Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ervaringen met Boekenboet

Wat zijn jullie ervaringen met uitgeverij Boekenboet? Het lijkt op het eerste gezicht een POD-uitgeverij. Hoe is de redactie? Zijn er andere dingen om op te letten als je met deze uitgeverij in zee wilt gaan?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En het zou fijn zijn als degenen die weten wat er aan de hand is kunnen vertellen of het wel zo verstandig is nu met de uitgever in zee te gaan.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat zou ik ook wel willen weten. Maar ik denk dat de mensen die weten wat er echt aan de hand is nu hun mond nog houden. Wat ik echt niet heel gek vind hoor. Maar heb je deze beoordelingen van de maand juli al gelezen: http://www.webwinkelvergelijker.nl/reviews-klante… Genoeg reden voor mij om nog eens goed na te gaan of deze uitgeverij wat voor mij zou zijn...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat uiteenlopende reacties. Er klopt iets niet. Ik zou nog maar even wachten, Brecht. Dat die vrouw haar eigen gedichtenbundel heeft gekregen is niet meer dan normaal. Maar boeken bestellen en betalen en vervolgens niets weer horen kan absoluut niet.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor de lovende reacties moet je goed naar de data kijken. De meest recente lovende reactie is van iemand die d'r eigen uitgever lijkt te promoten.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor de lovende reacties moet je goed naar de data kijken. De meest recente lovende reactie is van iemand die d'r eigen uitgever lijkt te promoten.
Dat bedoel ik dus.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik ook een beetje raar. Wie gaat er nu 100 euro aan een uitgever betalen zodat die wie weet wie een boek kan laten uitgeven? Dan vind ik het nog logischer dat ze een auteur zelf om een bijdrage vragen. Als je in je boek gelooft, kun je dat wagen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Trap er niet in, Brecht. Er zit iets hartstikke fout bij Boekenboet. Kennelijk heeft de eigenaar geld nodig om de schulden te betalen. Schreven er niet een paar mensen dat ze een boek besteld hadden, het niet ontvingen en hun geld ook niet terugkregen? Als je iets meer wilt weten over dergelijke uitgeverijen, kun je me mailen. In ieder geval zal ik NOOIT Boekenboet aanraden. Laat ze maar boeten voor hun wanbeleid. Het klinkt misschien nogal hard, maar als ik ergens een pest aan heb, is dat mensen te misleiden.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het wordt allemaal we steeds vreemder. Ik heb vorige week een mailtje van boekenboet gehad. Ze legden mij uit dat iemand van binnenuit geld heeft 'gestolen', waardoor ze in de problemen zijn gekomen. Ze zijn nu druk bezig alles recht te zetten en een doorstart te maken. Ik hoor echter van iemand anders dat dit niet waar is, en dat het een en al leugens zijn. Ook wil hij mijn manuscript in principe in de toekomst uitgeven. Ik hoor momenteel zoveel vreemde dingen dat ik daar niet eens aan durf te beginnen. Heb wel teruggemaild maar nog geen reactie.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze legden mij uit dat iemand van binnenuit geld heeft 'gestolen', waardoor ze in de problemen zijn gekomen.
Het schijnt een "zelfstandige zonder personeel" te zijn. Zelfs als er wat inhuurkrachten zouden zijn is het bij een modern bedrijf moeilijk om geld te stelen (geen kas aanwezig) en als zzp-er zou in principe niemand anders gemachtigd zijn tot het doen van overboekingen, en het zal niet om een paar centen gaan waardoor je in de problemen komt. Kwade opzet hoeft het niet te zijn, maar ik denk dat als je met deze uitgever in zee wilt je beter kunt wachten tot de problemen die er overduidelijk zijn, zijn opgelost.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Was er niet iemand die schreef dat hij/zij geen geld kreeg voor het freelance werk en ermee gestopt is? Het is mogelijk dat ik dit ergens anders heb gelezen.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ben ik en met mij een aantal andere freelancers. Er staan nog altijd rekeningen open en inmiddels lopen er een aantal incassobureaus rond bij deze uitgever.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blijf er zelf ook achteraan gaan, katniss. Elke dag bellen. Liefst drie keer per dag. En blijven mailen. Op alle mogelijke manieren contact blijven zoeken.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is best lastig. Ik heb begrepen dat de uitgever zijn telefoon niet opneemt en amper tot niet op mail reageert. Dan is het moeilijk om contact te krijgen. Laat het incassobureau maar goed achter de uitgever aan zitten hoor! Wat vervelend is dit zeg. Jij hebt recht op je geld.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wij zijn een paar maanden geleden ingehuurd door dhr Huizinga, echter hij heeft zijn factuur nooit betaald. En lijkt nu spoorloos. Dus inderdaad oppassen! Is heel erg vervelend en blijkbaar heeft dhr Huizinga niet door dat nu ook anderen gedupeerd worden.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Incassobureaus doen ook niet meer dan af en toe bellen of mailen. Maak het hem zo moeilijk mogelijk. Hoe irritanter het voor hem is, hoe eerder hij betaald. Probeer hem op alle mogelijke manieren te benaderen, telefonisch: probeer een privénummer te achterhalen. Blijf mailen. Elke dag een paar keer. Stuur hem via twitter en facebook berichten. Ga desnoods een keer langs. Eigenlijk zouden jullie met de gedupeerden de handen in één moeten slaan en zo snel mogelijk juridische stappen moeten ondernemen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Incassobureaus doen ook niet meer dan af en toe bellen of mailen.
