Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ervaringen met Boekenboet

Wat zijn jullie ervaringen met uitgeverij Boekenboet? Het lijkt op het eerste gezicht een POD-uitgeverij. Hoe is de redactie? Zijn er andere dingen om op te letten als je met deze uitgeverij in zee wilt gaan?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben nog steeds blij dat ik mijn ms teruggetrokken heb.
Heb je een ontvangstbevestiging gekregen? Of heb je gewoon laten weten dat je je ms terugtrekt en vertrouw je het verder wel? Niet dat ik verwacht dat de deelnemers überhaupt nog iets van de Boekenboet wedstrijd zullen horen/kunnen verwachten, trouwens...

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is wel erg dat je tegenwoordig eerst een uitgever moet screenen.
Dat is de reden waarom ik de vraag hier heb gesteld. Individuele schrijvers kunnen niet alle uitgevers screenen, maar we kunnen elkaar wel waarschuwen voor de uitgevers waarmee we slechte ervaringen hebben (en dan niet in de zin van lang wachten, slechte verkoop of strenge redactie).

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Naar de site geweest. In mei jl. maakte Boekenboet dromen nog waar. Maar ja, dromen zijn bedrog. 82% van de klanten zijn zeer postief. Jammer dat iedereen bij die 18% zit.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook op twitter is het vanuit Uitgeverij Boekenboet al weer een hele tijd stil. En als je dan ook nog koekenpannen tussen je boeken op je Boekenboet.com boeken site te koop aan biedt? Dan ben je volgens mij heel erg wanhopig!!! En niet meer bezig met het runnen van een uitgeverij.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook op twitter is het vanuit Uitgeverij Boekenboet al weer een hele tijd stil. En als je dan ook nog koekenpannen tussen je boeken op je Boekenboet.com boeken site te koop aan biedt? Dan ben je volgens mij heel erg wanhopig!!! En niet meer bezig met het runnen van een uitgeverij.
Oh, dat is echt het toppunt van sneuheid! Als het niet zo vreselijk was voor de gedupeerden zou ik het hilarisch hebben genoemd. Nu is het gewoon diep-, dieptriest.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat is er nu eigenlijk precies gebeurd? Slecht management of ligt het dieper? Bestaat de uitgeverij nog wel?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Wat is er nu eigenlijk precies gebeurd? Slecht management of ligt het dieper? Bestaat de uitgeverij nog wel?
Juridisch gezien bestaat ze nog. KvK-inschrijving is actief. Website is ook nog online.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of van de FLA http://freelancersassociatie.nl/ (allebei onderdeel van de VvL). Want de gedupeerden die ik gesproken heb en die hier soms ook komen zijn freelance redacteuren (naast hun schrijversschap).

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Goede opmerking Zjors, van wat ik heb begrepen zijn er schrijvers, redacteuren, maar ook vormgevers en ondersteunend personeel onder de mensen die niet betaald hebben gekregen.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook heel slechte ervaringen met Boekenboet. Ik herken dan ook alles wat hier gezegd wordt, helaas :-(. Er is -denk ik- meer aan de hand dan slecht management. Achteraf gezien denk ik dat Hans H. al tijden wist waar hij mee bezig was. Het bleek dat bijv. bepaalde partijen (drukkerijen, redacteuren etc.) niet meer voor hem wilden werken, omdat hij niet betaalde. Vervolgens ging Hans H. 'vrolijk' verder met een andere partij, zonder daar de auteurs die dit moesten weten, van op de hoogte te stellen. Zij kregen een of ander L*L-verhaal te horen. Ook aan nieuwe redacteuren vertelde hij 'smoesjes'. Achteraf gezien (maar dat is altijd makkelijk), gebeurden er wel meer 'rare' dingen. Dat is nu te plaatsen en past in de tactiek, handelswijze die eigenaar toepast(e). Ik vind het onvoorstelbaar dat site nog gewoon in de lucht is en eigenlijk nieuwe 'slachtoffers', gedupeerden kunnen ontstaan. Hans H. is NIET te bereiken voor mensen die nog iets van hem moeten krijgen. Niet via mail, niet via telefoon, niet via incassobureaus. Hij reageert nergens op..... en laat heel veel mensen achter die nog veel van hem tegoed hebben..... Ik weet trouwens dat binnen wereld van de drukkerijen de slechte naam van Boekenboet inmiddels rondgaat en drukkerijen aangeven geen eventuele opdracht van hem aan te nemen. Ik weet ook dat er bij CB iets dergelijks bekend is. Mijn enige advies: denk goed na voordat je eventueel in zee gaat met Boekenboet.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of van de FLA http://freelancersassociatie.nl/ (allebei onderdeel van de VvL). Want de gedupeerden die ik gesproken heb en die hier soms ook komen zijn freelance redacteuren (naast hun schrijversschap).
Voor zover ik de regels van de VvL/FLA heb gelezen, zou je eerst als schrijver iets moeten zijn om lid te mogen worden. In het geval van Boekenboet lijkt het me vrij vaak te gaan om nog niet gepubliceerde debutanten die gedupeerd zijn, of andere schrijvers die niet aan de eisen van VvL voldoen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik denk dat niemand die dit gelezen heeft nog niet met Boekenboet in zee gaat. Waarom heeft die Huizenga zo raar gedaan? Hemel, moet je ook nog een bekende schrijver zijn voordat je je kunt aanmelden bij VvL/FLA? De bekende schrijvers zullen echt niet bij Boekenboet zitten.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Update: Nog altijd geen reactie van de 'uitgever'. Wel weet ik dat hij andere auteur(s) nog altijd voorspiegelt heel goed zijn best te doen om uit deze vervelende en nare situatie (natuurlijk geen schuldbekentenis, het is hem ook allemaal maar overkomen, snif snif) te komen. Jaaaaaa.... Je/jullie boek gaat er echt echt echt komen hoor! Nieuwe redacteur, want de oude is stom en niet te vertrouwen en doet raar, terwijl ik helemaal niet weet wat er aan de hand is. Klassiek slachtoffertje spelen. Met deze persoon is heel wat mis. Niet alleen qua vak maar ook qua mens. Dat je zo met de droom van een ander aan de haal kunt gaan. Walgelijk! En gewoon weigert je excuses aan te bieden en te erkennen dat je iets mis hebt gedaan. Godzijdank is mijn boek nog niet af. Stel dat ik er op dat front ook nog was ingetrapt. Brrrr....

