een mailtje gekregen waarin stond dat hij gestopt was. Het kan inmiddels wel veranderd zijn.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onder Manalone heeft hij een verhalenbundel uitgegeven, dat is het enige wat ik weet. Was vanuit een wedstrijd. De uitgeverij zou nog bestaan, maar enkel voor zijn eigen boeken. Want als je naar zijn persoonlijke website gaat, zie je dat zijn boeken via uitgeverij manalone worden uitgegeven. Er zijn best wel wat gedupeerden. Laatst een bericht via hier gekregen, maar aangezien ik m'n bundel heb gehad, ben ik niet gedupeerd. Heeft alleen heel lang geduurd;

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik kan bevestigen dat Pamac noch reageert noch roality uitkeert. Mijn boek Kiev en Lviv was al op zijn retour, dus financieel geen strop. Wel vind ik dat Aad Verhoef er gemakkelijk vanaf komt. De vraag is of wij dit laten gebeuren of geven wij fraude aan? Greta Pruis

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
We zijn inmiddels maanden verder en ik heb nog geen cent gezien. Mijn aangetekende brief heeft hij ontvangen, maar vervolgens weer nul op request. Waardeloos dat iemand er zó vanaf kan komen? Ik laat het er niet bij zitten! Hij is niet van mij af.