Als ze het goed doen sturen ze een deurwaarder. Die kan eventueel overgaan tot inbeslagname van goederen. Als er serieuze problemen zijn, dan is de Rijksbelastingdienst de eerste die mag incasseren. Alle volgende schuldeisers (inclusief de gemeentebelasting) mogen samen delen wat dan nog over is. Ik denk dat onder druk zetten en blijven lastig vallen weinig helpt als er geen geld is: wat wil je er mee bereiken?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat jij je geld krijgt voor er een faillissement wordt uitgesproken bijvoorbeeld? Zodat je zelf niet mee het schip in gaat?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als er serieuze problemen zijn denk ik je sowieso onder aan de lijst staat. Zoals gezegd: rijksbelastingdienst gaat vóór. En verder lijkt me het voldoen van rekeningen voor de drukkerij, huur/hypotheek, elektra, water, aflossingen van hardware en auto en zo, en je eten net wat belangrijker voor iemand die serieus in de problemen zit. Of denk je dat het geld er wel is, maar je expres niet wordt uitbetaald en dat de uitgever gezellig ergens vakantie zit te vieren?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vermoed dat er best wel geld zal zijn. En als je hem niet onder druk zet om jou bovenaan zijn lijstje te krijgen, dan ben je inderdaad je geld kwijt als de curator eraan te pas gaat komen. Als hij zenuwachtiger wordt van iemand die hem op alle mogelijke manieren eraan blijft herinneren dat hij moet betalen, dan de betalingsherinnering van het energiebedrijf, dan zal hij eerst degene betalen van wie het meest last heeft. Het is niet iemand die prioriteiten kan stellen en rationele beslissingen neemt, want dan had hij ook nooit op deze manier zijn eigen uitgeverij om zeep geholpen.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle pogingen zijn al uitputtend geprobeerd: bellen, mailen, contact zoeken, er is zelfs een gedupeerde langsgegaan. Helaas zonder resultaat. Deze meneer weigert mee te werken en probeert ondertussen via website en social media de schijn op te houden dat de uitgeverij 'gewoon' doorgaat. Niets lijkt te helpen. Deze uitgever doet alsof zijn neus bloed, terwijl er veel rekeningen openstaan bij auteurs en freelancers. En ik vermoed/verwacht ook bij drukkers etc. Dat kan niet anders, lijkt mij. Ik heb geen contact gehad met drukkers etc., dus hiervan met zekerheid melding maken, kan ik niet. Mijn persoonlijke boodschap is: Ik zou niet met deze persoon/deze uitgeverij in zee gaan. Al zouden alle schulden wel wonderbaarlijk worden afbetaald, dan nog is het pad van achteraf gebleken onwaarheden, smoesjes, valse beloftes, uitstelgedrag dat al maanden loopt, de lacune van contact en het onkundig handelen en werken te lang om nog vertrouwen te hebben of te krijgen. Doe hiermee wat je wilt, dit is mijn idee hierover. Zoals al eerder gezegd, kan ik niet voor een ander beslissen. Ik kan alleen mijn persoonlijke, zeer zeer zeer negatieve ervaringen delen. Groet. K.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook hier zeer negatieve ervaringen en het incassobureau dat ik heb ingeschakeld krijgt niks voor elkaar, omdat ze deze meneer gewoonweg niet te pakken krijgen. Ik weet ook dat er veel gedupeerden zijn. En mijn hart gaat uit naar de auteurs die hun droom zagen uitkomen en nu zo worden genaaid.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volledig eens met de posting van Katniss op 7 augustus 2012. Het is ongelooflijk hoe vaak Hans Huizenga de boel besodemieterd en onvindbaar is en blijft, zich schuilhoud op een waddeneiland. Gisteren contact gehad met de politie, een poging om hem in ieder geval te kunnen bereiken. Ik wist het natuurlijk al: zij kunnen niets doen. Volgens hun een helder voorbeeld van iemand die zich in de nesten heeft gewerkt en inmiddels richting oplichting neigt. Ik ben dankzij hem tweeduizend euro kwijt. BEDANKT HANS! Hufter. Mensen, doe nooit zaken met Boekenboet. NOOIT.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
O, ik dacht dat je bang was dat de boodschap misschien niet overkwam. :D Toch ben ik nieuwsgierig wat er gebeurt als ik iets naar Boekenboet stuur. Ik meende dat zij het gratis deden en ook nog voor promotie zorgden. Mijn twijfel in het begin blijkt helaas gegrond.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ben nog steeds blij dat ik mijn ms teruggetrokken heb.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is wel erg dat je tegenwoordig eerst een uitgever moet screenen.