Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij Pamac reageert niet

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is met uitgeverij Pamac? Mijn verhaal zou in de bundel 'Een avond in Parijs' komen, maar de datum van uitgeven werd iedere keer uitgesteld. Tevens heb ik meegedaan aan hun volgende schrijfwedstrijd 'Koffietafel', maar de uitslag hiervan laat ook op zich wachten. Nu is er totaal geen contact meer mee te krijgen. Ze antwoorden niet op mails en nemen de telefoon niet op. Dit is al enige weken zo. Op internet is er niets over terug te vinden. Iemand iets gehoord hierover?

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk wat Conny probeert te zeggen is niet dat ze niet begrijpt dat hij problemen had, maar dat het haar stoort dat hij niet communiceerde. Ik zou zelf ook zo reageren, want ik vind gebrek aan informatie erger dan wat dan ook. Je kunt beter eerlijk zeggen dat je een probleem hebt, maar dat je hard bezig bent dat op te lossen dan een halfjaar niets van je laten horen en daarna pas informatie verstrekken. Dat kun je eigenlijk niet maken.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Likaiar, Je hebt helemaal gelijk en Conny ook. Ik had het met haar en anderen idd al overlegd. We hebben voors en tegens besproken. Ieder heeft op dat moment zijn of haar eigen keuze gemaakt. Mijn keuze was simpel omdat ik me niet gestoord had aan de communicatie-stilte en met mijn verhaal geen kant op kon. Nu heeft het een mooi plekje. Conny had een prachtig verhaal en heeft terecht andere keuzes gemaakt. Je kunt als uitgever veel dingen doen als het niet goed gaat. Radio stilte heeft als voordeel dat je niet met modder gaat gooien en dat je info naar buiten brengt die later achterhaalt blijkt te zijn. Het nadeel is dat je mensen (in dit geval heel veel mensen) in het ongewisse laat. Dat is niet handig. Voor Koffietijd gold dat de lijst met geselecteerden nog niet bekend was, dus ik had geen aanspraken of iets dergelijks. Op het moment dat Aad genoeg duidelijkheid had en in zijn eentje verder ging, is het eerste wat hij heeft gedaan alle mensen informeren en vragen of ze nog aan boord waren. We hoefden natuurlijk niet meteen te reageren en hebben een weloverwogen beslissing kunnen nemen. Naast het niet communiceren waren er geen fouten gemaakt. Voor mij waren er dus geen hobbels. Het contractje zag er voor mij ook goed uit. Ik mag de man graag en wens hem het allerbeste en hoop dat het hem gaat lukken.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Soms - als je samenwerkt met anderen - kunnen anderen de gezamenlijke website leeghalen, de toegang blokkeren tot e-mails, e-mailadressen verwijderen, en meer van zulke grappen. Jij zelf kunt dan onmogelijk communiceren met de mensen tot wie je eerder wel toegang had. Het hoeft dus niet aan de persoon te liggen die niet communiceert; het kan iemand achter de schermen zijn die aan het prutsen is. Het kan ook iets zijn dat om andere technische redenen stagneert. Ik zeg nadrukkelijk niet dat dat in het geval van Pamac zo is (geweest), want daar heb ik geen zicht op. Maar wel is het een mogelijkheid die je in ogenschouw kunt nemen in gevallen als deze. Het komt namelijk voor.