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het helemaal met Katniss eens. Ik herken het ook, ik weet dat auteurs nog steeds ´aan het lijntje´ gehouden worden. Deze man moet echt gestopt worden, deze praktijken mogen niet doorgaan. Er zijn al veel te veel gedupeerden! Ik weet alleen niet hoe! Ik vind het zo erg dat deze man is staat is om nu nog steeds nieuwe personen de duperen...... Ik voel me een beetje machteloos...... :-(

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het echt verschrikkelijk wat die uitgever doet. En dan op zijn site met een artikel staan met de titel Uitgever maakt dromen waar. Nou deze uitgever maakt dromen van mensen ONwaar!!! Niet te geloven. En dan ook nog mensen aan het lijntje blijven houden? Als deze uitgever echt denkt dat hij 'gewoon' verder kan met uitgever spelen heeft hij echt een mega plaat voor zijn kop.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hierover ook een weblog geschreven: http://harriesgar.wordpress.com/2012/07/18/bengel… Ben blij dat ik niet verder gegaan ben met deze uitgever. Bij elke reactie hier op het forum ben ik opgelucht dat ik de contracten nog niet binnen had. Misschien iets voor een programma opgelicht ofzo? Dan is hij gelijk met zijn snuffert op de tv en is iedereen gewaarschuwd...

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hans Huizenga (ik noem 'm gewoon bij z'n achternaam, da's makkelijker te vinden via google, toch?) is een malafide uitgever, een malafide mens. Alles van wat hij het afgelopen jaar vanuit Boekenflutboek heeft gezegd, blijkt gelogen, hij is mentaal ziek, alles om hem heen is een puinhoop, alles, dus niet alleen zakelijk. Hij zit niet alleen financieel in de put, zijn hele persoonlijkheid is duister en meer dan onbetrouwbaar. In 2011 verscheen zijn boek Wrakhout. Nog steeds de beste omschrijving van zijn 'zijn', verwacht ik. Vreemd trouwens, zijn initialen zijn J.R. Huizenga, terwijl hij gewoon Hans heet. Het zal dan wel Johannes Rotzak Huizenga zijn. Zoiets. Hoe dan ook. Mensen: ga NOOIT in zee met Boekenboet, NOOIT. Er zijn genoeg goede alternatieven. Boekenboet is de slechtst denkbare uitgever waar je mee in zee kunt gaan (da's wel heel letterlijk en makkelijk met zo'n duister figuur die op een waddeneiland woont). (En ja, mijn vorige bericht moest natuurlijk wel even duidelijk overkomen met 3 plaatsingen ;-) Gelukkig zijn er nu twee weg, toch?).

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O ja, Via, gezamenlijk stappen ondernemen is inderdaad een optie. Alleen is iedere eurocent die ik zou moeten spenderen aan Boekenboet er één te veel. Wel goed dat je het opperd. Ik leg me bij mijn verlies neer, maar ben blij dat ik niet in Hans' schoenen sta, of zijn kind of vrouw ben als hij die heeft. Hopelijk kan ik Hans uit mijn systeem deleten en verschijnt hij niet meer in mijn nachtmerries.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jee, is het zo erg bij je doorgekomen? Ik hoop niet dat je een zak vol geld hebt verloren. Als hij geestelijk niet 'normaal' functioneert, zal hij overal mee weg kunnen komen.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarom kun je ook gezamenlijk beter iets beginnen, dan deel je de kosten. En als je het proces wint zal hij dat ook terug moeten betalen. Misschien is er over een tijdje helemaal niets meer te halen, dus kun je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn. Ik zou het er echt niet bij laten zitten, je laat zo'n figuur hier toch niet mee wegkomen? Anders inderdaad Opgelicht inschakelen, die zijn dol op dit soort verhalen.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, volgens mij zijn er heel veel mensen die een grote zak met geld kwijt zijn door toedoen van Hans H.! En dan gaat het niet over 100 euro dat is wel zeker! Dan gaat het over duizenden euro's. 'Opgelicht' inschakelen of 'Das je goed recht'? Wie mailt de link van dit topic even door naar een van de programma's? Zou inderdaad een idee zijn ...

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een rare snuiter!!! En dan druk ik mij heel zacht uit. Hij 'verkoopt' zelfs een Sony ereader in zijn boekenshop van €163,80 voor €184,95 ??????? Hier wil iemand winst maken. Al is de ereader ergens anders goedkoper te kopen.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ehm ja, als DAT nou het ergste zou zijn... Iets voor een hoge prijs verkopen is niet oneerlijk. De andere praktijken zijn dat echter wel.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dries Arnolds, de praktijken van deze uitgever zijn echt heel fout!!! Het aanbieden van een produkt voor een hogere prijs zegt wel wat over deze persoon. Of is het een typ 'foutje'? Wat ik bij deze man, na alle verhalen, bijna niet kan geloven. Deze uitgever heeft een enorm financieel probleem...