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had mijn verhaal ook speciaal voor deze bundel geschreven. En wil Aad graag een tweede kans geven De contacten gaan inmiddels stukken beter. Kreeg net een keurige ontvangstbevestiging dat ze het ondertekent contract hadden ontvangen. Ik heb ook een tijd gedacht, dit wordt hem niet meer, maar zie daar. En eerlijk is eerlijk ik vind het ook gewoon leuk om in een bundel te staan.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Likaiar, Je hebt helemaal gelijk en Conny ook. Ik had het met haar en anderen idd al overlegd. We hebben voors en tegens besproken. Ieder heeft op dat moment zijn of haar eigen keuze gemaakt. Mijn keuze was simpel omdat ik me niet gestoord had aan de communicatie-stilte en met mijn verhaal geen kant op kon. Nu heeft het een mooi plekje. Conny had een prachtig verhaal en heeft terecht andere keuzes gemaakt. Je kunt als uitgever veel dingen doen als het niet goed gaat. Radio stilte heeft als voordeel dat je niet met modder gaat gooien en dat je info naar buiten brengt die later achterhaalt blijkt te zijn. Het nadeel is dat je mensen (in dit geval heel veel mensen) in het ongewisse laat. Dat is niet handig. Voor Koffietijd gold dat de lijst met geselecteerden nog niet bekend was, dus ik had geen aanspraken of iets dergelijks. Op het moment dat Aad genoeg duidelijkheid had en in zijn eentje verder ging, is het eerste wat hij heeft gedaan alle mensen informeren en vragen of ze nog aan boord waren. We hoefden natuurlijk niet meteen te reageren en hebben een weloverwogen beslissing kunnen nemen. Naast het niet communiceren waren er geen fouten gemaakt. Voor mij waren er dus geen hobbels. Het contractje zag er voor mij ook goed uit. Ik mag de man graag en wens hem het allerbeste en hoop dat het hem gaat lukken.
Goed punt. Ik kende deze kant niet en ik ben blij dat ik die nu wel ken. Ik ben bezig om in mijn hoofd lijstjes met uitgevers te maken die ik wel of niet zou overwegen. Vandaar mijn interesse in dit onderwerp. Mijn dank.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, we zijn een aantal weken en vele beloftes verder. Alles ging in eerste instantie erg snel en leek voorspoedig te gaan. Het ebook was vrijwel direct uit en ook de bundel is te bestellen. Jammer maar helaas. Op een auteur na, heeft niemand iets ontvangen. Er is sinds een week (waarin hij aan deze en gene nog stellige beloftes deed) niets meer van hem vernomen. Ik zag dat er nog meer wedstrijden van hem hier op de site staan, dus doe met deze info je voordeel. Omdat een auteur wel zijn bundel heeft ontvangen (al weken geleden) weten we dat de bundel er op zich wel is maar gewoon niet naar ons verstuurd wordt of niet voldoende is afgedrukt. Ik heb hem gemaild dat ik het vandaag kenbaar ga maken dat Manalone niet meer communiceert en zijn afspraken, net als Pamac niet nakomt. Aad is van FB, Twitter en LinkdIn verdwenen. Zijn boeken kun je nog steeds bestellen, maar of je ze krijgt vraag ik me af. Morgen stuur ik een mail naar Bol.com want daar staat mijn naam bij als auteur. Hier heb ik geen zin in. Hoe heb ik zo dom kunnen zijn? vraag ik me nu wel af. Maar ach, dat verhaal liep nergens heen en ik vond dei herstart heel sympathiek overkomen. Nu merk ik dat ik me begin te ergeren aan dat uitstellen. Het lijkt veel op Gentasia. Als beginnend schrijver loop je tegen van alles aan, dit schijnt er ook bij te moeten horen. Wellicht moeten de andere wedstrijden van de site af, of met een waarschuwing erbij? Mocht ik iets horen, wat ik niet verwacht, laat ik het weten

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook zeer teleurgesteld in de gang van zaken! Als beginnend schrijver is opgenomen worden in een verhalenbundel echt goed meegenomen. Wanneer er dan zo met je voeten gespeeld wordt, is dat met momenten echt demotiverend! Met Pamac heb ik bij de vorige bundel (Verliefd verloofd vermoord) geen enkel probleem gehad, dus ik ging er vanuit dat, nadat bleek dat Pamac een doorstart maakte als Manalone, het weer vlotjes ging verlopen. Helaas ... zoals Nienke aangeeft, is er de laatste week/2 weken complete stilte. Stilte voor de storm? Ik vind het echt heel spijtig, want ik was, net zoals de andere auteurs, echt trots op mijn werk! Ik hoop alsnog op een reactie van Manalone en ik hoop vooral op mijn exemplaar!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
O, ik heb nog een mailtje gehad van Manalone. Ze zijn gestopt met de miniserie.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, dat mailtje heb ik inderdaad ook gekregen! Ze zijn er niet eens mee beginnen :p Heb ondertussen mijn verhaal aangepast naar een novelle en hij wordt binnenkort als e-book uitgebracht :D

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik weet niet eens meer wat ik erheen gestuurd heb. Zo gauw het de deur uit is, vergeet ik het.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik kreeg nu weer en mailtje van een auteur uit de bundel dat Malone het had opgestuurd en hem een foto van de postwissel per mail had verzonden. Het boekje zelf was nog niet aangekomen. Ach, de glans is er wel van af en deze koffie heeft een bittere smaak

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch raar eigenlijk he! Eentje heeft een trackingnummer gekregen, maar nog geen post ontvangen. Nog iemand heeft een postwissel via mail gekregen, maar ook dat pakketje is nog niet aangekomen! Maar gelukkig heeft toch al 1 iemand het boek gekregen. Vind het allemaal een vreemde bedoening. 1 ding is zeker: nooit stuur ik nog 1 verhaal naar Manalone. Het is zo frustrerend! Je bent dolblij dat je verhaal mee werd uitgekozen, en dan krijg je dit! Het is inderdaad zeer bittere koffie!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is naar als je denkt gepubliceerd te worden en het gebeurt niet. Ook mij is het een paar keer overkomen. Gelukkig heb ik Manalone nooit een tweede kans gegeven. Eckmyk is ook zo'n vaag gedoetje. De eerste bundel kwam er. Uiterst slecht verzorgd. De beloofde nummer twee komt er vast nooit. Ach, je leert er van. Vertrouw op je gevoel. Ik vind het wel erg jammer dat SOL dit soort onbetrouwbare types steeds weer een kans geeft om hun dubieuze wedstrijden te promoten. Leest niemand van SOL het forum?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt het toch ook onder hun aandacht brengen in een PM? Als je twijfel voorbij bent, bedoel ik, en de kat officieel in de zak zit.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, ik voel me wel een beetje stom want ik was nog gewaarschuwd door 2 hele slimme mensen

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat van die beginnende schrijver die vele bergen tegenkomt, herken ik wel. Wij beginners komen vaak bij beginners terecht, goedwillende mensen die teveel hooi op hun vork nemen. Die veel beloven wat ze ook echt van plan zijn te doen, maar waar het steeds niet van komt omdat er te weinig geld is, te weinig tijd, te weinig expertise of omdat ze botweg overspannen raken. Zelfs bij een grote naam is me dat gebeurd toen de uitgeefster ernstig ziek werd, de opvolgster kreeg teveel in haar mik gedouwd waardoor er vanalles misging (als nieuweling gaat de aandacht niet primair naar jou uit) en de wederom goedwillende tweede opvolgster verdween halverwege het proces weer van het toneel. The road to hell… Zeker in slechte tijden.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, het einde van deze soap nadert. Ik heb mijn boek binnen en met mij de helft van de auteurs. Manalone/ Aad heeft prima redactie geleverd en de bundel ziet er echt mooi uit. Hij heeft ze al een tijdje in huis en kan door persoonlijke omstandigheden niet werken, schreef hij (met het verzoek dit te communiceren). Dit zal nog even voortduren. Het is erg jammer dat het zo gelopen is want de bundel zelf is er een om trots op te zijn. Met de andere auteurs heb ik, net als bij Gentasia, tijdens het proces een hele hechte band mee opgebouwd dus daardoor is het extra leuk om met elkaar in een bundel te staan.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat hij mooi werkt levert, is inderdaad wel zo. Spijtig dat het zo lang duurt. Natuurlijk snap ik de redenen wel, maar als hij dat even had gecommuniceerd, was het allemaal minder frustrerend voor de auteurs. Hopelijk mag ik snel ook mijn exemplaar ontvangen!

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder ... zonder enige communicatie! Heb vrijdagavond een beleefde, doch duidelijke mail gestuurd. Dat ik vooral het gebrek aan communicatie storend vind. Hij krijgt tot vanavond om te reageren, anders zal ik nog eens een mail sturen, deze keer iets minder vriendelijk! Ik vind het getuigen van weinig respect en vooral van arrogantie dat er niks reactie komt. En ik ben niet de enige die hem spamt met mails. Anderen krijgen ook geen reactie. Schandalig!

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pamac is failliet. Aad Verhoef is doodleuk met een nieuwe firma "Manalone" begonnen alsof er niets aan de hand is. Hij heeft twee boeken van mij uitgegeven. Hij moet me nog een paar honderd euro royalty betalen zoals contractueel bepaald, maar hij verschuilt zich ergens in Groningen. In het begin had ik veel vertrouwen in Pamac, alles liep goed, betalingen in orde, regelmatig verkoopoverzichten, enz. Dan begon alles stilaan te verwateren: geen overzichten meer, uitblijven van betalingen. Nu stuur ik hem elke week een email die onbeantwoord blijft. Hij is inderdaad zelfs van Facebook verdwenen. Ik geef hem nog één week en dan kan hij een deurwaarder verwachten.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelf erachteraan blijven gaan, Dahlman. Dat werkt het beste. Minstens drie keer per dag bellen, blijven mailen, enzovoorts. Zulke lui trekken zich niets aan van incassobureaus, maar als je maar irritant genoeg bent en hem zo vaak mogelijk en op zo veel mogelijk manieren blijft benaderen, dan betaalt hij misschien wel, zodat hij van je af is.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
't Is een schande! Mailen heeft geen zin. Ik ben hem, samen met nog enkele anderen, aan het mailen omdat we nog altijd geen verhalenbundel hebben ontvangen. Sommigen hebben hun betaalde exemplaren wel gekregen. Bellen heb ik ook al geprobeerd vanuit België, maar geen gehoor gekregen. Bij ons gaat het maar om een gratis exemplaar, maar bij jou dan blijkbaar over toch wel wat geld. Schandalig!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En andere kanalen? Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+? Hij is makkelijk googlebaar. Zijn vrouw is ***, heb ik net gevonden. Anders via haar proberen?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Als beheerder kan ik het niet goedkeuren dat er via het forum 'iets' ontstaat dat lijkt op een hetze tegen zelfs de echtgenote van.... Ik ga hierover in overleg met Dries en heb à priori de naam van de echtgenote verwijderd.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké. Het is niet echt een geheim of zo, als je googelt is het makkelijk te vinden. Ik vind het ook jammer dat het draadje over de Eekhoorn en Wick Stenvert is verwijderd. Die man blijft bezig met mensen voor zich te laten werken zonder ze te betalen.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het vervelende aan de hele situatie is dat hij de boeken gewoon in huis heeft. Ik heb ze, na enig aandringen, samen met iemand hier van SOL gewoon ontvangen. Dat hebben de meesten nu onderhand maar de Vlamingen nog niet (en nog een paar.) Dat is schandalig. En ook erg jammer omdat het gewoon een mooie bundel is geworden. Natuurlijk is het niet goed om een hetze te beginnen maar Sol heeft de wedstrijden van hem gewoon laten staan ondanks alle klachten over het nalatige handelen van de uitgever. Als schrijvers zich niet hebben gerealiseerd dat dit item ook over Manalone gaat, dat sturen ze gewoon in. Zolang een wedstrijd bij jullie op de lijst staat, denken veel schrijvers dat het om een goede wedstrijd gaat. De situatie sleept zich nu voort.